6

8.8K 275 17
                                    

" Happy? Looking at her? I'm sure she had found someone who can take care of her " Farrid menarik Shafika masuk ke dalam pelukan dia.

Shafika mengangguk mengiakan kata-kata Farrid. Dia yakin Farah yang tersenyum di atas mini pelamin tu akan bahagia dengan tunangnya. She will be happy with him. The right one. Shafika mengangkat kepala memandang Farrid.

" I already found my best man. After my dad lah for sure. My best man who promise to keep loving me and stay with me. Grow up together. Right Mr Farrid Affiq? " tanya Shafika.

Farrid mencuit pipi Shafika sebelum menjawab.

" Of course. I will keep my promises. All of it,just for you. My best woman after my mum " Farrid mengeratkan lagi pelukan dia. Dia rasa tenang bila nampak Shafika di hadapan mata dia. Satu hari mesti kena tengok wajah ni walaupun 5 minit ke apa.

" What would you choose between me and your life? "

Farrid mengerutkan dahi. Dia memandang Shafika pelik. Apasal dengan isteri dia ni? Tak sihat ke? Farrid meletakkan belakang tangan di dahi Shafika. Okay je suhu.

Shafika membuat muka pasrah. Geram je dengan laki dia ni. Baru ingin membuka mulut, Farrid memintas.

" My life. I will choose my life "

Shafika rasa macam hati dia dirobek dengan berjuta-juta tangan penduduk dekat Malaysia ni. Dengan langkah berat, dia menolak tangan Farrid di bahunya lalu melangkah pergi. Namun seketika dia terhenti bila dengar ayat daripada suami dia.

" I choose my life because in front of me right now is my life. You are my life, Mrs Farrid Affiq. " Farrid menahan senyum yang bakal terlakar bila tengok muka monyok Shafika tadi. Overthinking dan perempuan memang bestfriend betul.

Shafika dalam diam mengukir senyuman sebelum menjeling Farrid. Malas nak layan, ditinggalkan Farrid menuju ke arah Farah.

¤¤¤¤

" Hoii muka merah macam kena rebus ni kenapa? " ujar Farah tiba-tiba sebaik sahaja Shafika duduk di sebelah dia. Yang lain beredar apabila melihat sahabat tuan puteri seorang itu.

" Takde apa. Mana mak-mak orang tu? " Shafika melilau mencari lagi dua sahabat dia.

Farah tergeleng kepala. Ni mesti kena usik dengan Farrid. Kalau tidak, mananya merah muka tu sampai nak meletup.

" Makan. "

Shafika mengangguk. Dia memandang Farah di sebelah. Nampaklah sinar kononnya bahagia tu di wajah sahabat dia ni.

" Jangan pandang lama-lama. Aku bukan les**** wehh " Farah menjarakkan diri sendiri. Pandang macam nak tembus tu kenapa?

Pukk!

Farah mengaduh sakit sambil menggosok paha dia. Apa punya tangan pukul orang bukan main bisa ni?

Shafika mengetap giginya tanda geram. Geram je tengok Farah yang main lepas cakap je. Sekali kena hempuk budak ni. Hah.

" Kau nampak bahagia. Pura-pura ke real ni? "

Farah diam. Dia masih menunduk. Cincin yang baru disarung tadi dipandang. Bahagia ke dia?

" In Sha Allah bahagia. " jawapan paling selamat.

Shafika hanya mengangguk. Malas nak tanya banyak. Farah ni tak boleh ditekan lebih-lebih, karang ada yang banjir.

Tbc

Sorry pendek je. Sis penat 😭

Mrs Farrid AffiqWhere stories live. Discover now