44 ; Mimpi Ngeri

1.8K 91 16
                                    

" So stupid ! "

Yara menyumpah seranah. Langsung tak hiraukan kandungannya. Dia laju duduk di atas katilnya. Mukanya masam mencuka.

" Sial betull ! Eeeyyy ! "

Maki Yara lagi sambil menggengam kuat buku limanya. Dia tumbuk-tumbuk katil sekiat hati lepaskan kemarahannya.

" Iskkk iskkkkkk "

Yara mula menangis kecil. Lama kelamaan semakin kuat tangisannya. Yara teresak-esak di atas katil dengan menangis berianya. Tangan kecilnya mengusap perut besarnya. Macam mana kalau tadi dia terjatuh dalam sungai ?

" Ssoryyy babies iskkk iskkk mmaa maaaki maaaki tadiii. Sorry seebabbb aaawak semuaaa nyariss naaak masssukkk dalammm sungai "

Perlahan je suaranya merengek meminta maaf kepada anak di dalam kandungannya. Dia nyaris nak bunuh anak-anaknya.

Yara sakit hati sangat. Sakit sangat-sangat sampai dia tak boleh nak tahan dari memaki. Dia menyampah semualah. Yara pelan-pelan bangun dari katil. Beg di bawah katil di bawa keluar dan dibuka. Dia berjalan ke almari kayu dan mengeluarkan semua bajunya yang terlipat elok dan tergantung cantik. Dihumban semua ke dalam beg yang terbuka luas di atas lantai.







" Sayang "

Panggil Haziq sebaik menapak masuk ke dalam bilik. Dia berkerut tengok Yara tengah punggah barang semua. Haziq mengeluh kecil.

Haziq tarik bahu Yara yang sedang berdiri menghadap almari. Yara masih tersedu-sedu memandang Haziq dengan baju-baju di tangannya. Haziq cium kepala Yara lama. Yara makin teresak dengan mata terpejam. Dia membaling baju-baju di tangannya. Bersepah di atas lantai. Haziq memejam mata untuk beberapa saat. Dia pon marah dengan apa yang jadi. Kalau tak Yara menghalang, memang lunyai dia kerjakan betina tu.

Yara mengamuk ! Dia kena pujuk. Yara jarang nak mengamuk. Kalau marah pon, marah biasa je. Tapi ni, Haziq boleh rasa betapa kuat cengkaman Yara di pinggangnya. Lagilah tengah pregnant. Mood Yara memang senang nak mengamuk.


" Shhh. Im sorry, okay ? Bie minta maaf. Bie tahu awak marah sangat sekarang ni, tapi cuba kawal sikit. Tak elok untuk babies, sayang. Shhh bie minta maaf dekat awak k "

Haziq memujuk lembut. Dia peluk erat Yara ( even ada halangan sebab perut Yara bapak besar 😂 ). Yara masih sedu-sedu menangis mencengkam kuat pinggang Haziq. Mesti ada tinggal kesan luka sikit sebab Haziq berdesis sikit menahan sakit dicengkam. Tapi dia tak halang Yara dari berhenti. Dia tak kisah kalau tubuh dia luka asal Yara tak marah dah.


" Yyyaara naakkk baalikkk "

Ujar Yara dibalik dada Haziq. Bahunya turun naik menahan sedu. Haziq mengusap lembut belakang badan dan kepala Yara. Dikucup kepala Yara berulang kali bagi menenangkan Yara.

" Yaa. Kita balik. Bie nak awak duduk. Biar bie kemas barang jap. Awak duduk atas katil. "

Haziq tolak badan Yara dari melekap di tubuhnya. Haziq cupped muka Yara. Diseka sisa air mata yang masih mengalir. Dikucup pangkal hidung Yara sekilas. Automatik hidung Yara berkerut. Haziq tertawa kecil melihat. Alalalaaaa comelnya. Hahahaha. Yara masam muka. Ditumbuk dada sasa Haziq dengan tangan kecilnya.

Haziq bawa Yara ke katil. Yara masih dengan muka sedihnya. Masih tersedu-sedu cuma air mata dah berhenti dari mengalir. Haziq ambil tisu basah dalam beg tangan Yara dan dilap seluruh muka Yara. Yara cuma mendiamkan diri sambil mengusap perut besarnya. Haziq buang tisu basah ke luar tingkap kemudian mula mengemas baju-baju meraka termasuk baju-baju yang dicampak Yara tadi. Dilipat dan disusun molek di dalam beg.

Abang Matin, You're Killing Me !  ( ON GOING )Where stories live. Discover now