43 ; Lovebird

1.1K 69 9
                                    

5 bulan sudah berlalu. Usia kandungan Yara juga sudah mencecah 8 bulan. Tapi perutnya memang gempak gila. Bapak gila besar sebab Yara tengah mengandung triplet. Mula-mula dapat tahu memang Haziq menangis beria. Tak sangka dia hebat gila. Hahahahaha. Siot betul. Tapi memang bersyukurlah. Rezeki tuhan bagi.

Yara memang seksa. First time pregnant, so dia memang tak tahu sangat. Badan kaki semua selalu sakit-sakit. Bila babies dah start kicking, sakit tu ada. Tapi dah lama-lama dia mula biasa. Lebih teruja dan lebih suka. Setiap kali dia bercakap dengan babies, the babies mesti kicking sebagai balasan. Tanda mereka dengar mama dia dok pot pet pot pet benda tah apa-apa. Hahaha.

Selalu juga Yara menangis tiap malam sebab rindu Haziq. Padahal Haziq ada je sebelah dia tengah terlentang tidur. Haziq melayan je dengan mata kuyunya. Hahahaha. Mungkin sebab waktu 4 ke 5 bulan sepanjang dia mengandung, Haziq selalu tinggal dia sebab ada tournament. Seminggu dua macam tu je. Pastu Haziq akan terus cepat-cepat balik. Dia takkan stay untuk satu or dua hari macam sebelum-sebelum ni. Dia mesti akan terus balik.

Haziq sekarang dah stop kerja sekejap. Sebab lagi sebulan Yara nak bersalin. Jurulatih Kim pun menyuruh. Takut apa-apa jadi. Waktu bulan ke 6, Yara masuk hospital. Antibodi dia lemah. Badan dia yang kecil tu tak boleh nak tampung. Haziq yang berada di Amerika, baru je habis tournament, tak sempat nak ambil hadiah, terus dia bertolak balik.

Masalah yang lain tu normal je macam bengkak kaki, pedih ulu hati, urat timbul dengan sakit belakang. Haziqlah yang tolong picit apa semua. Penat memang penat tapi nak buat macam mana. Dah tanggungjawab dia. Dia juga yang buat Yara membuncit. Bukannya orang lain. Uhuk. Lagi, mood Yara pon tak menentu. Ada je nak marah pastu menangis. Haziq juga nak memujuk.

Tapi tak pernah berlaku lagilah kejadian Haziq kena tidur luar sebab bau busuk ke apa. Sebab Yara lagi nak melekat dengan Haziq bila malam nak tidur. Sampaikan Yara tidur di atas Haziq dan memeluk Haziq erat. Dah macam tidur atas teddy bear. Haziq kadang-kadang letak Yara tidur dekat sebelah risau kalau babies terpenyek dalam tu. Lemas ke kena hempap macam tu. Tapi letak bila Yara dah lena lah. Kalau tak, memang kena ah Haziq. Ayat-ayat sedih Yara keluar. Tak sayang dia lah, rimaslah, bosanlah. Macam-macam dialah. Dah satu hal nak memujuk malam-malam buta.

" Rasa macam nak makan mee hailam lah. Eemmmm nyummm. Sedapnyaaa "

Yara mengomel seorang diri sambil mengusap perutnya yang memboyot. Baru je nak bangun, Yara terduduk semula. Yara mengeluh berat. Dia dah tak larat nak bangun. Mesti nak jalan pon dah tak boleh.

Rasa nak nangis. Dia dahlah tengah ngidam ni. Baru nak masak, tapi huwarghhhhh. Muka dah sebik-sebik nak nangis. Haziq takde. Pergi mana tah. Dari pagi tadi dah hilang. Tak cakap pulak nak pergi mana. Selalunya cakap. Jumpa pompuan lain agaknya. Ahh lantaklah. Yang penting mee hailam. Cemana nak settle ni.

Yara beria seret badan ke hujung kerusi. Tangan menahan di tempat armrest. Dikira 1,2,3 then upppppp. Pappp. Yara terduduk balik. Huwarghhhh takleh. Yara mula meleleh air mata. Mula-mula sikit je. Makin lama makin lebat. Makin deras makin banyak makin teresak dia menangis beria.

" Huwarghhh iskkkk iskkkk "

Cerita yang ditayangkan di telivisyen tak lagi menarik perhatian.

Haziq yang baru melangkah masuk tersentak mendengar raungan Yara. Barang yang dijinjing (?) terus dilepaskan dan berlari ke ruang tamu. Tercengang dia bila tengok Yara menangis beria dengan menyandar atas sofa gaya bos besar.

" Hei baby. Apesal menangis ni ? Perut sakit ke ? Nak bersalin dah ke ? "

Haziq meninggung di hadapan Yara. Wajahnya cuak. Yara mengangkat badan ke depan sikit. Dengan masih teresak menangis.

Abang Matin, You're Killing Me !  ( ON GOING )Where stories live. Discover now