Haziq mengeluh lemah keluar dari 7 eleven. Di tangan dia ada 2 beg plastik yang penuh dengan makanan ringan. Tak lain tak bukan untuk si Yara lah. Haziq tak minat sangat makanan-makanan ringan ni. Lagipun tak elok untuk badan dan kesihatan dia. Kan atlet profesional.
Haziq terus menonong masuk ke dalam hospital. Tak peduli dengan mata-mata yang memandang. Agaknya semua pelik tengok dia dengan pijama kotak-kotak. Rambut messynya. Haziq dah tak fikir malu ke apa tapi dia fikir nak tidur je sekarang ni.
Manakan tidak, semalaman dia berjaga teman Yara. Yara buat keras taknak tidur. Minta temanlah apalah. Tersengguk-sengguk Haziq cuba manahan kantuk. Pukul 3 pagi, baru Yara tidur. Barulah tenang Haziq.
Pukul 6:45 pagi, Yara gerak dia bangun suruh pergi beli jajan. Haziq rasa nak menjerit je. Dia rasa macam baru je letak kepala and sekarang kena bangun pula. Nak taknak dia melayan juga. Fikir sayang je.
Haziq memang berubah sepenuhnya bila dengan Yara !
Haziq menolak daun pintu dengan perlahan. Dia tersenyum kecil melihat Yara sedang tidur dengan memeluk bajunya. Mulut kecilnya ternganga sedikit. Haihlah sayang ! Kenapa awak comel sangat ! Haziq menapak perlahan. Beg plastik diletakkan di atas meja.
Dia mengusap lembut kepala Yara. Masuk harini dah 2 hari dia menemani Yara disini. Keputusan pon dah keluar. Yara menghidap Hepatitis B. Mulanya doktor ingatkan hanya Hepatutis A tapi tidak. Risau semua dibuatnya. Bukam boleh dibuat main. Hepatitis B boleh tahan bahayanya. Sehari lepas dapat tahu tentang sakit Yara, En. Iskandar terpaksa pulang ada urusan katanya. Dibawa Pn. Halis dan Haidar sekali. Jadi tinggallah dia yang menjaga Yara. Kadang-kadang ada juga lelaki bertiga itu hari datang menjenguk.
Barulah Haziq tahu siapa gerangan mereka bertiga tu. Kawan-kawan rapat Yara. Mula-mula tu pelik juga Haziq sebab kena pandang badi je dengan mamat tu. Dah apehal ean. Dia ada buat salah ke cemana sebab pandang kerek je. Rupanya diaorang tu acah-acah je nak tunjuk yang diaorang tu bodyguard Yara.
Tapi bila dah kenal, memang satu kepala ah. Dia, Jake, Opy, Jad, Toya dan Alibu. Bole ah satu geng. Walaupun jarak usia yang boleh dikatakan jauh lah juga, sikit, tapi itu tak menghalang dari diaorang untuk bergaul. Tak perlu terlalu formal. Takadanya nak gelar abang, saya, awak bagai. Semua pakat kau, aku, bro pesemua.
Haziq berhenti dari terus mengusap kepala Yara bila ada pergerakan kecil. Yara menggumam seraya menguap besar. Selamba badak dia je. Terkebil-kebil matanya memandang Haziq. Tiba-tiba dia tarik semula tangan kanan Haziq dan diletakkan di kepalanya semula.
Haziq yang faham mula membelai semula rambut Yara. Nasib lembut wangi. Tak berminyak. Kalau tak, jangan haraplah nak dia belai. Yara tersenyum sambil memejam mata. Baju Haziq masih dipeluk kemas. Angau benor dah si Yara ni.
" Taknak bangun ke ? "
Lembut Haziq bertanya. Tangan masih bergerak mengusap rambut Yara.
" Hmmmmm. "
Yara menggumam seraya menekup muka dengan tshirt Haziq.
" Bangunlah budak. "
Haziq menepuk lembut pipi gebu Yara dengan tangan kirinya. Dah tangan kanan busy.
" Ishhh jangan kacaulah. "
Yara menolak tangan kekar Haziq menjauh dari pipinya. Tahulah pipi kita best.
Haziq berhenti dari mengusap kepala Yara. Dia menggeliat meregang badan. Ketak ketuk bunyi tulang. Haziq berlalu ke almari kecil. Dibawa keluar tuala dan pakaian persalinan. Dia menapak ke bilik air. Tak boleh dia kalau tak mandi. Sakit kepala. Ditinggal aja Yara sendirian.
YOU ARE READING
Abang Matin, You're Killing Me ! ( ON GOING )
Storie d'amoreTak reti buat sinopsis !