29

8.8K 238 4
                                    

" Kau gila Shaff. If anything happen to you, aku cari minah sapi tu taw. Mark my word " tegas Farah. Dia kenal sangat siapa Sorfina tu.

Sorfina seorang gadis yang akan lakukan apapun untuk dapatkan apa dia n8ak. Dia takkan menyerah kalah selagi tak dapat semua tu.

Dan Farah pasti yang Shafika dah naikkan darah Sorfina. Yang paling dia risau, Shafika ni tengah sarat. If anything happen to them, Farah akan make sure Sorfina tu sendiri habis dekat tangan dia.

" Relax Farah. If anything happen pun, aku okay "

Tipu kalau dia rasa tak takut. Sorfina bukan jenis tipikal manusia yang senang-senang terima nasihat. She gonna make something cruel.

Farah mengeluh. Payah cakap dengan manusia hati batu ni. Semua benda nak positif tapi effect nanti masuk wad tetiba.

Sebaik sahaja melangkah masuk ke dalam rumah, dia ditegur oleh Farrid.

" Keluar dengan Farah lamanya. Saya whatsapp tak jawab pun. "

Shafika sengih sahaja. Takkan nak cakap dia jumpa Sorfina kan. Mampus je nanti.

" Woman's day out. Awak mana tahu apa-apa. Oh yeke? Maybe tadi silent phone. Sorry okayyy cik abang oii "

Akibat terlalu penat, Shafika melentokkan kepalanya di bahu Farrid. Penat dengan bawa bayi satu hal. Penat marah satu hal. Penat nak tarbiah orang pun ye.

Melihat kepenatan Shafika, Farrid cuma senyap sambil mengusap bahu wanita tersayang dia.

Shafika terlalu banyak berkorban untuk dia. Itu dia pasti.

So, let her rest.

" Sekejap je dah terlena dia ni. Alahaii " bisik Farrid.

Sekarang dia fikir macam mana nak angkat Shafika naik atas. Hahaha 😂

Tapi daripada melihat wanita ini sakit belakang tidur macam ni, lagi kesian rasanya. Tanpa menunggu lama, dengan kudrat yang ada, Farrid mengangkat Shafika naik ke atas.

Macam manalah dia boleh tahan berjalan lama dengan berat macam ni. Aduh sayang. Kesian saya tengok awak ni.

¤¤¤¤

Bam!

Terpelanting telefon yang dibaling Sorfina itu. Nasib baik atas katil je. Kalau tak, dah berderai benda tu.

" Tak guna punya perempuan! Siapa dia nak nasihatkan aku! Shit! Arghhh!! " marah Sorfina.

Melihat senyuman sinis Farah tadi pun dia dah benci. Apatah lagi muka tenang Shafika bila tegur dia.

Perempuan tu patut tak wujud! Menyusahkan hidup dia je!

" Aku kena hapuskan dia! Baby tu pun! Menyusahkan aku betullah!! "

Sorfina memang tak puas hati sangat. Tapi dia kena plan benda ni betul-betul kalau nak berjaya.

" Hah Remy. I should ask him for a help. " Sorfina terus capai telefon di atas katil sebelum mendail nombor lelaki itu.

" Hello bro. I have a job for you "

Senyuman sinis terlakar di riak wajah Sorfina. Plan dia akan tetap berjaya meskipun ada nyawa yang pergi.

Sebab Farrid Affiq tu milik dia.

Entah bila perempuan ni nak sedar diri pun tak tahu lah.

Obses boleh menyebabkan kita hilang akal. Sampaikan satu masa kita sanggup membunuh orang yang takk bersalah.

¤¤¤¤

Adwan memicit kepalanya. Cerita yang disampaikan Farah itu sangat tidak bagus. Dia memandang yang lain juga.

" Shaff ni biar betul weh. Dia belum kenal sapi tu macam mana " keluh Zulaikha.

Qisha juga mengangguk setuju. Kenapa Shafika buat macam ni? Aduhai.

" Taknak bagitahu Farrid ke? "

Farah memandang Iman. Ikutkan dia nak bagitahu tapi bila fikir ugutan si Shafika tu hm..

" You should tell him lah Farah. Benda ni berkait rapat dengan isteri serta anak dia weh. Kalau kau jadi dia, kau mesti kecewa bila kau tak tahu apa jadi pada mereka. " Daniel cuma memberi kata putus sahaja.

Sebab Farrid itu sahabat dia. Antara mereka memang takkan ada rahsia. Nak nak lagi ini mengenai orang tersayang dia.

" Daniel betul. You should tell him. Soal Shafika, kita kena bagitahu Farrid. Sebab Sorfina tu pun boleh buat apa je " Adwan tahu Farah dalam dilema jadi dia kena bantu Farah soal benda ni.

Farah yang dengar semua itu cuma mampu mengeluh. Betullah. Dia patut letak diri dia dalam keadaan Farrid. So dia kena juga beritahu lelaki itu soal ini. Sebelum apa-apa jadi dan akhirnya dia menyesal.

" I will tell him. Don't worry gais. Cuma aku risau apa yang akan si sapi tu buat. Kita tak tahu apa yang akan jadi weh. "

Semua terdiam. Betul cakap Farah. Mereka tak tahu apa akan jadi di waktu akan datang. Mereka tak tahu apa tindakan Sorfina.

Apapun jadi, mereka tahu nyawa kawan mereka itu dalam bahaya. Tu je.

Dan mereka tahu betapa obsesnya Sorfina inginkan Farrid.

Sebab cinta je manusia boleh jadi gila.

Tbc

Rasa macam nak habiskan cerita ni. Tapi tengoklah macam mana 😂

Mrs Farrid AffiqWhere stories live. Discover now