9 ; Think Possitive

1.2K 70 4
                                    

Rasanya dalam satu hari ni, dah berkali-kali Yara menangis je. Ini memang bukan main-main punya. Yara ni bukannya perempuan cengeng kecuali dengan orang yang dia rapat. Dia cuba telefon Jad. Tak diangkat. Telefon Toya pula, tak diangkat juga. Telefon Alibu ? Terus di reject.

Mahunya dia tak meraung. Haziq  pula ditelefon, pon tak diangkat. Ingatkan dapatlah meluah perasaan dia. Hampeh betul. Semalam tu fakehope je ke macam mana ? Yal betul. Yara menangis untuk kesekian kalinya sehingga tertidur kepenatan.

Petang tu Yara tersedar dari lena. Dia mengerling ke arah jam locengnya.

5:35 P.M

Yara menguap besar seraya bergerak ke tandas. Mandi-mandi.  20 minit Yara bertapa dalam bilik air. Cuci tandas agaknya. Tak pun dia sambung menangis lagi. Yara bersiap-siap memakai pijama didi & friends. 😑

Please jangan perlekehkan ya !

Dia meniarap diatas katil. Telefonnya dicapai. Satu notification pon takdak. Dia merengus. Icon instagram dibuka. Benda pertama yang dia buka, of course dia stalk Ig Abang Matin dia. Buka aja, terus terbeliak biji matanya.

Gambar Abang Matin dengan perempuan. Perempuan bertudung. Senyuman manis. No doubt abt that. Yara mengaku tu.

Yara tengok bila Haziq upload. 3 jam yang lepas. The hell. Lagi berapi Yara dibuatnya. Patutlah orang call dia tak angkat. Dasar jilake. Pergi mampus. Yara membaling telefonnya ke tingkap. Dan tanpa diduga, telefonnya terus keluar melepasi tingkap.

Bulat mata Yara. Kalut dia bangun berlari ke tingkap. Telefonnya dah selamat mendarat. Huwarghhhh !

" Babi ! Babi ! Babi ! "

Yara memaki-maki sendirian. Dia berguling-guling atas karpet bulunya. Stresssss !










_____________________

Haziq melambai ke arah Kirana. Dia menekan pedal minyak kereta berlalu dari situ. Kirana ! Such a beauty ! No doubt ! Memang cantik gila . Kirana adik kepada arwah Ali. Remember Ali ? Tak ingat, kau baca chap lepas.

Dia boleh contact dengan Kirana sebab dia terjumpa Kirana dengan tournament baru-baru ini. Kirana datang ke sana. Hell yeah ! Orang yang Haziq berbual masa dia ' halau ' Yara masuk ke dalam restoran dulu. Sebab Haziq nak berbual denga Kirana.

Haziq membaling kunci keretanya di atas meja di ruang tamu. Penat ! Habis je training, Kirana call ajak hang out. Nak taknak Haziq pergi juga. Taknak kecilkan hati perempuan tersebut. Kirana sebenarnya bukan duduk di Malaysia. So, Haziq turutkan aja.

Haziq melunjur kaki di atas sofa. Niat di hati nak tidur, tapi dia rasa serba tak kena. Pusing kiri tak kena. Pusing kanan tak kena. Semua tak kena. Terkebil-kebil dia matanya. Something wrong. Tapi dia tak tahu apa yang tak kena.

Haziq mendengus. Kau faham tak feel bila kau terlupa sesuatu and kau try hard cuba nak ingat and benda tu macam samar-samar je. Damn tho. Haziq berlalu ke biliknya. Dia membersihkan diri dan bersiap. Haziq mengenakan brief calvin klein warna hitam. Dia terus menghumban badannya ke atas katil.

Nikmatnya !

Haziq mencapai telefonnya. 5 missed call from Sayang Yara comel 💕. Tak payah tanyalah pasal contact name tu. Tahu jela siapa yang save. Haziq pelik. Bila pula Yara call. Mustahillah dia tak dengar. Dia cuba menelefon Yara semula tapi telefon Yara mati.

Abang Matin, You're Killing Me !  ( ON GOING )Where stories live. Discover now