Part 3

27.6K 886 99
                                    

Aiden Mikael

" By hook or by crook you have to marry her. She's the only way, Aiden. We trust her and her family" Wah papa, awal awal pagi dah Aiden makan bebelan papa.

" You have to understand her too. She wanted space. Is she an astronaut of something? Plus you forgot I already have someone special, noted that! " sudahlah.  I'm done!

" No, You have to marry Edrianna. Not her. Papa tak nak berbesan dengan lelaki sombong tu. I want Tengku Aziz yang berbesan dengan papa!"

Ah kusut ah! Aku pun mengambil kunci kereta dan pergi dari rumah.

Baby Girl calling..

" Hello dear! You kat mana? I miss you"

" Hello Nia, ye sayang, I do to, but my father still want me to marry that girl. Ugh, dahlah dia bajet alim pakai tudong segala"

" Poor you. Ugh, bencilah dengan daddy tu. Apehal dia tak pernah nak berbaik dengan papa you sayang? "

" Entahlah, by the way, can we go out? I want to meet you sayang"

" Hehe.. you ni comel lah, okay pick me up like usual baby boy!"

"Ok, Bye love you!"

Perkenalkan, Tengku Rania Alexia, cinta hati Tengku Aiden Mikael. Edrianna Rose? Aku gunakan dia je. No serious case. Not more not less.

Aku pun pergi ke rumah Rania untuk mengambilnya.

Wah, she looks pretty with sleeveless dress, high heels, red lipstick really looks good.

" Who's this pretty girl inside my car?"

" Yours baby dear,"  Aww, so cute. Ni yang bagi cair ni. Aduh sayang!

Kami pun pergi ke tasik untuk lepak lepak melepas rindu. Setelah sampai, aku pun membuka pintu untuk Rania. Sewaktu aku menoleh kebelakang, aku terlihat kelibat Edrianna. Oh freak!

" Baby, can you wait inside the car? She's here!"

" Ala, okay.." Alolo, dah muncung dah itik sayang ni.

Terus aku menutup pintu kereta.

" Oh uhm Ed! Hi! " Wah, mengelabah sungguh! Memang tak pro nak cover langsung

" Hi, weh sotong, aku nak bagitau kau ni yang aku terima pinangan kau" Ah bagus, senang lah kerja aku. Sesedap kicap ABC je kau panggil aku sotong.

" Wah sayang, thanks!" Ew , tak sanggup aku nak panggil kau sayang. Tu je. Geli geleman aku.

" K. Bye!" Dah pergi dah dia. Okay, now just have to convince papa.

Edrianna Rose

Aduh, petang petang ni bagus jugak pergi tasik.

Eh, bukan tu Sotong Poyo ke? Siapa perempuan tu? Kenapa dia mengelabah pergi sorok perempuan tu? Siapa perempuan tu? Kenapa aku sibuk? Aku cemburu ke? Tak. Tak boleh!

" Oh uhm Ed! Hi! " Eh, macam sorok sesuatu je dia ni.

" Hi, weh sotong, aku nak bagitau kau ni yang aku terima pinangan kau" Eleh, tu pun lepas kena ceramah dengan mama. Cubalah kawinkan along ke angah ke.

" Wah sayang, thanks!" Ew, tak nak aku kau panggil sayang. Baru tu je. Tapi betul ke kau sayang aku?

" K. Bye!" Hah ambik kau. Baik aku pergi sebelum terhanyut dalan ayat palsu dia ni.

Sampai di rumah, aku pun pergi panggil mereka.

" Pa, Ma, Along, Angah actually Anna dah beritahu Aiden that I accepted him."

Mulut papa terbuka, mata mama terbeliak, along dengan angah terjatuh kerusi.

" You serious? Thank you Anna sebab dengar cakap kita orang. We know he's the best sayang" kata papa lalu mengusap kepalaku. Ya papa, harap he's the one.

" Btw Anna, majlis perkahwinan kamu berdua minggu depan ni. Uncle Azmeer cakap tak payah tunang." Wah, cepatnya. Tak sangka aku yang cun melecun ni dah nak kawin. Lepasni boleh buat musical.ly sama sama.

" Okay papa, mama, along, angah, night, love you peeps!"

Sampai aku di bilik, aku pun membuka tudong dan terus baring di atas katil. Tiba tiba perubahan Aiden menjadi persoalan ku.

Does the sweet words he always say come from his heart? Does what he say is his true feelings? Do I mean the most to him? Macamana dia boleh berubah. Dari kejadian tasik sehingga berjumpa lagi di tasik. Kalau dia cintakan aku, kenapa dia pergi sorok perempuan tu? Kalau dia takde affair dengan perempuan lain, kenapa dia tak kenalkan aku dengan perempuan tu?

He's different. If that is really him, thats impossible. Dia takkan terima aku secepat tu.

Aku pun terlena dengan seribu satu persoalan tentang pernikahan di kepalaku.

                    *          *         *

Keesokan paginya, aku terus bangun dan bersiap sebab Aiden nak cari barang kawin. Aduh, nak baldi. Cant handle his disgusting words.

Pin!

Oh, nak show off Mercedes kau tu ke? Jijik mata aku nak tengok. Tak perlulah pergi hon depan rumah orang.

Aku pun menuruni tangga dan ingin berlalu pergi. Eh, sotong dah sampai.

" Morning sayang!" terkejut aku. Berani dia panggil aku sayang depan mama dengan papa. Mereka apa lagi, memang ketawa terbahak bahak dah.

" Dahlah, jom pergi, bye pa, ma, Rian, Zry!" aku menyalam tangan mereka lalu masuk ke dalam kereta. Kereta siapa lagi kalau bukan si sotong tu.

" Weh mamat, banyak nya lalat!" perli aku.

" Eh apeni dear, where are the flies? " Aiden bangang.

" There. Sebab lalat suka dekat bau sotong" dan aku pun menampar nampar paha, dashboard, muka Aiden kerana jenaka ku sendiri. Kelakar kan.

" Takpe. Lepas kita kawin, sotong tak kan dekat dengan abang lagi sebab dah ada orang jaga abang" alamak! dah mula dah. Ugh baik aku tidur.

Aku pun acah acah tidur sebab tak nak dengar ayat manis gula teh O teh special 3 layer dia tu. Sebelum aku tertidur betul betul, aku sempat menangkap bait katanya.

" Too innocent to be used"

                      *         *        *
Hai! Setelah sekian lama tidak update here you go. Sorry lah saya mengaku chapter ni bosan. Tapi saya memang dah buntu sekarang. But next chapter dia orang dah kawin. Hmm.. Anna okay ke? Betul ke ni kawin paksa? Ya, sebab ada yang tak sudi. But anyway nantikan okay. Love you, xoxo

gonna update bila vote sampai atleast 10. Cmon!

Penantian CintaWhere stories live. Discover now