Ima tu i podhipnotičkog učenja i drugih metoda koji imaju za cilj da se što bolje prilagodimo društvu u kome ćemo da živimo i da se izbegnu bilo kakve konfrontacije. Niko nama ništa ne zabranjuje, svi se androidi ponašaju slobodno. Međutim samosvest i samocenzura je prilično izražena. Kao i mnogi drugi i ja sam bila veoma posvećena svom poslu, koji je naporan ali i veoma zanimljiv. Teoretski sam bila upućena u sve potrebno preko čitanja, koje je dosta naprednije nego kod vas ali je suština ista - sakupljanje potrebnih informacija.
Dok nije došao Leo nisam razmišljala ni o ljubavi, jednostavno zato što nije bilo takvog motiva. Shodno tome o materinstvu nisam razmišljala uopšte. Zvanično to nije bilo zabranjeno jer nije ni postojalo, a moj stav je bio da je to za mene nemoguće. Druženje sa Leom je bilo kratkotrajno jer smo imali u međuvremenu invaziju neprijatelja iz dalekog svemira, a nešto pre toga pojavila se Pella. Ona i Leo su se našli u pogibeljnoj opasnosti da stradaju od agresora.
Ja sam se javila za spasilačku misiju koja je bila uspešna. Međutim u povratku moj brod je bi dezintegrisan. Srećom pre nego sam krenula ostavila sam u bazi podataka svoju kopiju pa me je Profesor ponovo integrisao. Iz memorije mi je bio izbrisan samo taj poslednji period. Nisam imala nikakvih zdravstvenih oštećenja koja su uobičajena kod ljudi u takvim situacijama.
Dakle, prvi put sam počela razmišljati o materinstvu kad smo radili na onom eksperimentu. Ti si rekao da smo pogrešili pristup. Sada nisam sigurna koliko si u pravu, ali ću svakako insistirati da se to sazna.
Veoma mi je teško da sebe zamislim kao majku svog deteta. Bilo bi mi mnogo lakše kad bih videla takve realizovane primere. Znala bih šta konkretno da očekujem.
Već sam ti rekla da kod ljudi roditelji mnogo ne brinu o svojoj deci, ima izuzetaka ali su oni retki. Tvoja slika da bi želeo da me gledaš kao majku svog prirodno rođenog deteta me je jako emotivno pogodila da nisam neko vreme bila u stanju da uopšte reagujem, toliko sam zablokirala. Bilo bi potpuno nestvarno da me gledaš kako dojim. Znam da ti voliš naučnu fantastiku, ali bi ovo za mene bio vrh vrhova. To bi stvarno bilo revolucionarno.
Ti svakako zaslužuješ da imaš dete i sigurna sam da bi bio dobar otac. Ja za sebe nisam toliko sigurna. Ne znam da li bih bila dobra majka, jer nisam imala prilike od koga da to naučim. Zbog toga sam toliko rezervisana. Ali ima još nešto. Rekao si da je za zdravo dete potrebna međusobna ljubav oba roditelja. To nema naučnu, možda ima statističku podlogu, ali mi nekako ima i te kako logike. Nešto mi to govori iznutra. Biti voljena dok sam u trudnoći i kasnije dok podižem dete je misao koja teško može biti nadmašena nekom drugom. Ne treba ni spominjati koliko je to retko na mojoj planeti.
-Do sada sam više ili manje izbegavao da spominjem neuspešnu trudnoću navedenog androidskog para. Neuspešna trudnoća je netačan izraz, preciznije je neuspeo pokušaj. Međutim ja na njega uopšte ne gledam negativno. Sad si spomenula moje isticanje važnosti ljubavi za zdravo dete. To isticanje nije bila samo neka neutemeljena želja i pretpostavka.
YOU ARE READING
Saradnica
Science FictionKoliko ljubav sa vanzemaljkom može biti stvarna? Saradnica je android na planeti Solaris, napravljena je na veštački način sistemom biološkog kloniranja i softverskim oblikovanjem karaktera osposobljena da bude vrhunski naučnik. Priča pripada žanr...