17 ; Rasuah

1.1K 71 9
                                    

" What the hell ! "

Jerit Yara lantang apabila tiba di hadapan kedai Nike. Yang terbesar sekali di sini.

Dia harapkan Haziq bawa dia keluar berjalan-jalan di tempat yang sweet. Ada lunch special ke untuk dia tanda minta maaf. Bagi dia a bouquet of flowers dengan kad ada ucapan cinta-cinta. At last ! Damn you Haziq.

Haziq selamba keluar dari tempat pemandu.

" Kau nak keluar ke taknak ? Kalau taknak, aku tinggal je. Biar berpanas kau dalam ni. "

Selamba Haziq berkata lalu ditutup pintu kereta Audi putihnya. Dia mengemaskan rambutnya yang mulai memanjang. Rimas. Tapi taknak potong sebab dia nampak hencem. Pffttt

Yara mencebik dari dalam kereta. Nasib sayang. Kalau tak, mati dia aku kerjakan. Gua ada tali pinggang hitam tau. Setakat Haziq, macam taik gigi je nak settle. Perlahan-lahan dia turun dari kereta. Dihempas kuat pintu kereta Haziq. Haziq yang sedang mengemaskan diri, merenung tajam ke arah Yara.

" Baby aku tau ni. Sukati je hempas-hempas. Aku hempas kau nanti, apa pun tak dapat. "

Haziq menonong jalan dahulu meninggalkan Yara sendirian di belakang. Yara memuncung. Tapi dia ikut juga langkah Haziq.







" Awak nak beli apa sebenarnya ni ? "

Yara fedup. Dari tadi dia berpusing dalam kedai ni ikut ke Haziq.

Haziq belek-belek kasut then letak balik. Lepastu nampak baju, dia belek-belek juga. Pastu letak balik. Hampir semua macam tu. Yara sendiri naik penat megikut. Haziq mengalahkan perempuan.

" Aku pon tak tahu nak cari apa. Kau ada nak apa-apa ? "

Dengan selamba badak nenek pakcik sedara mara dia je, dia jawab. Yara sakit hati. Tambah lagi tengok muka tak bersalah Haziq yang dah hampir buat dia patah kaki.

Noob "

Jerit Yara perlahan. Haziq tersengih kambing. Memang betul pon. Dia tak tahu nak beli apa. Memang dia suka berbelanja kasut atau baju sukan, tapi dia tak seobses macam Yara. Sengaja dia bawa Yara ke sini.

Yara terus menonong jalan ke tempat kasut. Dia lihat satu persatu dengan teliti. Haziq hanya mendiamkan diri di belakang. Perhati je Yara. Sekejap mendongak. Sekejap menunduk. Sekejap tala kepala ke depan betul-betul depan kasut. Apa yang ditengok oleh Yara pon tak tahulah.

Yara tersengih. Gotcha ! Dia jumpa kasut yang dia nak. Blink blink mata tu. Tengah-tengah excited nak ambil, dek ! Ada penghalang. Yara tercebik-cebik. Dia memandang ke arah Haziq. Dengan mata acahcah puppy eyes. Haziq tertawa. Damnit. Cute as fck tho !

Dalam ketawa tu, Haziq merapat ke arah Yara.

" Tulah kau. Kecil-kecil taknak minum susu. Kan dah terbantut. "

Sempat lagi Haziq perli seraya tangannya memanjang menggapai kasut Nike Air Force warna putih. Dihulur kepada Yara.

Yara mencebik. Diambil laju kasut tersebut dari tangan Haziq. Sempat dia membuat muka * hidung dikembangkan, mata ke atas. * haa beramai buat. 😹 Yara terus duduk di atas sofa kecil di hujung rak. Terus dicabut kasut Vans yang dipakai dan disarung kasut Air Force tadi. Lagi sekali dia mendongak memandang Haziq. Siap diangkat kakinya.

Lagi sekali Haziq tertawa. Dah macam rupa kaki anak kucing pakai kasut manusia. 😹 Dahlah pendek. Kaki pon ikut kontot sekali. Aduh. Mahu tak selak si Haziq ketawa. Berpusing kepala Haziq mencari pekerja di situ. Dia memanggil seorang pekerja lelaki. Diminta saiz 4. 5 minit kemudian, pekerja itu datang semula dengan sekotak kasut di tangan.

Abang Matin, You're Killing Me !  ( ON GOING )Where stories live. Discover now