2, 3 hari ni, Yara lembik semacam je. Dalam class pon sama. Selalunya, mulut dia mesti bising tanya itu ini dekat lecturer. Sampaikan lecturer tu pula yang tanya dia.
" Miss Yara. Any questions ? "
Haa. Punyalah hebat penangan Yara. Bukan seorang je, hampir semua lecturer yang mengajar pon dah kenal dia even baru masuk MSU ni. Disebabkan keramahan dan kepetahan dia, ramai yang senang dengan Yara. Termasuk lecturer-lecturer yang mengajar even serabut sikit nak melayan segala pertanyaan dan pernyataan Yara. -,-
Even macam mood ada takda je, Alhamdullilah belajar semua okay je. Yaya dengan Sara pon tak tahu kenapa. Banyak kali tanya, but end up, dia tercebik-cebik then selak menangis. Mengonggoi dekat Yaya dengan Sara. Cuak juga Yaya dengan Sara dibuatnya.
Suruh cakap taknak. Tapi sibuk menangis. Dahtu macam mana orang nak tolong dia 😒 Sabar je Yaya dengan Sara.
" Yeayyy balik ! "
Yaya bersorak kuat sebaik En. Zayn menamatkan pelajaran.
Pelajar-pelajar di dalam dewan kuliah itu hanya tertawa. Dah biasa dengan tingkah Yaya yang selamba badak tu. So, takde hallah.
En. Zayn yang sedang mengemas barang-barangnya di dalam briefcase tersentak. Kus semangat ! Dia mendongak memandang Yaya yang sedang bergelak ketawa. Ilek je dia ketawa lepas menjerit 😒
Beberapa pelajar mula menapak keluar dari dewan kuliah sebaik mengucapkan terima kasih kepada En. Zayn. En. Zayn membalas sambil mengukir senyuman manis sehingga menampakkan lesung pipitnya. Terserlah kehensemannya.
Well, actlly En. Zayn sebenarnya penyarah muda. Baru berusia 25 tahun. Ada sedikit jambang dimuka. Nasiblah kena dengan muka dia. Kalau tak mesti nampak tak senonoh. Selekeh gitu dengan jambang eeeyyy.
( Author imagine En. Zayn as Zayn Malik yow. And im not his fans okay 😏🤗 )
" Amboi Alia. Excitednya awak ! "
Ujar En. Zayn seraya tersenyum.
Yaya yang sedang menuruni tangga, menjeling tajam ke arah En. Zayn. Mulutnya mengomel-ngomel sesuatu.
" Biarlah saya. Sibuknyalah. "
Jawab Yaya dengan nada menyampah sebaik tiba di hadapan meja penyarah.
En. Zayn masih sibuk mengemas briefcase nya. Dia tertawa kecil mendengar balasan Yaya. Yara dan Sara sedang menuruni tangga menuju ke arah Yaya dan En. Zayn.
" Tak baiklah Ya. Kan lecturer kita tu. "
Ujar Sara seraya mencubit pipi Yaya. Meraung Yaya dibuatnya. Dia tak suka betul orang main pipi dia. Eeyyy.
Pelik betul Sara. Memang dari awal semester, dari awal dia kenal dengan Yaya, Yaya macam tak berapa nak suka dengan En. Zayn. Ada je yang dia nak omelkan. En. Zayn serabutlah. En. Zayn pervertlah. Macam-macam dia kutuk orang tu.
" Jangan main pipi aku lah. Eeeyyy. Kau ni kan sama je macam --- "
Yaya pantas mengemam bibir. Nasib tak terlepas.
En. Zayn sudah tertawa kecil. Yara dan Sara dah terjongket kening. Dah kenapa tiba-tiba berhenti ?
" Macam siapa ? "
Tanya Yara polos. Laju Yaya menggeleng kepala. Nobody, nobody.
" Err jomlah weyh balik. Err kita lepak starbuck. Cepatlah. "