Part 14

21.8K 604 4
                                    

Edrianna terasa ada sesuatu tangan melingkar di pinggangnya dan mereka merasa ayatnya amat cliché.

Edrianna menenyeh matanya. Pandangan sedikit kabur dek tahi mata yang berkumpul di bibir matanya. Ok tu jijik.

Kelihatan satu figura sedang tidur lena dihadapannya. Aiden. Pipi itu diusapnya lalu dia merenung setiap inci muka Aiden.

" Handsome betul muka laki aku ni" getusnya dalam hati.

Edrianna menaikkan badannya sedikit untuk mengucup pipi Aiden.

Cup! Kelihatan Aiden menolehkan mukanya lalu ciuman itu tesasar ke bibir Aiden.

" Ei! Apani?" rungut Edrianna. Mukanya bak stokin yang dijeruk selama 10 tahun.

" Don't know. Probably a lovely morning kiss?" ujar Aiden sambil tersenyum nakal. Keluar wrinkles kat mata dia and lesung pipit dia, choi! Mau jatuh iman saya.

" Leceh ar! Taknak kawan ah! Aiden busuk!" rajuk Edrianna lalu memeluk tubuh.

" Omg! Sejak baby ada ni, terus manja eh sayang abang seorang ni!" hidung Edrianna dicuit.

" Jangan lah kacau hidung orang! Tak cukup mancung ke hidung tu sampai hidung orang pun dikacau! Dulu memang tak pernah manja pun! Kena pukul adalah!" tanpa sengaja Edrianna tersasul.

Muka Aiden kelihatan keruh. Nampaknya the other Aiden dah nak timbul.

Tetapi memandangkan Edrianna sudah di beri penerangan dan cara mengatasi oleh Doktor Alonda, dia pantas mengucup bibir Aiden lalu memeluknya.

" Sorry husband, Anna betul betul tak sengaja cakap macamtu" ujarnya sambil memandang tepat ke mata Aiden. Aiden dapat melihat yang Edrianna semakin takut. Aiden tersenyum. Sinis.

Tangannya dinaikkan. Edrianna pantas menutup matanya. Menyesal dia terlepas cakap. Baby, maafkan mama.

Tangan itu terasa mengusap kepalanya. Terus pandangannya dinaikkan ke muka Aiden.

" Its okay sayang. Abang faham. Abang nak minta maaf tapi tolong jangan ungkit pasal tu lagi eh? Abang kalau boleh nak lupakan semua tu tapi memang mustahil sebab kesannya akan tertinggal di hati sayang. Abang tak sanggup kenang dosa abang. I killed my girlfriend, I nearly kill my baby and I nearly kill my wife. I'm such a sinner. Kalau boleh, abang nak bu-"

"Don't abang! Commiting suicide won't solve anything. Abang just tambah dosa abang sendiri. Abang, I'll help you to forget it. Jujur Anna cakap, dulu memang kecewa. Tapi lepas je tahu abang sakit, Anna nak tolong sembuhkan abang. Anna sayang abang. Anna taknak kehilangan. This baby needs his or her father untuk jaga dia jugak" ujar Edrianna sayu sambil mengusap pipi Aiden yang basah dek air mata.

" Habis keluar air mata suci jantan abang dengan ayat sayang tu. I just want to tell the world how much I love you and I'm gonna do it now" kata Aiden dengan manith yang amat manis.

Dia mengambil telefonnya lalu membuka safari. Biasa CEO, mesti apple kan.

The world ditaip lalu butang search di tekan.

Satu imej yang berbentuk bumi diketik lalu Aiden mendekatkan telefon itu ke bibirnya.

" I love Edrianna Rose binti Tengku Aziz a lot! Im telling the world now!" kata nya riang seperti kanak kanak sugus.

Edrianna terus menyiku perut Aiden. Ada ada je idea dia nak acah sweet.

" Ouch sakit lah sayang! Tapi demimu, kopi panas pun abang sanggup minum tanpa tiup dahulu. Hanya untukmu" lalu mengambil tangan Edrianna dan membawanya dekat di mana jantung Aiden berada.

Dan pada masa yang sama, makanan sarapan pagi dihantar.

" Okay, abang cakap minuman panas pun sanggup tak tiup dulu kan? Here minumlah" Edrianna menghulurkan cawan yamg berisi teh panas itu kepada Aiden.

"Erk, sayang abang nak cuci gigi dulu eh. Hehe, love you queen!" dahi Edrianna dikucup lalu dia pun belari ke bilik air. Tahu takut!

Edrianna tersenyum lalu meniup teh itu. Aiden, Aiden, tak comel sehari boleh tak? Kalaulah dia tak ada personality disorder, mesti dia seorang yang sangat romantic kan?

                             *    *    *

Aiden berlari ke kafe lalu memesan secawan americano. Minuman itu dibawa ke wad Edrianna setelah dipastikan ia suam sedikit. Nanti kena cabar dengan Edrianna, mampos lah Aiden.

Tok tok!

" Masuk!" Edrianna menjawab.

" Hello sayang! Dah habis makan?"

" Aha. Dah habis dah teh tadi. Eh bukan nak cuci gigi ke? Ni asal ada cawan ni? Abang cuci gigi guna cawan ke?"

" Eh tak, tapi makcik cleaner tu pesan minuman, lepastu dia kena call emergency sebab ada orang tertumpah minuman dan kebetulan ada pelawat. Jadi dia bagi minuman ni kat abang and terus zoom. Abang fikir nak pegangkan tapi lepastu dia balik semula and cakap abang habiskan je minuman ni. Dia belum minum lagi. Ha macam tu lah!" panjang lebar bak 5 kertas karangan Aiden menipu. Tipu sunat. Nanti kalau jujur, bini merajuk camne?

Edrianna ketawa mendengar penjelasan Aiden. Hidung Aiden ditarik lalu pipinya dicium. Eleh Anna, gedik eh kau sekarang!

" Mengada" ujar Edrianna.

Suasana sepi seketika sebelum muka Edrianna bertukar keruh.

" Kenapa ni sayang?"

" Lapar" dengan gediknya Edrianna menyahut. Alamak, dah dah lah dengan ayat ni.

" Mengidam eh?"

"Aha" cebik Edrianna.

" Jangan nangis, nak apa ni? Cendol?"

" Apa ke jadah nak cendol? Sayang nak mak awak punya kari daging unta"

" Ala, manada jual unta kat sini. Next time repeat k?"

" Ok, sekarang sayang nak cendol" kata Edrianna ceria.

Aiden terus menepuk dahinya lalu cuba mendodoikan Edrianna.

" Taknak tidur! Sayang nak ayam goreng!"

" Okay abang beli. Jap eh"

Dan Aiden terus berlari ke kafe untuk membeli ayam goreng.

" Sayang! Here's your ayam goreng!" kata Aiden lalu melambai lambai kan ayam itu depan Edrianna.

" Suapkan! Mesti ukuran dia lebih dari secubit k? Tak nak kurang. And setiap seketul ayam sekurang kurangnya 20 suap! Abang kena agak agak sendiri" Ya Tuhan, kerepek apakah yang dinyatakan oleh Edrianna ini?

" Alright. Nah come baby meh! Abang suapkan! Aa!" Aiden menyuapkan Edrianna seperti ukuran yang diminta. Adui, kerana sayang bini, semua minta bagi. Kecuali minta minum kopi panas tak perlu tiup tu lah. Abang tak sanggup!

                            *        *       *
So far benda paling merapu aku tulis untuk tahun ni selain jawapan kertas ujian aku.

Penantian CintaWhere stories live. Discover now