Deel 30

853 6 0
                                    

{Pov  Max}

'Wat is er tussen jou en Chey aan de hand Max? Ik haar het om haar zo gebroken te zien. Dit heb ik namelijk al te vaak gezien dankzij jou! Dus zeg op wat is er nu weer?' Ik schud mijn hoofd en kijk Victoria met moeite aan. 'Nee Vic, niet nu, echt niet.' Zeg ik met een gebroken stem en ren naar boven. 'Ik heb dan misschien geen verhuizing of drama gehad pap, maar ik heb mijn broer en zus nodig! Ik mis mama en ik wil gewoon met Max en Cheyenne alles kunnen bespreken! Ik heb ook rust nodig! Maar nee, Max is altijd belangrijker!' Hoor ik Victoria schreeuwen. Ik loop naar beneden en zie dat ook Cheyenne naar binnen is gekomen. Ik wil me om draaien om weer naar boven te gaan, maar iemand pakt mijn pols vast. 'Jij blijft hier. En Cheyenne waag het niet om naar buiten te gaan, want ook jij gaat nu zitten.' Zegt Jos geïrriteerd. Cheyenne en ik gaan zwijgend op de bank zitten. 'Ik wil dat jullie het nu gaan uitpraten.' 'Dat dacht ik dus even niet!' 'Je zusje gaat hier aan onderdoor! Dus jullie blijven hier zitten tot dat het is uitgepraat!' 'Jezus Jos dat is wel heel kinderachtig.' Zegt Cheyenne op een arrogante toon. 'Dat kan me dus even helemaal niks schelen. De begrafenis is morgen al en de spanning is hier om te snijden. Sophie heeft zich nu al 3 keer omgedraaid in haar kist.' Ik slik een keer en sta op. 'Ja en wat ga jij doen?' 'Ik ga plassen of mag dat ook al niet meer?' Mijn vader zegt niks en ik loop de kamer uit. Ik ga naar de wc en dan open ik de voordeur. Ik heb hier dus even geen zin in. Ik loop naar de stad en duik in een van de kroegjes. Ik bestel een biertje en voel hoe mijn telefoon aan het trillen is. Ik haal hem uit mijn broekzak en druk mijn vader weg. Ik drink het glas in een teug leeg en bestel een nieuwe. Ook dit keer word ik gebeld, maar dan door Victoria. Ik hang haar ook op en drink mijn glas leeg. Ik weet niet hoe laat het is, maar na een tijdje zegt de barman dat het laatste voor vanavond word in gedaan. Ik voel dat ik al behoorlijk dronken ben.

{Pov Jos}

Ik zit op de bank te wachten tot dat Max thuis komt. Het is 5 uur als ik de deur open en dicht hoor slaan. Kort daarna komt er een bulderend gelach uit de gang. Ik loop er heen en tref Max daar aan. 'Ja en waar was jij?' 'Ik was in de s-s-stad.' Zegt Max met een dubbele tong. 'Je bent dronken he?' 'Een heel klein beetje.' Zegt Max en valt bijna om. 'Ik heb hier geen zin in Max je gaat maar mooi naar boven en je roes uitslapen. 'Eerst wil ik nog een biertje.' 'Nee Max je hebt al genoeg gehad.' Max zucht en strompelt naar boven.

{Pov Cheyenne}

Ik lig op de logeerkamer en hoor luid gelach van beneden. Ik twijfel even of ik naar beneden moet gaan, maar ik besluit om toch te blijven liggen. Er word van alles gezegd beneden, maar het is net niet luid genoeg om het te kunnen verstaan. Ik hoor iemand naar boven strompelen. Ik besluit het te negeren en doe mijn ogen weer dicht. Ik hoor vaag een geluid en dan schijnt er een vel licht in m'n ogen. Ik knijp mijn ogen samen en probeer te kijken waar het licht vandaan komt. Opeens zie ik Max met een zaklamp staan. 'Jezus Max, wat ben je aan het doen?' Max loopt wankelend mijn kant op maar verliest zijn evenwicht en valt bovenop mij. Ik duw hem van me af. 'Je moet echt minder gaan drinken Max, zo kan het niet langer.' Max mompelt wat terug en valt in slaap. Ik zucht, sta op uit bed en loop naar de kant waar Max ligt. Ik trek zijn kleding uit en sla de deken om hem heen. Dan loop ik naar zijn kamer en plof daar op bed. Ik voel mijn ogen zwaar worden, maar mijn gedachten blijven bij Max. Ik sta weer op en loop heel stil naar beneden. Ik open de deur en schrik me rot. Ik zie daar Jos zitten. Hij zit heel stil en half in het donker aan de keukentafel. 'Hoi Jos.' Zeg ik half slaperig. 'Hey Chey. Jij ook nog wakker?' 'Nou niet nog, maar weer. Ik lag te slapen, maar toen kwam Max dronken de kamer in.' 'Ja dat dacht ik al. Echt Max moet echt even normaal gaan doen. Als hij ruzie heeft of zoiets gaat hij gelijk aan de drank.' Ik knik en wil naar buiten, maar dan zie ik dat Jos opeens een glimlach op zijn gezicht krijgt. Ik negeer het en pak mijn sigaretten van de tafel. Ik steek een peuk aan en ga zitten op het bankje. Als ik deze op heb besluit ik om er nog een op te steken. 'Chey kom je zo ook naar binnen?' Ik knik. 'Oké top. Zou je dan de deur op slot willen doen? Want ik ga naar boven toe.' 'Ja tuurlijk.' Jos verdwijnt het huis weer in. Ik loop naar binnen en doe de deur op slot. Ik doe alle lichten uit en loop naar boven. Ik loop naar de kamer en duik het bed in. Ik heb geen zin om me om te kleden. Ik slaap bijna als ik naar de wc moet. Ik sta weer op en loop naar de badkamer. Ik was mijn handen en loop terug naar de kamer van Max. Ik pak mijn pyjama jurkje en kleed me toch om. Ik duik weer het bed in en heb besloten om er niet meer uit te komen totdat het morgen is. Ik kijk nog even op mijn socialmedia en leg dan mijn telefoon aan de lader. Ik zucht, morgen word een zware dag.....

Fell in love with A RacerWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu