Na Solarisu

62 7 2
                                    

- Nešto te muči, vidim da si uznemirena? - upitao ju je Profesor

- Zar se to na meni vidi?

- Dete, izvini što te ovako zovem, ja jesam star ali nisam glup. Neke reakcije imaš iste kao moja kćerka, pa ih lako mogu razumeti. Dakle o čemu se radi?

- Htela sam da podnesem izveštaj da sam završila anketu sa potencijanim androidskim parovima. Kao što smo to planirali, svakom paru je predočeno da se unapred upoznaju sa kompatibilnošću njihovih DNK analiza. Da li mogu, odnosno koliko je rizično ili uspešno da idu na stvaranje potomaka.

Ako to nije moguće, predlaže im se ili da se s tim pomire, pa eventualno da pokušaju nekom drugom prilikom, iako za to postoji mala šansa, ili da razmisle o izboru nekog drugog partnera. Jer je bolje da se to uradi ranije nego u poodmakloj fazi veze. Na njih se ne vrši nikakav pritisak, ali im se postavlja pitanje, ako žele decu bilo bi dobro da to žele sa partnerom koji im to može omogućiti, bilo muškim bilo ženskim.

Rezultat ove grupe je bio prilično jasan. Većina je htela da izabere nekog drugog partnera koji bi odgovarao cilju. Neka manjina, iako su razumeli situaciju, nisu hteli da tek započeto poznanstvo raskidaju, bar do daljnjega.

Na kraju je ostala grupa sa rizičnim ishodom. Tu je najkomplikovanija situacija. Naučna analiza je pokazala da je u proseku rizik velik, oko 66 odsto trudnoća neće biti uspešno ili veoma problematično sa teškim posledicama. Nauka nije mogla dati precizne rezultate i rešenja. Uspela je uglavnom da predvidi da od tri para dva neće uspeti a jedan hoće, ali se ne zna tačno ko, jer to ovisi o nizu faktora.

Grupa koja nije problematična je ona sa veoma malim rizikom. Njih smo podržali i obećali im psihološku i medicinsku pomoć u bilo kom trenutku kad je zatraže, jer neće biti pod našom kontrolom. Biće potpuno slobodni da po svom nahođenju odrede kad i u kakvim uslovima će se trudnoća razvijati, jer će oni za to biti najmerodavniji dok sve ide kako treba.

To bi uglavnom bilo najvažnije. Ostaje nam da radimo na proširenju kapaciteta za normalne a isto tako i za rizične porođaje. Da se za početak, dok se sve ne stabilizuje, odvoje od ljudskih porodilišta.

Za ceo ovaj proces će trebati dosta vremena, pa se značajni rezultati neće tako brzo videti dok ne uhvatimo zamah.

U tom smislu mislim da bi trebali da organizujemo konferenciju o mogućnosti kloniranja od ljudskih dečijih jedinki. To je teško i ozbiljno pitanje gde će i roditelji te dece verovatno pružati veliki otpor. U ovom slučaju sam rezultat nije toliko bitan koliko je važno da se taj problem usadi u svest ljudi koji će onda tako bolje prihvatiti androidsko potomstvo u skoroj budućnosti.

To je trenutno najvažnije u vezi androida. Čula sam od svojih kolega za problem koji imaju vaša kćerka Pella i Leo. To me prvenstveno zanima sa naučnog stanovišta. Takođe me to zanima i sa ličnog, ali o tome ću vam reći kasnije.

-Tu nema velike filozofije, - počeo je Profesor, - kao što su neki naučnici već predviđali i naučno zaključivali, pored na prvi pogled podudarne sličnosti njihovih DNK pronašla se bitna razlika. Ne znam da li se sećaš, naših eksperimenata sa pokušajem oplodnje u bezvazdušnom i beztežinskom prostoru koju smo simulirali u letilicama? To je bilo davno.

- Sećam se, eksperiment je bio obustavljen zbog nepoštovanja proceduralnih pravila.

- Ta informacija je bila formulisana zbog javnosti. Istina, na neki način je bio neuspešan. Ali to se nije smelo objaviti zbog projekta istraživanja udaljenih svetova gde smo planirali mogućnost reprodukcije u toku putovanja, za one parove koji to žele. Naravno da smo nastavili ekperimente na tom polju. Proveravali smo kvalitet spermatozoida a takođe i jajne ćelije. Spermatozoidi su bili nedovoljno pokretljivi a jajna ćelija je imala dosta krutu opnu pa ni slučajno nije moglo da dođe do ulaska spermatozoida kroz nju. To nismo znali kako da tumačimo jer su prethodna ispitivanja pokazivala da je sve u redu. U laboratorijskim uslovima na površini Solarisa sve se odvijalo normalno. Budući da su potpuno isti uslovi bili i u letilici, zbog čega je onda došlo do različite reakcije?

SaradnicaWhere stories live. Discover now