Šta ako ona ne može da oseća golicanje? Kako da reagujem na to? Potpuno mi je bilo jasno da su preda mnom jako velika iskušenja. Da li ću biti dorastao onome što me čeka? Postajao sam nesiguran. Nikako ne bih voleo da se moja Saradnica razočara u mene. Šta različite svetove može uopšte povezivati? Da li je povezivanje korisno? Nije to brak gde se partneri vole kobajagi zbog očuvanja vrste, a u stvari zbog svih mogućih ostalih razloga. I kad ženi pukne film zbog muževljevog neverstva ona uzme sekiru i dok on spava otfikari mu glavu. A lepo ga je molila da joj to ne radi jer je to povređuje. On joj je odgovorio pitanjem šta mu ona zbog toga može. Ona je ućutala, a on se kao bitanga svojom izjavom osetio ponosnim.
Iako sam ga očekivao, zvonce me je prepalo. Kliknuo sam na ikonu.
-Hello domatrios!
-Hello Associate! - komunicirali smo ispočetka na engleskom.
-Da li si dobro?
-Da. Srce mi lupa kao ludo.
-Da li je to dobro ili loše, ne snalazim se najbolje sa vašim izrazima?
-To znači da sam uzbuđen što razgovaram s tobom.
-Kad kažeš uzbuđen, na šta tačno misliš?
-Moje emocije su podignute na viši nivo. Izgleda da ćemo morati mnogo da pričamo bi razumeli jedno drugo. Na primer, zanima me da li ti imaš srce?
-Naravno da imam srce, zašto pitaš?
-Da li ono kuca?
-Ako misliš da li pumpa onu crvenu tekućinu koju vi zovete krv, onda je odgovor potvrdan.
-Nisam mislio na takav način. Moje pitanje je bio u vezi toga da li se neka događanja koja registruješ odražavaju na tebe, ne samo u smislu da ih staviš u određen logički kontekst, već da te dovedu u posebno stanje svesti za koje možeš reći da nije standardno, da pokazuje znakove neke bolesti, ali to neće ići tim putem, već putem koji će ti doneti zadovoljstvo.
-Razumem što si rekao, ali mogu samo da naslućujem, u izvesnoj meri, o čemu se radi. Androidi na našoj planeti nisu potpuno prirodna biološka bića,
Oni se sastoje od veštačkih ali i bioloških materijala koji se samo ponašaju kao da su prirodna u onom smislu kako ih obični ljudi shvataju. Definicija razlike veštačkog i prirodnog nije jasno utvrđena.
Pod prirodnim se uglavnom podrazumeva, recimo, ljudsko oko koje gleda kao što je gledalo od kako je organizam rođen. Kad bi oko iz bilo kojih razloga oslabilo ili bilo oštećeno, na njemu su se vršile intervencije da bi se deformacija otklonila. Te intervencije su bilo u rasponu od veoma malih, recimo popravak dioptrije, do kompletne zamene oka sa pripadajućim živcem, a nekad i intervencijom na centru za vid u samom mozgu. To novo oko je radilo potpuno isto kao ono drugo zdravo, hranilo se preko krvnih sudova, a prednost mu je bila u tome što je bilo imunije ili otpornije na eventualne bakterijske infekcije.
Takvo oko, dakle, ne bi mogli nazvati prirodnim. Ali isto tako ga ne možemo nazvati veštačkim, jer nije napravljeno od mehaničkih delova, metala, stakla, sopstvenog napajanja i slično, jer je napravljeno od bioloških materijala koji su uzgojeni u laboratoriji, a kad se ugrade ponašaju se kao svaki drugi prirodni organ, prima nadražaje, refleksno reaguje, suzi i slično.
-Shvatio sam da i ti primaš sve spoljne nadražaje i na njih reaguješ na svoj način. Da li pokušavaš nagovestiti da se odnos prirodnog i ljudi ne preslikava na isti način kod androida u odnosu na veštačko? Ili sam u krivu?
-Potpuno si u pravu. Situacija po ovom pitanju je veoma komplikovana, svakim danom se ona pogoršava. Tu ne mislim na bilo kakvo povećanje konfliktnih situacija između androida i ljudi ili obrnuto. Problem ja sasvim druge vrste. Sadašnji androidi nisu napravljeni od veštačkih materijala u onom klasičnom smislu. Nemaju metalne poluge, akumulator i softver. Ima i danas takvih uređaja ali malo liče na ljude. Mi ih zovemo pokretni roboti i imaju svoju definisanu namenu.
YOU ARE READING
Saradnica
Science FictionKoliko ljubav sa vanzemaljkom može biti stvarna? Saradnica je android na planeti Solaris, napravljena je na veštački način sistemom biološkog kloniranja i softverskim oblikovanjem karaktera osposobljena da bude vrhunski naučnik. Priča pripada žanr...