5 ; Tengking

1.5K 92 2
                                    

Haziq menyandar di tepi gelanggang. Jurulatih Kim sibuk berkata sesuatu. Mungkin tips dan cara-cara untuk memenangi tournament kali ini. Memang susah sikit dia nak menang. Sikit jelah ! Mungkin otaknya tengah serabut sebenarnya.

Masakan tidak. Budak pendek yang dia jumpa 2 bulan yang lalu tak henti-henti mengacau dirinya. Hampir setiap hari dia whatsapp Haziq. Bila tak dilayan, dia call pula. Memang fedup gila babi ah. Dia nak training pon susah. Paling teruknya, budak pendek tu tahu tempat dia training ! God !

Memang jenuhlah dia kena ngadap budak pendek tu. Rimas betul ! Dah banyak kali halau, marah pon macam tak ada function. Physco duh. Haziq sendiri pon tercengang mula-mula bila nampak budak tu masuk dalam gym Jurulatih Kim.

Rasa-rasa dah boleh agak kot siapa yang mulut longkang sangat bagitahu tempat dia berlatih.

Hell yeah. Its, Jake.

Haziq pernah cerita tentang perihal Yara yang sering mengganggunya. Tapi disambut hilai tawa Jake dan Opy. Memang sial gila member macam tu kan ! Tah bila masa si Jake ni jumpa dengan minah tu pon tak tahulah. Tahu-tahu je, Jake yang kantoikan tempat training dia.

Terus asyik mengendeng aja kerjanya. Haziq betul-betul fedup. Bila tak dilayan, budak pendek tu tiba-tiba meraung menangis beria. Habis semua dok pandang seorang dekat dia. Nak lagi Opy. Habis dibuka tazkirah free. Haziq jantan dayuslah, tak guna sebab buat perempuan nangis. Patut kadi pondanlah sebab selalu kasar dengan perempuan. Macam-macam.

Hujung-hujung dia terpaksa juga layan budak pendek tu. Budak pendek tu ? Huh tak usah ceritalah. Bahagialah dia sebab ada orang backup dia. Dia rasa macam dia kena layan adik. Budak pendek tu manja sangat dengan dia. Hati tisu melampau sampai tak boleh dibasahkan sikit. Habis terkoyak semua.

" Are you listening me Ziq ? "

Tanya Jurulatih Kim apabila selesai berkata. Memberi sedikit tips untuk memenangi tournament ini.

Jurulatih Kim bukan orang biasa. Dia merupakan juara MMA 5 kali berturut-turut. Seorang legend dalam dunia MMA. Everyone know him. And bukan semua orang dapat jadi anak didik dia. Hanya 3 orang saja terpilih termasuk Haziq sendiri. 2 lagi merupakan Bob dan Ali. Tapi Ali sudah meninggal dunia 3 tahun lalu. Kemalangan jalan raya. Jadi yang tinggal hanyalah Bob dan juga Haziq.

" Yes coach. "

Yakin nadanya. Padahal dia langsung tak dengar apa yang Jurulatih Kim sibuk cakap apa. Fikirannya melayang memikirkan budak pendek tu.

Loceng untuk round 2 sudah berbunyi. Haziq berjalan ke tengah gelanggang. Ryan Holand merupakan pihak lawan dari Belanda. Haziq merenung tajam ke arah Ryan.

Ting !

Masing-masing memulakan serangan. Haziq mengelak dari ditumbuk. Macam-macam teknik yang digunakan untuk menumbangkan Ryan.

Yara khusyuk memerhati perlawanan antara Haziq dan Ryan. Walaupun tak selesa dengan keadaan sekarang yang terlampau bising dan kecoh, itu langsung tak mematahkan semangatnya untuk terus berada di situ bagi menyokong Haziq.

Haidar tak ikut dia ke mari. Dia lebih selesa duduk di hotel dan membuncitkan perut aja. Berpuluh kali di ajak, tapi ditolak mentah-mentah. Dahlah dia dekat negara orang sekarang ni.

Yeah ! Yara sanggup merayu dengan mak dan baba untuk ikut Haziq ke sini. Siap dibawa Haidar untuk meyakinkan baba dan maknya. 7 hari 7 malam tak henti memujuk. Dah akhirnya dapat juga. Itupu sempat diberi tazkirah oleh Pn. Halis.

" Apa ni yong perangai tu. Malulah dok terkejar-kejarkan jantan. Awak tu perempuan tau. Malu lah mak tengok. Jantan tu macam tak peduli ke hang pon tahu tak. Sudah-sudahlah buat perangai gilanya. "

Abang Matin, You're Killing Me !  ( ON GOING )Where stories live. Discover now