Dah seminggu berlalu. Seperti biasa. Hari-hari Yara berjalan dengan lancar. Pergi kolej, balik rumah, berbuka puasa, tidur. Kalau rajin sikit, keluar lepak dengan Yaya dengan Sara.
Kes Yaya kahwin dengan En. Zayn pon dah dihadam baik. Yaya cerita dari awal sampai akhir. Macam mana dia boleh kenal En. Zayn sebelum diaorang kahwin lagi. En. Zayn ni senior dia katanya. En. Zayn pon dah lama memendam perasaan terhadap Yaya selama ni. Tapi tak ambil apa-apa langkah. Berserah pada Allah je. Alhamdullilah, doanya termakbul.
Haziq pon menyepikan diri. Bukan Yara tak call or chat. Tapi mesti tak dibalas. Call pon tak berjawab. Dahlah mahal. Nombor luar negara kot. Memang menyakitkan hati betul. Kalau ya pon, mesejlah dia ke cakap busy yang teramat sampai tak sempat nak pegang phone ke apa ke. Yara dah mula fikir bukan-bukan. Hm 😦
" Kauorang geraklah cafe dulu. Aku nak pergi tandas jap. "
Yaya dan Sara mengangguk kepala.
Mereka belok ke kiri untuk ke cafe. Manakala Yara belok ke kanan untuk ke tandas. Yara berlari anak. Nak cepat sampai tandas.
Dan tak lama kemudian, Yara keluar dari tandas. Dia meraba poket seluar mencari getah rambut. Rambut diikat biasa. Tapi nampak messy sikit. Sambil berjalan, Yara bersenandung kecil.
Namaku Yara
Nama indah
Disayangi semuaDiberi kasih
Diberi cinta
Oleh insan yang bergelar
Pencinta setiaHaziq diberi nama
Nama indah rupa hodohYara tergelak. Rupa hodoh dia pergi bantai. Haahaa. Pelan-pelan tawanya mati. Dia berhenti dari berjalan. Yara berdehem lalu berpusing.
Nothing !
Tapi kenapa dia rasa macam ada something je. Dari tadi sebenarnya dia rasa. Tapi dia buat dek je. Perasaan je kot. Tapi ni, dia memang betul-betul rasa ada benda belakang dia. Bila toleh, takada pula. Yara menjungkit bahu dan kembali menyambung perjalanan ke cafe.
Di sebalik dinding, satu kepala terjegul keluar memerhati langkah Yara. Dia menyeringai. Suka benar riaknya.
Soon, Yara Nur Qistina !
____________________________
" Ziq ! "
Haziq yang baru merebahkan badan di atas tilam mendengus kuat.
" Sial ! Aku baru nak rehat tau, lahnet ! "
Dani selak ketawa. Ingat lagi Dani ? Yeah that girl, yang Yara jeles dulu. Dani si atlet MMA. Same like me.
" Chill la. Ni haa. Aku nak bagi your phone. Aku jumpa tadi dekat bawah sofa. "
Ujar Dani seraya membaling telefon tersebut di atas tilam.
Haziq yang dengar terus laju bangun. Dia pantas mengambil telefonnya. Dicium-cium telefon tu sambil mulut tak berhenti sebut god...god.... Finally jumpa juga.
Dani tertawa. Happy benar bila dah dapat balik telefon. Bila ingat balik masa dia sangkakan telefon dia hilang, memang kelakar habis. Haziq dah macam orang gila. Meroyan. Membebel tah apa-apa.
YOU ARE READING
Abang Matin, You're Killing Me ! ( ON GOING )
Любовные романыTak reti buat sinopsis !