Deel 1

3.6K 29 2
                                    

{Pov Cheyenne}

Ik hoor vaag in de verte een geluid dat steeds sterker word. Ik open mijn ogen en zie dat het mijn wekker is die dat kut geluid maakt. Ik sla met mijn hand op mijn wekker en draai me nog een keer om. Na 10 minuten hoor ik dat zelfde rot geluid weer. 'Kan die kut wekker niet gewoon ophouden!' Zeg ik geërgerd. Mijn vader komt chagrijnig de kamer binnen en kijkt rond. 'Wil je niet zo schreeuwen. Dit is de enigste dag dat ik kan uitslapen en dan word ik wakker van jou geschreeuw.' 'Sorry. Maar ik wil niet. We hebben maar een week vakantie gehad.' 'Niet zo zeiken. Beter een week vakantie, dan geen vakantie.' Ik knik en pak wat kleren, ik loop naar de badkamer en zet de douche aan. Ik neem een snelle douche en kleed me dan aan. Als ik aangekleed ben borstel ik mijn haar en doe een beetje make-up op. Ik loop naar beneden en smeer snel wat broodjes om mee te nemen. Ik stop alles in mijn tas en loop naar buiten. Ik pak mijn scooter uit de schuur en rij naar school toe. Ik zet mijn scooter op de plek die er voor bestemd is en loop naar binnen. Ik ga naar mijn kluis en stop mijn jas er in. Ik loop alvast naar het lokaal en zie daar al mijn beste vriendin Kimberly staan. Ik loop naar haar toe en geef haar een knuffel. 'Hey mop hoe was je vakantie?' Vraagt Kimberly lief. 'Ja was wel te doen. En die van jou?' 'Ja was super we zijn op het laatste moment nog op vakantie gegaan naar Kroatië.' Zegt ze trots en ze doet haar mouw omhoog om haar bruine arm te laten zien. 'Wow je bent wel echt lekker bruin geworden of niet?' Zeg ik een klein beetje jaloers. Ik ben al vet lang niet meer op vakantie geweest, omdat mijn moeder werkloos is en mijn vader elke dag werkt. Ik voel dat Kimberly me een schouder duwtje geeft en dan ergens heen knikt. Ik kijk die kant op en zie een vet knappe jongen deze kant op komen. 'Ik heb hem nog nooit eerder gezien. Jij wel?' Vraag ik fluisterend. 'Nee ik ook niet.' De jongen komt dichterbij en gaat voor het zelfde lokaal als ons staan. De jongen staat alleen en zelfs als de hele klas er is. De docent komt er eindelijk aan en doet de deur open. Kimberly en ik gaan op vaste plek zitten. Achteraan bij het raam dus. Ik pak alvast mijn boeken en leg ze op tafel. 'Goedemorgen dames en heren. Wat leuk dat ik jullie jullie eerste les mag geven gelijk na de vakantie. Ik zie dat we een nieuwe leerling hebben. Wil je even naar voren komen en jezelf voorstellen?' Vraagt meneer de Jong. Ik zie de jongen even twijfelen, maar dan knikt hij en staat hij op. 'Ik ben Max Verstappen en ja ik ben DE zoon van Jos Verstappen. We zijn hier van de week komen wonen en ik heb eerst in Limburg gewoond en nu woon ik dus hier.' 'Wat voor een werk doen je ouders?' 'Nou mijn vader is dus Formule 1 racer bij RedBull en mijn moeder heeft geen werk, omdat ze dat niet nodig vind omdat mijn vader zo veel verdient.' Ik ben aandachtig aan het luisteren naar het verhaal van Max en naar zijn accent. Ik vind zijn accent echt leuk. 'Oké nou dankjewel. Ik neem aan dat je nog niet veel van de school hebt gezien?' 'Klopt.' 'Nou Cheyenne is ons klassenhoofd en zou je wegwijs maken deze week. Als je vragen of iets hebt kan je ook altijd bij haar terecht en anders bij mij, want ik ben ook je mentor.' Ik zie Max knikken en hij loopt weer naar zijn tafel. Na de bel ben ik als eerste het lokaal uit. Ik besluit om op Max te wachten, zodat ik hem al wat dingetjes kan laten zien. Normaal zouden we nu eerst Wiskunde hebben, maar de docent is ziek dus valt het uit en hebben we nu een tussenuur. 'Dus van Limburg naar Brabant?' 'Ja klopt mijn moeder wou verhuizen en ze wou heel graag naar Brabant toe. En omdat mijn vader niet snel nee kan zeggen zijn we hier heen gegaan.' 'Je zou je vrienden wel missen of niet?' 'Ja echt wel. Ik wil niet als een mietje overkomen of zo, maar ja ik mis ze wel ja.' 'Hé je bent echt geen mietje hoor. En je krijgt hier vast en zeker ook wel vrienden. We zijn een super leuke en hechte klas. Ik weet zeker dat je er snel bijhoort.' Zeg ik en geef hem speels een schouder duwtje. Max geeft me een schouder duwtje terug, maar ik verlies mijn evenwicht en val bijna op de grond. Ik weet mezelf net overeind te houden en dan beginnen we te lachen. Ik dacht echt dat het heel ongemakkelijk zou gaan worden, maar dat valt echt nog wel mee.

{Pov Max}

Cheyenne leid me rond door de school en het is echt super gezellig. Ik had nooit verwacht dat ik zo snel goed met iemand zou kunnen opschieten. De meeste van mijn vrienden gaan met me om vanwege het geld. Ik weet dat ze dat doen, maar ik blijf toch met hun omgaan. We zitten ergens in de aula en ik pak mijn mobiel. Ik open het rooster en zie dat de rest van vandaag ook uitvalt. 'Chey. De rest van de lessen vallen ook uit. Heb je zin om wat te gaan doen?' 'Uh ja is goed. Heb je zin om wat meer te zien van Eindhoven?' 'Uhm nou niet echt. Haha.' 'Haha oké. Wat wil je dan doen?' 'Uhm nou er is vanavond een wedstrijd van PSV tegen Ajax en ik heb twee kaartjes. Dus heb je zin om mee te gaan?' 'Ja is goed.' 'Top dan kom ik je om 6 uur ophalen.' Zeg ik en loop weg. Ik ben thuis als ik me besef dat ik niet eens weet waar ze woont, of wat haar nummer is. Ik pak mijn mobiel en ga naar Facebook. Ik pak de klassen lijst erbij om te kijken wat haar achternaam is. Cheyenne van Dijk lees ik op de lijst. Ik type haar naam in op Facebook en kom uit bij haar pagina. Ik ga naar Messenger en stuur haar een bericht.

Max Verstappen: Hey Chey. Toen ik thuis kwam bedacht ik me dat ik niet weet waar je woont of wat je nummer is. Zou je me je nummer en adres willen geven? Gr. Max

Ik twijfel even en druk dan toch maar op verzenden. Na een paar minuten krijg ik antwoord.

Cheyenne van Dijk: Hey Max. Haha daar dacht ik net ook aan. Ja tuurlijk. Mijn nummer is 06******** en mijn adres is Spalaan 40B. Ik zie je om 6 uur ;)

Ik voeg het nummer toe aan mijn contacten en ga naar Whatsapp.

17:30 Max: Hey Chey. Ik moet even snel iets doen en dan kom ik er aan.

17:45 Cheytje: Heey Max. Ja is goed. Sorry voor de late reactie ik was even aan het douche haha.

Als ik klaar ben met de auto netjes maken stap ik in de auto en rijd naar het huis van Cheyenne. Ik bel aan en de deur word vrijwel gelijk open gedaan door Cheyenne. 'Hey.' 'Hey.' 'Zullen we?' Vraagt Cheyenne en doet een stap naar buiten. Ik knik en Cheyenne gooit de deur met een klap dicht. We lopen naar de auto en stappen in. Ik rij weg en na een klein half uurtje komen we aan bij het stadion. We laten de kaartjes zien en gaan naar binnen. Het is super gezellig en PSV heeft ook nog gewonnen met 2-1. Ik breng Cheyenne naar huis en ga dan ook zelf. Als ik thuis kom ligt iedereen al op bed. Ik ga zo stil mogelijk naar boven en ga naar bed. Ik neem nog en snelle douche en poets mijn tanden. Ik ga in bed liggen en hoor mijn telefoon trillen.

00:00 Cheytje: Hey sorry voor het late appje. Maar ik vond het echt super gezellig. Xo.

Ik krijg een glimlach op mijn gezicht en val in slaap.

Fell in love with A RacerWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu