Yara menonong masuk ke dalam Seri Idaman. Kaunter dituju dimana keberadaan Sara. Sara yang khusyuk membuat kerja, tersentak.
" Sara "
Panggil Yara. Sara menjongket kening.
" Im dying here"
Rengek Yara. Kepalanya diletakkan di atas kaunter. Sara tercengang. Dying what ?
" why tho ? "
Tanya Sara yang masih dengan kerjanya. Berbual, berbual juga. Kerja jangan tinggal.
" Aku rasa macammmmm -- "
Lama macam dia. Sara ni tertunggu-tunggu Yara habiskan kata-kata dia.
" Kau nak cakap macam tu panjang mana ? 5 mini ? 10 minit ? "
Tanya Sara dengan nada menyampah. Dia menjeling sekilas Yara yang tengah tersengih-sengih pandang dia.
" Hehehe. Nothinglah. Saja je nak kacau kau. "
Ujaf Yara seraya tertawa kecil melihat muka bengang Sara. Sara memang macam ni. Nak lagi time dia tengah buat kerja. Memang kalau kau bercakap dengan dia, macam kau cakap sorang. Dia takkan dengar punya.
Yara terjengket-jengket. Melilau matanya memandang seluruh kawasan restoran mencari seseorang. Sara yang perasan terus ditanya.
" Kau cari siapa ? "
" Adik aku. Dia dekat dapur ke ? "
Tanya Yara. Sara berkerut. Lantas dia menggeleng.
" Mana ada adik kau datang restoran. "
Yara tercengang. Dekat rumah pon takde juga. Hm.
" Dahtu dia pergi mana eak !? "
Gumam Yara sendirian tapi didengari oleh Sara.
" Pergi dating lah tu. "
Selamba Sara berkata. Siapa je yang tak tahu pasal Haidar dah ada awek. Semua pekerja restoran ni tahu tau.
Yara terkejut. Mulutnya ternganga, mata membulat. Kedua tangan menekup pipi.
" Serius ah kau ? Adik aku ada awek ? Bapak ah. Mati-mati aku ingat dia gay selama ni. Straight rupanya adik aku ni. Uwarghh. Siapa nama dia ? "
Sara tertawa besar. Dia menggeleng kepala beberapa kali. Tak percaya apa yang dikatakan Yara. Siot punya kakak.
" Seriuslah. Kirana nama dia. Semua pekerja dekat restoran ni dah tahu tau. Pekerja-pekerja anak dara dekat sini semua broken heart. Haidar siap bawa awek dia datang sini lagi. "
Ujar Sara. Selesai mengira semua jumlah bil-bil dan dimasukkan di dalam komputer, dia mengemas bil-bil tersebut.
" Wow ! Cantik tak awek dia ? Ke aku lagi cantik ? Huh. Mestilah aku lagi cantik. Kalau awek dia tu lagi cantik dari aku, aku suruh dia putus. Huh. 😏 "
Selamba Yara berkata. Siap digesek hidung lagi.
Sara tertawa. Dia memusingkan kerusinya menghadap Yara. Tah apa-apa tah Yara ni. Perangai kan. Sakit kepala kalau melayan.
" Apesal lah kau ni jahat sangat eak ? Kesian adik kau dapat kakak puaka macam kau ni. Biarlah dia nak awek secantik bidadari ke model ke. Kau sibuk je tau. "
Ujar Sara. Dia mengacah nak membaling pen di tangannya ke arah Yara.
" Kesah pula aku. "
Cebik Yara seraya mengangkat bahu dan mata ke atas. 🙄💁