Saradnica na tankom ledu

55 5 6
                                    

- Razmišljati svojom glavom nikako ne isključuje pravljenja grešaka, čovek je sam, ni od koga nema podršku, niko ga ne razume, niko nije u stanju da mu pomogne. Jedino čemu može da se nada, da će mu neka njemu bliska osoba davati podršku zato što ga voli i veruje u njegova stremljenja. Sad ti je jasno zbog čega je ljubav toliko važna. Bez obzira što ona dolazi od osobe koja ne razume čime se baviš, ukoliko razume time je vrednija. Teško je razumeti nečiju viziju, njoj se samo možeš pridružiti ili ne.

Sredstva informisanja na mojoj planeti daju jednu prilično crnu sliku života na njoj. To je površina, ispod nje takođe ime koječega. Ima i mnogo loših stvari za koje je veoma često kriv sam pojedinac. Ono o čemu se najmanje govori to su one situacije gde su ljudi zadovoljni i srećni. Neko bi rekao da takav podatak nije interesantan za javnost. Tu se apsolutno ne slažem. Svaka vlast bez obzira na mesto na planeti, više voli nezadovoljne nego srećne ljude jer je s njima lakše manipulisati. Srećni su vredni i pametni, njima ne možeš prodavati ono što želiš, pa se zbog toga oni marginalizuju iako ih ima velik broj.

Ono što si mi ispričala o svojoj planeti ne vidim mnogo različitim. Forma nije ista ali je suština ista i po tome smo veoma bliski. Vaša tehnologija koja je kudikamo naprednija od naše, nema onog što vi ne možete uraditi, na globalnom planu ništa značajno nije uradila. Kad bi se kod vas vršila pojedinačna anketa, skoro sam siguran da bi ona dala rezultat da su ljudi zadovoljni. Kaži mi da li je to tačno, pa da nastavim, jer ću brzo završiti sa ovom što sam započeo?

- Pažljivo sam te slušala i dok si govorio o svojoj planeti stalno sam na umu imala svoju u njenoj istoriji i u sadašnjosti. Pre tvog izlaganja a takođe i sada, rekla bih da su ljudi u globalu zadovoljni. Ali nemoj pomisliti da nisam razumela o čemu pričaš. Ne samo razumela nego i shvatila svu ozbiljnost problema. U tom smislu ne znam da li će te pogoditi ako ti kažem da naš razgovor snimam da bih neke, po mom mišljenju, veoma važne stvari koristila kao parametar za rešavanje problema. Kasnije ću dati širi komentar na tvoje izlaganje.

- Napravio sam jedan nezadovoljan izraz lica kad si rekla da snimaš razgovor. Hvala ti na tom priznanju i cenim tvoju iskrenost. Onaj izraz je nastao jer sam razmišljao o razlozima zbog čega si pristala na razgovor sa mnom. Da li je osim naučne znatiželje bilo bar još malo nečeg drugog? Neću biti mnogo iznenađen ako kažeš da nije bilo. S druge strane, zadovoljni pojedinci čak i ako su u većini, krajnji rezultat za celokupno društvo ne mora biti pozitivan. Rekla si da se ljudi pojedinačno posvećuju sopstvenom zadovoljstvu a probleme ostavljaju da reši neko drugi - androidi. Čak si dodala da nema sukoba među vama. Ja tu vidim jedan veliki problem. Ne mislim na to da ćete se vi jednog dana međusobno ozbiljno sukobiti, već ćete postati dva potpuno različita naroda ako se ovaj sadašnji trend nastavi.

- Znam, o tome sam već pričala sa Profesorom.

- Mogu da pretpostavim da je tema bila objektivna strana vaše ukupne egzistencije. Sad pokušavam da u glavi pojmim kako će to vaša nauka da reši. Rekla si da si ekspert za eksperimente. Kakav eksperiment ste u stanju da izvedete nad stanovništvom? I šta ćete njime dokazati? Mora postojati ideja ili vizija da se krene određenim putem. Kako pokrenuti masu ako su svi zadovoljni? Šta ih može motivisati da se pokrenu osim nekog nezadovoljstva? Rekla si da postoji opasnost da oni genetski nazaduju, a da ti sa svojim kolegama radite na tom problemu. Moja je želja da niko na tvom planetu ne propadne - ni ljudi ni androidi.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
SaradnicaWhere stories live. Discover now