Part 9

20.9K 837 81
                                    

Edrianna duduk berseorangan di tepi pantai. Setelah pergaduhannya dengan Aiden tadi, dia memutuskan untuk tidak balik ke rumah buat masa kini.

Kamilia pula membatalkan hangout mereka last minute. Nasib bestfrank, kalau tak dah lama aku cincang dia.

Bunyi ombak menghempas persisiran pantai sungguh menenangkan. Jujur aku sedikit takut berseorangan di pantai pada malam begini. Tapi aku rasa ini tempat yang menenangkan buat masa ini.

Angin yang bertiup sungguh menyamankan. Telapak tanganku ditiup untuk menghasilkan haba. Memang syok lah rasa dia.

Aku pun mendekati ombak ombak di tepi pantai itu. Acah acah ambil feel konon. Aku membuka seliparku dan mula berjalan lebih dalam.

Wah sejuk. Kalau ada Aiden yang menyangi ku mesti seronok main tepi pantai macam ni. Tapi tak mungkin terjadi atau mungkin tak sempat. Banyak lagi yang belum complete dalam bucket list aku.

Tiba tiba, ombak yang entah dari mana datangnya memukul kuat. Aku terkapai kapai kerana telah ditarik bersama sama ombak tadi.

"Tolong!" jeritku.

Nafasku semakin sesak. Dadaku terasa sempit. Aku tahu aku tak ada peluang untuk selamat. Malam buta macam ni tak ada orang pergi pantai.

Baru je aku mention bucket list aku belum complete lagi tapi masa aku macam dah sampai. Ya ampun Ed, tak baik. Jodoh dan maut di tangan Tuhan.

Mataku terasa berat. Aku macam dah nak tenggelam. Jika ini masanya, aku redha. Tiba tiba, tanganku terasa seperti ditarik.

Oh its a guy. Nasib dia pegang lengan aku yang berlapis.

" Miss, are you okay? Are you like trying to commit suicide or something?!" ujarnya dengan perasaan marah.

Buat apa aku jerit minta tolong kalau aku nak bunuh diri?

" Im fine. Thank you for your help. " kataku lemah. Mengigil satu badan aku. Aku terus mengambil barangku dan pergi ke kereta.

                *          *          *

Pintu rumah ku buka. Terkejut aku melihat Aiden menunggu di ruang tamu. Pandangan nya yang tajam menusuk ke kalbu.

" Hilang ingatan lagi ke sampai pukul 2 pagi baru balik? Basah pula tu. Extreme kau layan dorang hari ni" katanya sinis.

Aku hanya diam. Sungguh aku lemah sekarang. Aku ingin berlalu ke bilik kerana badanku sudah masuk angin akibat baju ku yang basah itu.

Aiden terus mencengkam rambutku dan menariknya kuat.

" Wei, aku tanya tu jawap lah bodoh!"

" Aiden, lepaskan please. Sakit." Rayuku.

" Sakit?! Ni baru sikit lah, aku akan seksa kau dan bunuh kau secara perlahan lahan!" terus dia melepaskan cengkamannya dan menolakku ketepi. Kepalaku terhentak bucu meja ruang tamu. 

Aku terus berjalan ke bilikku. Walaupun aku berasa pening tapi aku percaya aku boleh.

Setelah sampai di bilik, aku terus membuka almariku dan memakan ubat untuk menghilangkan rasa sakit di kepalaku. Sungguh aku percaya aku masih diberi kekuatan.

Keesokan paginya, aku merasa seakan akan terlalu lemah untuk berjalan. Dah demam dah ni. Bilik ni terlalu sejuk. Seingat aku semalam aku tak pasang kipas dan penghawa dingin. Dah demam memang macam tu lah.

Dengan kekuatan yang ada, aku pergi ke bilik air. Eh, luka semalam belum rawat lagi. Darah pun dah kering.

Aku mengambil kotak first aid dan mencari antiseptik dan plaster untuk mencuci luka. Pergh, sakit gila! Sakit apa? Sakit hati!

" EDRIANNA ROSE!!" Terdengar rumah 3 tingkat ni jeritan maha dashyat dari Tengku Aiden.

Pintu bilikku kemudian di buka dan dia terus menarik tanganku keluar dengan kasar.

" Apani?!" herdikku. Dahla demam. Luka pun belum sembuh.

" Kau berani nak herdik aku?!" satu penampar kena tepat di pipiku.

" Kau tengok sekarang pukul berapa?! Kau tahu tak aku lapar bodoh!! Kau ni memang suka menyusahkan!!" sambungnya sambil menarik rambutku sekuat yang mampu sampai putus kepala aku.

" Ma..af. Lepaskan..To..long" rayuku.

Ayat itu hanya menaikkan amarahnya. Semakin kuat dan aku pun dicampak ke tepi. Dia mengambil tali pinggang lalu  dilibas ke badanku.

" Wei perempuan, kau jangan ingat aku duduk di sini tak tahu apa yang kau dah buat?! Tapi hebat juga lelaki tu eh, sampai demam kau dia kerjakan" katanya sambil tersenyum sinis.

" Ta..k. Sa..ya just lemas and dia tolong.."

" Beribu alasan pun kau bagi aku takkan percaya!" herdiknya.

Dia terus mengambil kayu di sisi lalu melibaskannya ke kakiku. Setiap libasan menjadi semakin kuat.

Mana Aiden yang dulu?  A gentleman whose bestfriend is his sweet words? Seorang yang baik? Mimpilah Edrianna, dia dah ada girlfriend.

" Wei perempuan, now pergi masak sedap sedap sebab bakal madu kau dah nak datang. Eh no, bakal isteri aku. And you, kau hanya isteri atas kertas. Tapi di rumah ni, kau pembantu, kau orang gaji tak berbayar, kau pemuas nafsu, semua kau lah kecuali puan di rumah ni. Tu memang Rania. Ah yes, nama bakal isteri aku Tengku Rania. Cantik kan bukan macam kau!" hina Aiden. Ya Tuhan, berilah aku kekuatan untuk menghadapi semua ini.

Terteleng kepala ku akibat tamparan Aiden. Dia terus mencengkam pipiku.

" Call me Tuan, bodoh!"

"Fa..ham. Tu...an bodoh" balasku.

" Eh! Berani kau eh! Bodoh tu untuk kau lah!"

" Ma..af Tuan.."

Dia terus menghempas pintu dan berlalu keluar.

Aku terus rebah lalu menangis. Taknak buat bising. Nanti Aiden marah. Aku menekup mukaku. Kesan libasan tadi masih berbisa. Rindu papa,mama, along dan angah. Nak rumah!

Kerana badanku yang lemah, aku hanya membiarkan diriku tidur di lantai beralaskan carpet itu. Biarlah apa nak jadi,jadi. Aku letih. Aku tak sanggup. Tak! Edrianna kuat. Fighting!

Ola! Maaf sangat sangat sebab langsung tak sempat nak update. Saya betul betul busy with my schoolworks.

Jangan merajuk eh readers readers sekalian. Love ya!

Next update : 10 votes









Penantian CintaWhere stories live. Discover now