34 ; She Know Everything

1K 73 13
                                    

Yara termenung memandang Haziq di sebelah. Haziq sanggup tidur macam ni daripada tidur atas sofa panjang tu. Buat sakit pinggang je tidur macam ni. Yara mengeluh perlahan. Dia bermain dengan jarinya. Dia tak boleh tidur. Kepala dia sakit sampai nak baring pon tak boleh.

Yara memegang kepalanya kemudian diusap perlahan. Riak mukanya kosong bersahaja. Dah 5 hari di hospital. Doktor Amira selalu cakap dia sihat je. Baik-baik aje, tapi kenapa dia tak discharge. ?

" I dont know why you hiding this from me, but im sure you have your own reason. "

Yara melarikan jari halusnya di rambut Haziq.

" Everything was a fraudulent. You act like nothing happen while you dying inside. "

Yara mengeluh halus. Tipulah kalau dia tak sedih. Dia yang merasa. Dia yang kena tanggung. Dia yang rasa sakit tu. Kts hurt. Keep hurting me. Yara kadang-kadang rasa nak menjerit lepaskan kesakitan dia. Tapi dia tak boleh buat sebab Haziq setiap masa ada dengan dia. Solat pon dalam wad dia. Dia terpaksa tahan sendiri.

Fikir Yara tak tahu ? Dia tahu segalanya. Every single thing. Dia tahu. Dia sakit. Sakit tumor tahap 2. Damn ! Yara kadang-kadang putus asa juga. Tapi tak boleh. Sebab Haziq. Semuanya sebab Haziq. Haziq beria nakkan dia hidup. Haziq simpan segala sakit dan kesedihan dia depan Yara. Nak dia keep strong. Jadi Yara buat. Yara terus jadi diri dia even dalam hati dia menangis.

Dia dengar rintihan Haziq. Dia dengar doa Haziq setiap malam. Haziq selalu buat solat hajat. Pukul 3 pagi, mesti dia buat. Yara tahu dia sakit pon, dari situ juga. Haziq mendoakan dia. Nakkan dia kekal sihat, hidup. Boleh jalani kehidupan seharian seperti biasa. Sampaikan Haziq teresak menangis sebab dia rasa tak berguna. Dia nak dia yang dapat sakit tu. At least, Yara still dapat kekal hidup. 

Tanpa sedar, air matanya laju membasahi pipi. Yara menangis tanpa bunyi. Cuma air mata yang beria mengalir keluar. Yara membiarkan. Selama ni dia tahan dari menangis. Tak berpeluang nak menangis langsung. Inilah masanya dia nak lepaskan. Yara terus menerus menangis sambil tangannya kekal bermain di rambut Haziq.


" Ermm --- "

Haziq menggumam. Tubuhnya bergerak-gerak.

Yara cepat-cepat mengalih tangannya dan mengesat air matanya. Dia berdehem membetulkan suaranya.

" Sayang "

Haziq menegur sebaik terjaga dari tidur.

" Haziqqqqq ~~~ "

Yara merengek memanggil nama Haziq sebagai balasan. Just like the old Yara !

" Kenapa tak tidur lagi ni ? Dah pukul 3:10 pagi ni. "

Yara terkelip-kelip memandang Haziq. Dia tersengih tiba-tiba.

" Laparlah. Hehe. "

Haziq berkerut. Lapar ? Biar betul. Sebelum Yara tidur tadi, dia dah makan banyak kot. Nasi ayam dengan nasi minyak. Licin. Ni tiba-tiba nak makan lagi.

" Seriuslah ? Tadi kan dah makan. Lapar lagi ke ? "

Yara mengangguk kepala berkali-kali. Lapr lapar.

" Tunggulah kejap. Aku turun kafe. Kau jangan mengada nak keluar ke turun katil ke apa ke. Jangan. Duduk je atas ni. "

" Kalau nak pergi tandas ? "

" Duduk je atas ni. "

Haziq terus bangun dan berlalu keluar dari situ.

Yara mengejek Haziq. Menyampah. Peduli ah. Yara turun katil perlahan-lahan. Dia menyarung selipar dan mencapai tiang roda yang bersangkut air garam. Dia berjalan sambil menolak tiang beroda tersebut.

Abang Matin, You're Killing Me !  ( ON GOING )Where stories live. Discover now