30 ; Cemburu Si Dingin

1.1K 71 5
                                    

Yara mengemas barang-barangnya seraya memasukkan ke dalam beg. Yaya dan Sara sudah keluar terlebih dahulu sebab diaorang ada latihan teater. Yara je yang tak ambil bahagian. Dia tak berminat. Tapi bila ada masa, dia lasti datang dewan teater untuk lihat mereka berlatih.

" Dah siapa ke ? "

Yara mengangguk kepala membalas pertanyaannya.

" Jom teman aku pergi kafe. Laparlah. "

Adu Yara seraya mengusap perut kempisnya. Mulut pula memuncung sikit.

" Nak suruh aku belanja lahtu. "

Yara tertawa. Macam tahu-tahu je. Hahahaha.

Mereka keluar dari dewan kuliah bersama-sama. Mereka jalan beriringan menuju ke kafe sambil berbual mesra. Pandangan pelajar-pelajar dihiraukan. Lebih tepat lagi semua memandang ke arah jejaka yg sedang berjalan dan berbual mesra bersama Yara.

Did i mention that ? It was a boy ? No ? Hell yeah !

Yara dah dekat sebulan masuk kolej semula. Honeymoon dibatalkan buat sementara waktu. Belum ada masa yang sesuai lagi nak pergi. Yara pon okay je. Dia tak kisah. Asalkan ada Abang Matin dia dekat dengan dia. Hehehe.

" Kau tunggu sini. Aku belikan makanan kau kejap. "

Yara mengangguk kepala. Sebaik jejaka tersebut berlalu, Yara mengambil telefon bimbitnya di dalam beg.

30 missed call from Abang Matin 💞

Yara berkerut melihat. Banyaknya call. Takkanlah rindu aku kot. Haish. Macamlah tak jumpa petang nanti. Yara cuba dail semula tapi tak diangkat oleh Haziq. Yara cuba beberapa kali. Tapi masih sama.

" Nah. "

Terhidang nasi goreng daging kunyit dan teh ais di depan Yara. Yara bertepuk tangan. Dia mula menjamah makanannya.

" Kau ni. Makan pon comot. "

Selamba lelaki itu mengesat mulut Yara dengan tisu.

Yara tersentak. Terkebil-kebil mata dia pandang. Dia tepis tangan Naim.

" Ish kau ni, Naim. "

Dengus Yara. Dia ambil tisu kemudian kesat mulut dia sendiri.

Naim tersenyum.















_____________________________

Haziq mendengus kasar. Dadanya turun naik dengan laju. Muka dan kepala penuh dengan peluh.

" Take a rest. 25 minutes. "

Ujar Coach Kim.

Syarif mencabut glove di yangan dan dihempas ke sisi. Dia menongjat sikut di lutut seraya menekup muka. Dia tengah bengang ! Bapak gila bengang ! Dia sanggup kosongkan jadual dia untuk tengah hari ni tapi macam sial je. Semua tak jadi macam yang dia plan.

Dia ambil telefon bimbit di dalam beg sukan. Ada 5 missed call from Babe 😍 . Haziq tarik nafas dalam sebelum menghantar whatsapp kepada Yara.

- Balik dengan kawan kau. Aku busy.

Haziq matikan terus telefon. Dia tengah baran ni. Tak memadal ada yang kena hentak nanti. Haziq baring di atas kerusi panjang tersebut. Cuba tenangkan diri dan hati yang tengah membara.

Abang Matin, You're Killing Me !  ( ON GOING )Where stories live. Discover now