7 ; Rindu

1.5K 91 7
                                    

Sambil baca tu, bolehlah dengar lagu dekat cover tu 😅 Aku tulis chap ni sambil layan lagu hindustan. Tetiba mood hindustan tu datang pula 🙈😹

___________________________________





Naik pening kepala Opy dan Jake. Sakit kepala, sakit mata, sakit segala-galanya. Sakit tengok pe'el Haziq sekarang ni. Dah macam orang tak betul. Kalau training tu dah macam nak bunuh orang. Bapak ganas. Parah Opy dah menahan.

Memanglah Haziq tu pendiam orangnya. Tak banyak cakap sangat, tapi sekarang ni dia lagi kurang bercakap. Bila tanya, cakap dia okay je. Macam orang tak tahu je yang muka dia tu tampak murung sikit. Opy dan Jake malas nak tanya lagi.

Paksalah macam mana pon, dia takkan beritahu. Pandailah dia nak beritahu nanti. Tunggu masa je. Dah 2 bulan dia berperangai macam ni. Sabau jela.

Jake dan Opy melepak di Seri Idaman. Haziq takada. Taknak ikut. Nak training katanya. Opy dan Jake ia kan aja.

" Tak sabar nak tunggu Yara balik. Excited aku. Nanti boleh hang out sesama. "

Teruja Jake berkata. Siap bertepuk tangan. Opy hanya tersengih seraya menyedut minuman.

" Macamlah dia nak keluar dengan kau. Dahlah kepala tak sihat. Haahha "

Sengaja Opy mengejek. Dia memang suka cari pasal dengan Jake. Sampai orang tu merajuk dengan dia.

" Fuck you ! Dia nak punya. Sebab dia sayang aku ! "

Jake menjelir lidah ke arah Opy. Opy tergelak. Bapok perasan jantan ni sekor.

Mereka kembali berbual random topic. Dan tak berapa lama kemudian, Haidar datang menyertai. Riuh lah restoran tu dengan suara diaorang semua.

_______________________

Haziq melepaskan keluhan lemah sebaik merebahkan tubuh sasanya di atas tilam. Terkebil-kebil dia memandang siling biliknya.

Dia mencapai telefon bimbitnya. Dibuka aplikasi whatsapp. Takada satu pon mesej dari orang yang ditunggu-tunggu. Tapi selalu up status. Terkilan juga rasa.

Dia membuka pula galeri. Ada satu folder yang dibuat dengan nama Yara Saya 🙊💛. Tersenyum Haziq membaca. Si Yara punya kerjalah ni. Dia membuka folder tersebut.

Penuh dengan gambar-gambar Yara. Macam-macam gaya ada. Gambar dia bersama Yara pon ada. Kebanyakkan muka dia dalam tu, semua tak ikhlas. Senyum pon tak ada. Paling teruk, Yara tarik pipi dia sampai terbentuk senyuman. Nampak hodoh gila.

Dia belek satu persatu. Terbit rasa rindu. 2 bulan dia tak dengar suara Yara, rengekan Yara, tangis Yara, mengada Yara, merajuk Yara. Everything about Yara. Dia teringat hari terakhir dia dan Yara di luar negara.







" Kau memang taknak cakap dengan aku kan !? "

Ujar Syarif tanpa nada sebaik tiba di Airport. Harini diaorang semua dah balik Malaysia.

" Takada benda nak cakap. "

Ujar Yara ringkas. Syarif mengguling biji mata.

Tipu benar bila kata takada apa nak cakap. Yara tu pantang buka mulut. Ada je benda nak cerita. Kalau nampak katak lintas jalan pon dia sibuk bercerita. Nampak tupai atas pokok pon kecoh habis.

Abang Matin, You're Killing Me !  ( ON GOING )Where stories live. Discover now