Seseorang masuk ke gudang yang gelap itu. Hanya ditemani dengan satu mentol lampu.
" Did you do your part, Fadueq?" tanya wanita itu.
" Of course. You get him, I get her" balas Fadueq.
Tidak sabar mereka ingin memisahkan Edrianna dengan Aiden. Tapi kenalah seksa mental Edrianna dulu.
Yang dibuatnya tadi itu pun sudah cukup. Bahagia dia melihat Edrianna menangis mengambil serpihan kaca tadi. Persis seperti 7 Tahun lalu. Sewaktu dia dan Edrianna teman satu course di sebuah university di UK.
Flashback
" Wei, kau dengar sini eh! Jangan nak melawan!" tengking Fadueq lalu memecahkan pasu.
" Setiap kali kau dengar bunyi kaca pecah, KAU KENA KELAR TANGAN KAU FAHAM?!" jerit Fadueq sambil mencengkam rambut Edrianna.
Edrianna yang takut diseksa terus mengambil serpihan kaca itu lalu meletakkan di tangannya. Memang sakit tapi demi hidup, dia sanggup. Dia tahu melukakan diri sendiri adalah berdosa namun dia tak tahan diseksa.
Fadueq yang melihat aksi itu hanya tersenyum herot lalu dia menjilat darah di tangan Edrianna.
" Sekarang aku nak kau hisap darah kau tu!" herdiknya.
Edrianna mengeleng. Fadueq yang berang akan bantahan Edrianna itu terus menumbuk pipinya. Jatuh tersungkur Edrianna. Tumbukan kuat Fadueq telah memengsankan Edrianna.
End flashback
* * *
Aiden dan Edrianna mengambil keputusan untuk membeli belah. Aiden merasa dengan berjalan begini dapat mengurangkan tekanan Edrianna.
" Sayang! Dah siap ke?" jerit Aiden dari bawah.
" Jap! Nearly done!" balas Edrianna. Dia mengambil bawal lalu memadankan nya dengan baju mengandung nya. Dah 5 bulan usia kandungan Edrianna setelah diberitahu dia mengandung anak kembar. Perutnya pun semakin membesar tapi perut Edrianna dua kali ganda besar akibat mengandungkan anak kembar.
Edrianna mencapai handbag dan telefonnya lalu menutup suis elektrik. Dia dengan berhati hati menuruni tangga. Aiden yang terlihat kelibat Edrianna di tangga terus mendapatkannya. Dia menjaga setiap langkah kaki Edrianna, takut ada yang tersasar.
Aiden dan Edrianna memboloskan diri masuk ke dalam kereta. Aiden, being a gentleman as always, membukakan pintu kereta untuk Edrianna.
Kereta mewah itu kemudian membelah jalan raya dengan kelajuan tahap maksima. Kidding.
Setibanya di mall, mereka memutuskan untuk makan terlebih dahulu. Mereka masuk ke restoran KFC lalu mengambil tempat di penjuru kedai.
Aiden mengambil kesempatan menangkap gambar Edrianna. Dia mempostnya di Insta Story nya.
"date with lovely wife @anna.se"
Edrianna yang melihat post itu terus menampar lengan Aiden lembut kerana mukanya teramat buruk saat itu.
Selesai makan, Aiden mencadangkan untuk pergi ke kedai favorite nya.
" Sayang, nak tak pergi Rose Apparel?" tanya Aiden.
Edrianna kelihatan tersentak akan statement itu.
"Rose Apparel?" tanya Edrianna kembali.
"Aha, Rose Apparel, famous clothes shop. One fact about that shop is the owner rumored to be cantik gila. Nak setiap minggu abang pergi sana dulu manatau owner dia around. Tapi tak pernah. Kalau abang jumpa dia, confirm abang lamar terus" jawab Aiden sambil tersenyum. Edrianna cemberut.
YOU ARE READING
Penantian Cinta
RomansHighest: [ #17 in Romance, #28 in Romance ] Kahwin Paksa? Ya, memang tipikal. Siapa sangka hidup Edrianna Rose bertukar 360° setelah di paksa untuk berkahwin dengan CEO yang keras kepala, Tengku Aiden Mikael. Mungkin sesetengah orang berasa bersyuk...