Part 12

23.4K 727 44
                                    


Aiden kelihatan resah menunggu di Edrianna yang dirawat. Puas dia menyesali perbuatannya sebentar tadi.

Tegang sungguh muka Doktor Alondra, doktor peribadi Aiden, apabila keluar dari wad.

" Again Aiden? The same stupid mistake again? You wanted her to exprience what Seraphina went through?"

Seraphina. Buah hati Aiden.

Tapi sayang, sikap over-protective dan cemburu buta Aiden telah membunuhnya. Seraphina merupakan saudara Rania, scandal Aiden. Itulah kenapa Aiden suka Rania, mereka seiras walau hanya saudara. Namun, Rania membenci Seraphina kerana Aiden adalah ultimate crush nya. Dan walaupun Seraphina dan Rania seiras namun Seraphina memiliki muka yang lebih menarik.

" I-I just can't control myself, Al. That made me traumatized"

Aiden. Seorang CEO yang full package. Digilai ramai wanita. Kacak dan bergaya mengalah model. Tapi sayang, dia mengalami personality disorder akibat trauma.

" When did you realize you've change?" Tanya Alondra.

" Right after she remembered everything and asked me about Rania which is 2 days after our wedding"

" Anyway, taknak cakap banyak tentang hal tu but I just want to tell you something really important," kata Alondra.

"What is it?" balas Aiden resah.

"Edrianna tadi bleeding but she's alright now. And..." kata Alondra perlahan

" Tell me honestly what did you do? You might think that she's pregnant when i said bleeding like how it typically goes, but here Aiden, internal organ dia bleeding due to several injuries!" Marah Doktor Alondra.

" I,I tak tahu Al. I told you I couldnt control myself. You know why my father asked me to marry her! Its to heal this shit thats been bothering me!" Dan nampak Aiden akan meletus sebentar lagi.

Tapi scene ni, typical buat seorang pyschologist macam Doktor Alondra. Dah puas dia hadap perangai macam ni.

" Yes, I faham Aiden. Ni sebab I tolong you" ujarnya sambil menyuruh Aiden duduk.

"Now tell me fine little man, did you abuse her macam how you abused Seraphina dulu?"

" I- I nak cakap yang kalini lebih kejam" balas Aiden lemah. Tetapi Doktor Alondra tetap memaniskan muka.

" Its okay Aiden, slowly but surely. I yakin wife you dapat tolong. Dengan sifat kesabaran dia, mungkin dia boleh sembuhkan you. Next appointment you meet me and tell me what happened okay?" ujarnya sambil mengusap belakang Aiden.

" Thanks. I nak lawat wife I dulu okay" Aiden tersenyum kecil.

Doktor Alondra hanya menganggukkan kepala lalu beredar ke office nya.

                         *     *    *

Pintu bilik dikuak. Nampak sekujur tubuh yang terbaring lesu diatas katil hospital itu.

Aiden mendekati katil itu lalu mengusap kepala isterinya yang tanpa sengaja menganggu lena nya.

"Tu-an, kali ni boleh tolong? Nak A-ir"  susah payah Edrianna menyebut setiap perkataan. Edrianna ni bukan tahan pedas. Dahlah dua potong cili di beri.

Aiden hanya membisu tetapi air tetap dihulurkan kepada Edrianna.

Akibat badannya yang masih lemah itu, cawan yang dipegang terjatuh lalu airnya terkena sedikit pada kasut Aiden. Naik berang Aiden.

" Woi betina! Pehal kau tumpahkan hah? Tengok kasut aku dah basah!" dicengkamnya rambut Edrianna lalu dihentak pada penghadang katil hospital.

Kerana antibodi yang lemah, Edrianna terus pengsan dan darah mengalir dari dahinya.

Aiden yang masih meletus itu terus sahaja meninggalkan wad tersebut. Kurang asam punya laki.

Aiden terus memasuki keretanya lalu pergi menelefon Rania.

" Hello dear, you busy tak?"

" Hello bie, not really. You wanna meet up or hook up?"

" I want both boleh tak?"

" Sure, I kat condo"

Itulah tabiat bodoh Aiden. Semua perempuan dilihat sebagai pemuas nafsu.

Hanya Seraphina yang menjadi bidadari di hati Tengku Aiden. Namanya terpahat dan kukuh. Setiap memori bersama masih jelas dalam fikirannya.

Dia memboloskan diri kedalam kereta lalu dibawa ke condo Rania.

                     *      *      *

" Wah sayang, what a surpise. Dah rindu ke?" katanya sambil mengusap dada Aiden.

Berbaju tidur yang exposing - sleeveless, exposing her thigh, chest, hai manusia, bila lah nak bertaubat?

" Rindu you sangat sangat" lalu Aidne memeluk Rania dan membawanya ke kitchen counter.

Aiden pun mengucup bibir Rania. Semakin lama, semakin rakus. Bagai seorang yang dahaga....akan kasih sayang.

Tiba-tiba telefon Aiden berdering.

Doc. Alondra is calling..

Dan tanpa mengendahkannya, Aiden terus melakukan sesuatu yang diharamkan untuk orang yang belum bernikah bersama Rania.

Berlakulah malam yang paling bodoh. Malam dimana perasaan cinta disamakan dengan nafsu.

                        *         *        *

Aiden bangun lebih awal dari Rania. Hal ini kerana telefon nya yang memekak pagi pagi.

20 Missed Call from Doc. Alondra

Eish apehal lah dia call ni. Appointment aku kan next week!

" Aiden speaking!"

" Aiden you better come to the hospital right now!"

Lalu panggilan itu dimatikan begitu sahaja.

Aiden dengan malasnya meluru kearah wardrobe di bilik itu, maklumlah dah selalu tidur sini, baju pun diangkut kesini.

Dia mengambil quick shower lalu pergi tanpa mengejutkan Rania. Dah cakap, cinta untuk nafsu.

Setibanya di hospital, Doktor Alondra kelihatan resah. Aiden pun mendekati dia.

" Whats going on?" tanyanya selamba.

" Aiden, there's something I wanted to tell you!"

" Apa lagi?"

" Theres 2 news, sad and happy. I'll just tell you okay. So, good news is Edrianna pregnant" ujarnya sambil tersenyum.

Aiden terus mengucap syukur atas semua itu. Dia tidak menyangka bahawa dia akan menjadi seorang ayah. Aiden sebenarnya seseorang yang mudah lembut hati dengan kanak kanak. Oleh itulah dia sangat gembira mendengarnya.

" Bad news is, some parts of the internal organs ada cut and I'm afraid to tell you that you have two choices: one, your wife akan dibedah untuk menjahit luka- luka tersebut but the percentage of losing your baby is high  or two, you keep the baby. Nothing happened. But your wife will go through the pain masa melahirkan nanti" jelasnya panjang lebar.

Aiden meraup mukanya. Dia sedar sekarang. This is his another personality. And another dilemma. Wife or child?

                        *     *    *

Sekian sahaja dari budak comel ni.


Penantian CintaWhere stories live. Discover now