7: Düşes Yvona Westmoreland

4.6K 297 5
                                    

Rahib gözlerini kocaman açarak bir karşısındaki iri Westmoreland (bu toprakların) düküne bir genç kıza, bir de uşağın kucağında gülümseyerek etrafa mutluluk saçan bebeğe baktı. Yutkunduktan sonra ağzını bir şey söylemek için aralayınca karşılaştığı soğuk ve sert bakışlar dudaklarını kapamasına neden oldu. Kafasını salladı.

Rahib:

-Bu taraftan düküm..

Yvona her ne kadar istemese de onu tutan el Yvona'yı arkasınca sürüklüyordu. Durduklarında gelecekleri yere ulaşdıklarını düşünerek kalb atışlarının daha da artmasına sebeb olmuştu. Ve yanılmıyordu da. Önlerine geçen rahib oldukça hızlı konuştu. Dudaklarının arasından Yvona'nın geleceğini belirleyecek sorular birazdan çıkacakken Yvona 'ne kadar rahat!' diyerek bağırmak istese de önündeki rahibin gerginliği bunu yapmasını önlüyordu.

Rahib Stephan:

-İsimleri.. Yani genç kız isminizi alayım?..

Bir süre sessizlik olduktan sonra kolunu sıkan el Yvona'yı hayata döndürmüştü sanki. O tarafa bakmak istemiyordu. Zümrütlerin buz bağladıklarını buradan hissederken o tarafa bakmak birazcık şey gibiydi. Aptallık.

Yvona:

-Ben.. Ben.. Bakın düküm bu konuyu bir daha kon..

O tarafa dönünce ona bakmakta olan zümrütler farkedib önüne döndü ve bedeni sanki buz bağlamış gibi hızlı ve net bir cevab verdi. Zira gördüğü zümrütler tarif edilemezdi..

Yvona:

-Yvona Smith.

Rahib Stephan:

-Siz Düküm.. Yani Dük Leonard Luis Westmoreland siz Yvona Smith'i eşiniz olarak kabul ediyor musunuz?..

Leonard zümrütlerini huzurla Yvonna'ya dikti. Belki de Yvonna bilmiyordu ama onu artık tanıya biliyordu. Kilisede daha iyi hatırlamıştı. Bu kelimleler gerçekti. Hem de Yvonna'dan saklı bir gerçek.

Leonard:

-Yemin ederim ki, Yvona'yı dünyanın en mutlu kadını, annesi, Düşesi yapacağım.

Yvona isminin bu adamın ismi karşısında ne kadar cılız ve boş durduğunu fark edince biraz tuhaf hissetti. Ama olsun o zaten farklı bir şey düşünmüyordu. Yine de yaşayınca.. Bir de Dükün söyledikleri vardı. Yvona ayağın yerden kesilmesi, ya da ayakların kendini taşıyamaması ifadelerini dibine kadar yaşıyordu. Mutluluk bu muydu. Yani bu kadar süre boşuna mı mutluyum demişti? 'Hayır Yvona sen rahibesin!' Yvona kendi ismini yeniden duyunca aniden sıçaradı.

Rahib:

-Yvona hanım size soruyorum.

Yvona başını sallayarak anladığını belli etti.

Rahib:

-Tamam yeniden soralım o zaman. Siz Yvona Smith Dük Leonard Luis Westmoreland'ı hastalıkta, sağlıkta ve hayatınız boyunca seveceğinize yemin edermisiniz?

Yvona rahibin kendisine söylediklerini duyunca tek kaşını kaldırarak adamın devam etmesini izledi. Az önce düke dedikleriyle şimdi söyledikleri.. Bu adamı gebertmek için yeterliydi. Neyse ki rahibdi. Ve kendi de rahibe. İnsanlara kıymak günahtı. 'Ah zaten hepsinin bir geçerli nedeni yok mu ki?' Bu adam rahib diye, kolundan tutan ve evlendirmeye zorlayan adam dük diye.. Aman ne hoş! Peki Yvona?!

Yvona:

-Evet... Kabul ediyorum..

Rahib:

-Karınızı öpe bilirsiniz, düküm.

Yvona:

-A..Aslında..

Leonard Yvona'nı tutup kendine çekince Yvona refleks olarak susmuştu. Leonard dudaklarını Yvona'nın alnına dokundurunca Yvona derin bir 'Ah' çekmekten maalesef ki, kendini kurtaramadı. Leonard bu gerçeğe sırıtırken Yvona sadece kızarmakla yetiniyordu.

At arabası boyunca sadece bebekle ilgilenmişti Yvona. Tabi o da sağolsun uyuyacağı zamanı bulmuştu. Yvona sıkılarak önündeki adamın yüzüne bakınca dışarını izlediğini farketti. Oysaki şimdi zümrütlerini dikip Yvona'yı izleseydi... Yvona düşündüğü düşünceyle öksürüklere boğulurken Dükün düşüncelerini kendine çekmeyi başarmıştı.

Leonard:

-İyimisin?

Yvona evet anlamında salladı kafasını öksürme bitince.

Yvona:

-Bize ne olacak, dük?

Leonard da sabahtan bunu düşünüyordu. Doğru bir şey yapmıştı. Yani yapmıştı, değil mi? Ne de olsa ablasının bebeğiyle düşmanın bebeğini ortalığa öğlesine çıkarmayacaktı. Belini at arabasının koltuğuna yasladıktan sonra kollarını göğsünde birleştirdi.

Leonard:

-Benim karım oldun, Yvony.

Yvona adamın kendisine 'Yvony' demesine takılmıştı o an sadece. Acaba ismini mi unutmuştu?

Yvona:

-İsmim Yvona, dük..

Leonard onaylayan anlamda kafasını salladı. Bunu nasıl unuta bilirdi ki?

Leonard:

-Düşes Yvona Westmoreland..

(Yorumlarınızı bekliyorum💕)

sırlar ve tesadüflerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin