*3 maanden later op een vrijdag*
{Pov Cheyenne}
We zitten te wachten op onze docent, want hij gaat vandaag bekend maken waar iedereen stage gaat lopen. Na een kwartier komt de docent eindelijk aan lopen. We zijn allemaal redelijk gespannen. Na dat meneer de Jong de hele klas heeft gehad komt hij aan bij mij. 'Ah Cheyenne, jij gaat stage lopen als Touroperator bij Red Bull Racing. Dus dan zie je Max toch nog! Ik denk dat je daar wel zin in hebt.' 'Onwijs veel zin.' Zeg ik sarcastisch. 'Vanaf wanneer begint de stage?' 'De stage begint Maandag.' Ik knik en kijk echt op tegen stage. Na het laatste uur ga ik zo snel als ik kan naar huis. Eenmaal thuis aangekomen loop in naar boven en maak vast een lijstje met de belangrijkste spullen die mee moeten. Ik pak wat kleding, schoenen, make-up, sieraden en wat dingen die veel voor me betekenen. Ik gooi alles in een aantal koffers en loop dan naar beneden. Op dat moment gaan de voordeur open en komt mijn vader binnen lopen. 'Nou pap je raad je het nooit. Ik moet stage lopen bij Red Bull Racing als TO. Ik heb er echt zin in.' Zeg ik sarcastisch. 'En wanneer begint je stage? En waar moet je heen voor je stage? Hoelang duurt je stage?' 'Mijn stage begint Maandag. Ik moet eerst naar Australië en dan de rest van de wereld ook nog over. Ik moet 9 maanden lang stage lopen.' 'En wie betaald die reizen?' 'Red Bull betaald de reizen.' 'oke, je hebt het goed voor elkaar dan.' 'ja, dat wel.' 'Oke, ik zal je maandag naar Schiphol brengen.' 'Dankje pap, ik ga het hier wel missen hoor.' Mijn vader knikt en geeft me een knuffel.
Max heb ik uit mijn hoofd geprobeerd te zetten, maar elke keer weer zag ik hem weer op tv. Ik had gehoopt dat ik hem niet meer zou zien, en nu moet ik nog stage lopen op zijn werk ook nog. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet verwachten, en ik ben bang dat ik zo weer in die plannetjes van Max trap. Ik heb me gerealiseerd dat ik gewoon echt voor hem ben gevallen. Ik kan mezelf wel voor me kop slaan! Waarom moet mij dit nu weer gebeuren. Door Max heb ik school best vaak gemist, daardoor moest ik zoveel inhalen om verder te mogen. Door Max ben ik mijn beste vriendin kwijtgeraakt. Door Max vertrouw ik gewoon geen enkele man meer. Maar ik moet verder en ik zal hem volgende week wel even laten zien wat voor een geweldige vrouw hij heeft laten gaan. Ik zal ervoor zorgen dat ook hij geen enkele vrouw meer zal vertrouwen in zijn leven. Die gedachtes zorgen ervoor dat ik toch wel een beetje uitkijk naar mijn stage. Ik bedoel ik mag gewoon de hele wereld over reizen. Dat kan niet iedereen zeggen. Ik loop naar boven en plof op bed neer. Al snel val ik in slaap. Ik kan niet wachten op stage!
* Maandag ochtend*
Het is 05:30 als mijn wekker gaat. Ik spring op uit bed, dit is gewoon de eerste keer dat ik vrolijk uit bed kom. Ik loop naar de badkamer en spring onder de douche. Na een kwartier kom er onder vandaan en droog me af. Als ik een leuk setje kleren heb gevonden, kleed ik me aan en loop ik naar beneden. Als ik beneden kom zit mijn vader al aan de keukentafel. 'Goedemorgen pap!' 'Goedemorgen lieverd, jij bent vrolijk.' 'Ja, ik heb er zin in!' 'Mooizo.' Ik knik en pak een bakje met yoghurt en muesli. Ik eet het snel op en trek dan mijn jas aan en loop samen met mijn vader naar de auto. De koffers hadden we gisteravond al in de auto gelegd,dus we kunnen gelijk weg. Na een uurtje komen we aan op Schiphol. We pakken mijn koffers uit de auto en lopen naar de juiste hal. Ik lever mijn koffers in en geef mijn vader nog een laatste kus en knuffel. Dan check ik me in en loop ik door de douane. Ik zwaai nog een keer naar mijn vader en loop dan echt door. Ik maak een foto en post die op Instagram met de tekst: Australia Here i come! Dan loop ik naar de starbucks en bestel een grote koffie. Als ik deze op heb gooi ik hem weg en kan ik al het vliegtuig in. Bij het vliegtuig kom ik erachter dat ik Business class vlieg en ik kan mijn geluk niet op. Ik neem plaats en pak een boek. Een vlucht naar Australië duurt bijna een dag dus ik moet toch wat doen. Als we dan eindelijk opstijgen en al een tijdje vliegen voel ik mijn ogen langzaam zwaarder worden. Ik kijk op mijn horloge, we vliegen al 8 uur. Ik geef me over aan de vermoeidheid en val in slaap.
Na een dutje wat voelt als 20 minuten word ik wakker gemaakt door een stewardess. 'Wil je je gordel omdoen we gaan zo landen?' Ik knik en doe mijn gordel om. Na 10 minuten zijn we dan eindelijk geland. Ik stap uit het vliegtuig en haal mijn koffers op. Ik loop door de hal en kijk om me heen. Opeens zie ik iemand met een Red Bull shirt die een bord vasthoud met mijn naam erop. Ik loop naar hem toe en stel me voor. 'Hallo, ik ben Cheyenne, ik kom stage lopen bij jullie.' 'Ja klopt, fijn dat je er bent! Ik ben Christian Horner, teambaas van Red Bull Racing. Hoe was je reis?' 'Leuk je te ontmoeten. Mijn reis was prima, dankjewel.' Hij pakt een koffer van me over en we lopen naar de auto. Daar zetten we de koffers in en rijden we naar het hotel. Eenmaal aangekomen bij het hotel stappen we uit en lopen we naar boven. Ik heb een eigen kamer gekregen en zet daar mijn spullen neer. Ik fris me op en loop dan naar de gezamenlijke zaal die Red Bull heeft gehuurd in het hotel. Als ik binnen kom zie ik gelijk een jongen naar me kijken die ik al drie maanden niet meer heb gezien. Ik kijk hem arrogant aan en loop naar Christian. Dit gaat een leuke stage worden!
JE LEEST
Fell in love with A Racer
FanfictionCheyenne woont in Eindhoven. Ze zit nu in het 1e jaar van haar studie toerisme. Max de zoon van Jos Verstappen gaat verhuizen naar Eindhoven. Max komt bij Cheyenne in de klas. Cheyenne moet hem de weg wijzen en ze worden vrienden, maar wat als Cheye...