" Fadueq! Rose tak sengaja! Rose minta maaf! Jangan sakitkan Rose!" jerit Edrianna dalam tidurnya.
Terkejut beruk Aiden mendengarnya. Memang dari semalam Edrianna dah meracau menjerit macam ni. Aiden memang gelisah sebab emosi Edrianna tak stabil yang sangat tak baik untuk kandungannya.
" Sayang, bangun! Dah dah tak perlu ingat tentang Fad lagi. Shh, I'm here" dia mendodoikan Edrianna.
Jeritan dan tangisan Edrianna semakin sunyi. Dah enak dah. Aiden mengeluh sambil mengelus pipi Edrianna. Dahlah taknak makan.
Aiden bangun ke bilik air untuk mengambil air wudhu dan membersihkan diri. Memandangkan dah mula kerja. Huh, semakin risau lah hati Aiden.
Selesai menunaikan solat subuh, dia membangunkan Edrianna.
" Sayang, nak ikut abang pergi kerja tak? Nanti masa lunch kita pergi your flower shop and bakery?" kata Aiden lembut.
Edrianna menggosok matanya. Dengan mamainya dia memeluk leher Aiden lalu membaringkan kepalanya di dada Aiden.
" Hmm...sedapnya bau abang" Edrianna menggosok mukanya di dada Aiden yang masih bertuala itu. Memang bersentuh lah hidung Edrianna dengan kulit Aiden.
Jatuh iman Aiden woi.
" Sayang, don't seduce me. Abang nak kerja ni. Dah mandi, ikut abang kerja" kata Aiden.
" Hmm.. okay jap, sayang bersiap" Edrianna berdiri ingin mengemas katil tapi Aiden melarang. Dia menawarkan diri untuk mengemasnya.
Edrianna mengambil tualanya lalu berjalan ke bilik air. Dia mandi dengan cepat sebab belum menyiapkan sarapan.
Dia mengambil blouse biru berjalur putih dan palazzo hitam dipadankan dengar shawl cream. Shawl dengan malasnya diipin tengah lalu dibuang ke belakang lebih nya. Malas sangat dah tu.
Handbag Gucci nya diambil lalu bergegas turun ke dapur.
"Sayang, masuk kereta terus. Kita makan kat mamak je yang" kata Aiden dari sofa.
"Oh, okay abang" Edrianna terus bergegas ke rak kasut lalu mengambil wedges nya.
" Sayang, chill. Nanti gugur susah" tegur Aiden melihat Edrianna tergesa gesa.
Edrianna hanya tersengih sambil menyarungkan wedges nya tadi.
Aiden terus menggosok kepala Edrianna. Yang juga bermaksud, tudung Edrianna hancur berkecai.
" Abang!!" Edrianna memekak.
Aiden menjelirkan lidahnya lalu berlari ke BMW i8 nya. Edrianna menjengilkan matanya dan berjalan ke kereta.
Aiden yang berhenti ketawa memulakan perjalanan mereka. Nanti ada yang merajuk tak habis kalau dia masih ketawa.
* * *
Mereka sampai di bangunan The Diamond Co. Entah macam skyscraper pun ada office Aiden ni.Bangunan flower shop dan bakery Edrianna hanya selang
3 bangunan dari sini.Aiden membuka pintu Edrianna lalu memegang tangannya. Mereka beriringan masuk ke dalam bangunan itu.
" Tengku! Sweetnya"
"Cantik do bini Tengku"
" Sama cantik sama padan"
"Phewit"Rata rata jeritan yang didengar mereka yang dilontarkan oleh para pekerja bangunan itu.
" Sesi bergambar ditiadakan okay?" gurau Aiden. Eleh, kau fikir ni acara fanmeet?
Mereka masuk ke dalam lif. Muka Aiden terus monyok. Memuncung 5 inci bibir Aiden.
YOU ARE READING
Penantian Cinta
RomanceHighest: [ #17 in Romance, #28 in Romance ] Kahwin Paksa? Ya, memang tipikal. Siapa sangka hidup Edrianna Rose bertukar 360° setelah di paksa untuk berkahwin dengan CEO yang keras kepala, Tengku Aiden Mikael. Mungkin sesetengah orang berasa bersyuk...