Aiden risau melihat Edrianna yang termenung. Sejak kejadian tadi, Edrianna tidak mahu pulang ke rumah. Aiden sudah cuba megangkatnya masuk kereta tetapi yang ada hanyalah Edrianna menggigitnya melepaskan diri.
" Sayang, kita balik sekarang boleh?" tanya Aiden lembut sambil mengusap kepala Edrianna. Sudah dua jam Aiden menemani Edrianna duduk di bangku pusat beli belah itu.
Edrianna yang tersedar dari lamunannya terus merenung Aiden. Air matanya berkolam lagi.
"Sayang," panggil Aiden lembut. Dia mengusap mutiara jernih yang jatuh dari tubir mata Edrianna.
" Abang.. Ed.." dan Edrianna menangis lebih kuat. Dia memeluk Aiden dan mukanya disembankan di dada Aiden.
" Sayang, I'm sorry love. Kalau abang tak cakap macam tu dulu, tak mungkin you'll experience this. Abang ego. Abang terlalu ikutkan nafsu. All I care was to payback what I did to Seraphina. But why did abang lukakan sayang? Abang jahat. Abang tak layak untuk sayang. Abang sepatutnya mati" sayu hati Edrianna mendengar pengakuan Aiden.
" Abang, sudahlah tu. Its all my fault. And tentang salah abang, the moment abang dah curi hati sayang, sayang dah maafkan abang. Abang layak untuk Edrianna. Terlalu layak. Sayang yang gagal jadi isteri. Gagal jadi seorang anak.Abang, jangan pergi. Siapa nak nyanyikan lullaby untuk sayang? Siapa nak bagi morning kisses? Siapa nak greet baby every morning? Sayang janji, selagi sayang bernafas, sayang akan bantu korang. Walaupun nafas terakhir sayang adalah disebabkan bantuan yang sayang hulurkan. But if its for abang and my family and yours, sayang tak kesah. I love you soooo much that it hurts to see you blaming yourself" Edrianna mengungkap apa yang tersimpan didalam hatinya. Dia merenung muka Aiden sedalam dalamnya sebelum segala galanya gelap.
Aiden cepat cepat menyambut badan Edrianna yang pengsan itu. Pasti dia tertekan akan semua ini. Aiden mengeluarkan kunci kereta terlebih dahulu.
"Need help, brother?" tanya seseorang.
Aiden yang mengelabah mencari kunci kereta itu terus mendongak.
Edrian? Bukan baru tadi dia memaki Edrianna.
"Are you sure? Along tak marah ke dengan kita orang?" tanya Aiden gementar. Dia memang hormat kepada abang iparnya ini kerana kebijaksanaannya dan kehandalannya dalam seni mempertahankan diri.
" Tu nanti fikir. Sekarang along nak kau cepat cepat angkat Edrianna. Along tak nak apa apa terjadi dekat dia dan anak buah along. Ikut kereta along" arah Edrian tegas
Aiden hanya mengganguk lalu mencepung Edrianna lalu mengikuti jejak langkah Edrian ke keretanya.
Mereka tiba dihadapan kereta Hyundai Veloster. Aiden terus memboloskan diri ketempat duduk belakang. Kepala Edrianna diletakan di ribanya.
" Along, pergi Diamond Hospital. Kita orang memang selalu pergi sana" kata Aiden. Edrian dengan ragu ragunya mengganguk.
Kereta itu meninggalkan pusat membeli belah untuk menuju ke hospital yang kira kira 35 minit dari sini.
"Aiden, along nak tanya ni" soal Edrian.
" Apa yang along nak tanya?" tanya Aiden semula.
" Siapa doktor yang rawat Edrianna kat Diamond Hospital tu?"
" Oh, kita orang ada doktor peribadi, masa Aiden dapat company tu, memang dia terus kena assigned jadi doktor Aiden. Nama dia Doktor Alondra" jelas Aiden lagi.
" Nama macam barat, tapi dia orang melayu" tambahnya.
Edrian kelihatan tersentak dengan penjelasan itu. Dia terus bertanya tentang hubungan Edrianna dan Aiden.
" Kandungan Edrianna dah berapa bulan?" tanya Edrian memecah kesunyian.
" Lima bulan" singkat balasan Aiden.
"Oh, Aiden, macamana Aiden boleh tergamak fitnah dia dulu?" ragu ragu Edrian bertanya. Takut menyinggung.
" Tu lah kesalahan bodoh Aiden. Tak pernah nak cuba sayangkan dia. Aiden terlalu ikut nafsu" sayu hati Aiden mengingatkan kesalahan nya.
Tiba tiba Aiden merasa pergerakan Edrianna sebelum mata Edrianna terbuka.
"Abang.." serak suara Edrianna memanggil.
" Sayang, dah sedar? Feeling better?" tanya Aiden membantu Edrianna duduk.
" Yes. Anyway ni kereta siapa? Kita nak kemana?" tanya Edrianna.
" Ni kereta along lah dik. Takkan dah lupa" jawab Edrian. Tersentak Edrianna dibuatnya.
Dia terus menunduk lalu bermain dengan jarinya. Gerun sangat ingin memandang wajah ahli keluarganya.
" Dik, kenapa tunduk? Patah leher?" gurau Edrian.
Aiden hanya diam memerhatikan Edrianna yang nampak ketakutan.
"Abang.. Ed nak balik" bisik Edrianna terketar ketar. Dia memeluk Aiden erat. Aiden yang merasakan lengannya basah terus mengangkat muka Edrianna.
"Hey, kenapa nangis ni?"
Edrianna terus menekup mulut Aiden. Dia melihat refleksi Edrian yang memandangnya dari cermin. Pandangannya berbalam, sekejap muka Edrian, sekejap muka Fadueq.
Edrianna terus menarik rambutnya untuk menghilangkan rasa sakit yang mencucuk di kepalanya. Aiden terus menarik tangan Edrianna lalu dengan terpaksa dia memengsankan Edrianna lagi sekali.
" What happened?!" tengking Edrian. Marah dia melihat keadaan adiknya yang sedang dirawat itu.
Dia menyangka Aiden yang menyeksa mental Edrianna sehingga dia terus naik angin.
"Along, tu bukan-" percakapan Aiden dipotong apabila Edrian mengengam kolar bajunya.
" Edrian stop it!" tengking seseorang. Kedua dua nya terus menoleh ke arah wanita itu.
" Who told you to touch my little brother?" kata Doktor Alondra. Dia memang memanggil Aiden sebagai little brother nya walau mereka tidak related sama sekali.
Edrian kaku. Muka yang dirinduinya sejak 5 tahun lalu. Muka yang dulunya menyinari siang dan malamnya. Mata bertentang mata. Hati meronta ingin bersatu kembali. Adakah ini permulaan atau pengakhiran?
* * *
Korang, sorry kalau chapter ni tak best. Maafkan lah author yang comel ini.
Mungkin lepasni update dia tak frequent. Maybe gap dia 2 hari sebab dah sekolahhhhhh.
Okay, jangan lupa vote tau! Comment your thoughts about this one juga kay.
Love,
author yang menawan bagai bidadari. Muah sikit.
YOU ARE READING
Penantian Cinta
RomanceHighest: [ #17 in Romance, #28 in Romance ] Kahwin Paksa? Ya, memang tipikal. Siapa sangka hidup Edrianna Rose bertukar 360° setelah di paksa untuk berkahwin dengan CEO yang keras kepala, Tengku Aiden Mikael. Mungkin sesetengah orang berasa bersyuk...