Chapter 17: Selamat malam

431 53 30
                                    

Jungkook POV

Aku menunggu Hana pulang dari kerja. Jam menunjukkan pukul 10 malam dan budak-budak kat atas dah pun tidur.

Pehal aku bunyi macam bini pulak ni.

Sebenarnya aku ada hal nak cakap dengan Hana. Itupun kalau dia tak kisah. Aku sebenarnya nak tanya pasal Gyuha. Sebab sejak aku jadi pengasuh, dia lah orang pertama, manusia pertama aku jumpa yang bisu dan tak pekak.

Huish aku bunyi cam kurang ajar.

Tapi itulah hakikatnya. Nak tanya kat kembar tu heh, memang tak payah lah. Bukan boleh diharap pun.

Dan mungkin... Aku patut luahkan perasaan aku kat dia. Eh tapi, cam awal je aku nak luah. Kang dia fikir bukan-bukan pulak, aku kerja pengasuh anak dia sebab nak ngurat dia.

Nanti jelah.

Aku terdengar bunyi kereta masuk ke perkarangan rumah. Aku mengagak Hana dah pulang. Aku membetulkan pakaian aku dari atas kebawah, tak lah nampak huduh.

Pintu rumah terbuka perlahan dan terjenggul Hana dengan wajah letih dia, tapi dia tetap cantik.

"Oh, Jungkook..."

Aku hanya senyum sambil melambai. Pehal kau pegi lambai buduh.

"Anak-anak macam mana? Dah tidur?"

Kau dengar soalan tu. Huish aku dah macam suri rumah tangga sepenuh hari.

"Dah. Baru je dorang tidur.. Nak aku bawakan air?"

Hana memandang aku yang aku sendiri tak tahu apa yang dia fikir kat otak dia tu. Mungkin dia tengah mengamati muka aku yang hensem ni kot.

Hana POV

Mata aku tak lekang dengannya. Dia sempurna, tapi aku tak tahu apa.

Muka dia? Personaliti? Sikap dia?

Ke, aku memang syok kat dia?

Ahh~ apa aku nak buat??

"Hana? Hana?"

Aku menggeleng perlahan dari merenung Jungkook. Ya ampun, aku tak perasan aku tenung dia.

"I-Iya?"

Dia hanya senyum melihat gelagat aku. Senyuman dia....

AH BONGOK LA!

"Aku tanya, kau nak air ke tak? Aku boleh buatkan.."

Duh pehal dia pulak dah macam bini aku.

"Eh, takpe. A-Aku okay..."

Jungkook melangkah menghampiri aku membuatkan jantung aku tetiba berdegup. Dia memegang lengan aku dan mendorong aku hingga ke sofa.

"Duduk."

Aku pun duduk, dan beg yang aku pegang diambil dan diletak diatas meja. Apa dia nak buat ni?

"Tunggu sini. Aku nak ambil sesuatu." Katanya senyum dan dia pun berlalu pergi meninggalkan aku. Aku pun sabar menanti sambil mata aku melilau di sekitar ruang tamu rumah aku. Bersih. Dia buat kerja-kerja rumah ke?

Jungkook POV

Aku masuk dalam dapur dan menyandar di dinding sambil jantung aku berdegup kencang. Ah jantung ku janganlah kau camni. Sakit tau tak!

Aku menarik nafas dalam, dan cuba berfikir positif. Tiramisu dan teh diatas meja kurenung. Aku saja buat kek tu sebagai tanda terima kasih aku sebab terima aku kerja sebagai pengasuh. Pfftt dah masuk tiga bulan baru nak ucap terima kasih bagai.

[C] 𝙱𝙰𝙱𝚈𝚂𝙸𝚃𝚃𝙴𝚁 ; 🄹🄹🄺Where stories live. Discover now