" Kau buat apa dengan telefon aku tu ? "
Sergah Haziq. Yara yang sedang membelek telefon tersentak. Dia menoleh perlahan memandang Haziq. Dia tersengih-sengih.
Haziq bangun dari berbaring dan meregangkan badannya. Dia menjeling Yara yang macam budak terencat tu. Dah buat salah tu, bukan reti minta maaf tapi lagi tersengih-sengih sambung main telefon balik.
" Nasib aku sayang kau tau. "
Gumam Haziq perlahan. Cukup untuk tidak didengari oleh Yara. Tapi malangnya harini,telinga Yara sangatlah berfungsi dengan baik.
" Apa apa ? "
Yara terus mengesot ke arah Haziq seraya menarik tangan Haziq. Telefon Haziq tadi dah kemana letaknya.
Haziq tercengang. Eh eh !
" Eh kau dah kenapa ? "
Terkelip-kelip mata Yara memandang muka stone Haziq. Dengan bibir tersenyum lebar.
" Saya dengarlah apa abang cakap tadi. "
Ujar Yara teruja. Siap digoyang-goyangkan lagi lengan Haziq.
" Dengar apa ? Aku mana ada cakap apa-apa. "
Selamba Haziq bercakap. Siap dijungkit kedua bahu. Yara mencebik. Dia dengarlah tadi. Betul !
Tiba-tiba Yara teringat perihal beberapa hari yang lepas. Haziq tak angkat call dia masa dia nak luah masalah dia. Tapi Haziq lebih prefer tak angkat and berseronok dengan perempuan cantik.
Terus terlepas pautan tangannya dari lengan Haziq. Dia menunduk bermain dengan jarinya. Yara lupa satu hal. Walaupun Haziq macam bagi dia harapan haritu, tak bermakna dia memang official in relay with him. Haziq bukan kepunyaan dia.
Haziq tercengang. Dah kenapa pula budak pendek ni. Haziq menggaru kepala yang tak gatal. Dia perhati je gelagat Yara yang sedang bermain dengan jarinya dan tak lama kemudian dia terus berbaring dan berpusing membelakanginya.
" Kau kenapa ni ? "
Tanya Haziq hairan. Tadi molek je.
" Pergilah. "
Jawab Yara perlahan. Dia memejam mata. Cuba nak tidur sedangkan dia baru je lepas bangun. Lagipun sendi-sendi dia masih sakit dan tubuhnya lemah jadi senang aja dia nak tidur semula.
Haziq terpampan.
" Yara. "
Panggil Haziq. Cuba untuk bercakap dengan Yara. Tapi Yara berdiam diri.
" Aku panggil kau ni. Penat-penat aku datang sini teman kau se -- "
" Siapa yang suruh datang ? Saya tak pernah call atau mesej awak pun. Tagih simpati untuk datang and teman perempuan gedik macam saya ni. Pergilah jela balik. I still have my own family and my friends. I dont need you. You can enjoy your fucking happy life there with that bit -- girl. I dont care anymore. "
Pintas Yara laju. Haziq tersentap mendengar. Yara marah dia tapi sebab apa pula. Takkanlah perihal haritu.
" Yara Nur Qistina ! "
Tegas Haziq bersuara. Dia fikir perasaan ni boleh dibuat main-main ke. Dulu beria terkejar, bila Haziq dah buka hati dia nak terima Yara after told her about that, and now ? Yara nak backoff.
" Please matured sikit. Takkan sebab aku tak angkat call kau, kau nak berperangai macam ni ? Kau dah 20 tahun. Fucking 20 years old. Not 10 years old. Dah besar kan ! "