Saradnica i kontrola emocija

58 5 7
                                    

- Mi smo to shvatali kao prirodni proces, moglo se to i nama desiti, s tom razlikom da bi uspeli spasiti određeni procenat stanovništva, ali šta onda? Borili bi se, ali ništa više ne bi bilo isto. Ko zna, možda bi to bilo i dobro? Imamo predstavnike na raznim planetama ali samo sa onima sa kojima smo u savezu. Na ostalim planetama kojih je mnogo više imamo samo informacione sonde. Nemamo ih na planetama gde nema digitalnog šuma, jer zaključujemo da nisu dostigli određeni nivo tehnološkog razvoja, ili su se okrenuli isključivo prirodnim procesima pa za nas nisu interesantni.

Slučajno sam pratila informacionu sondu koja pokriva tvoju planetu i nasumično izabrala informaciju koja je bila povezana s tobom. Onda sam iz čiste znatiželje proširila pretraživanje i odlučila da ti se javim. Ni u snu nisam pretpostavila da će komunikacija ići ovim tokom. Verovatno si već zaključio da moja planeta sa tvojom nema nameru da uspostavlja bilo kakav kontakt, jer bi to moglo biti rizično po obe strane. Informacije koje ti i ja razmenjujemo su veoma specifične. Do sada sam zaključila da sam više ja od tebe uzela nego ti od mene, što trenutno nije bitno jer se može taj odnos promeniti. 

Važno je da ta komunikacija ne može naškoditi ni jednoj strani, a o tome da može koristiti je nesumnjiva činjenica. Ti ne razmišljaš ni o kakvoj materijalnoj koristi ni za sebe ni za svoju planetu što je jako zanimljivo, a mene doživljavaš kao ribicu koja ispunjava veoma posebne želje koje su vezane za emocije. Izgleda da tražiš, ne ono što je manje vredno od materijalnog, već nešto što je izuzetno vredno, ne samo na pojedinačnom već i na globalnom nivou. Tražiš baš ono što kod nas androida nije precizno definisano. 

A slušajući tebe i tvoja tumačenja izgleda da će to biti od presudnog značaja za egzistenciju androida i najmanje bar za poboljšanje života naših ljudi. Glupo je da ti se zahvaljujem, samo želim da znaš koliko to cenim. Sve ovo poslednje sam govorila sa ponosom i na tebe i na sebe, a sada počinjem da osećam izvestan strah, za koji sam mislila da ga nikad neću osetiti. On se odnosi na pretpostavku šta možeš tražiti od mene.

- Šta?

- Baš ti je bilo opsežno ovo pitanje. Tražićeš nešto što nema veze sa skalamerijom tehničkih mogućnosti, materijalnim dobrima, naprednim informacijama, vojnim tehnikama ili svemu onom zbog čega se ljudi bore i gube svoje živote. Sa druge strane ne preostaje tako mnogo za nabrajanje.

- Pogrešno si me procenila. Možda je bolje reći pogrešno si interpretirala svoju procenu. Ja od tebe ništa ne tražim niti ću tražiti. Šta kažeš sad na ovo?

- S tobom imam problem. Navikla sam da rešavam veoma komplikovane intelektualne probleme koje ne možeš da zamisliš. Ovo ne kažem da bih te podcenila. Tvoje izražavanje misli je toliko bazično da nisam sposobna da procenim gde da ih smestim. Recimo za ovu situaciju, ja se pripemim za sve moguće pa čak i neverovatne želje koje ti možeš da smisliš, a ti mi ladno kažeš da ne želiš ništa. Gde da to stavim, kako da to tumačim? Prvo, to nisam pretpostavljala. Tvoj stav je ili toliko jednostavan da nije za anlizu ili toliko komplikovan da ga je nemoguće spoznati. 

Volim se suočavati sa takvim iskušenjima i drago mi je da si to ti koji ih preda mnom postavljaš, jer u vezi njih ne osećam nikakav pritisak, već samo znatiželju, isključujući bilo kakav rizik i opasnost. Dakle, spremna sam i dobrovoljno ti dozvoljavam da me oboriš s nogu, jer sam sigurna, iako ne znam o čemu se radi, da iza tvoje izjave da od mene ne želiš ništa, stoji nešto veoma značajno.

- Nije ni s tobom lako izaći na kraj. Možda si ti dok razgovaraš sa mnom u nekom multi tasking modu, pa prema meni koristiš samo jedan procenat svoje posvećenosti. S druge strane ja sam apsolutno i 100 posto posvećen diskusiji s tobom. Možda bih svoje zalaganje mogao smanjiti ali to za sada ne želim. Ti si ipak locirala, što nije mala stvar, bar za mene, u kom smeru je moje zaključivanje išlo. Ti si moju izjavu tumačila ili kao bazičnu ili kao komplikovanu. Nije jedno ili drugo, nego je oboje. Za mene je bazična a za tebe je komplikovana. 

SaradnicaWhere stories live. Discover now