"JIMIINNNN!!!!! TAAEEEHYUNGGGG!!!!!"
"omaakkau— haih~ hancur istana pasir aku. Tak guna..." Rungut Wonwoo sambil mengumpul semula pasir yang runtuh itu.
Jimin dan Taehyung terdiam bila mendengar jeritan itu. Mereka tahu, siapa yang menjerit dan ambil keputusan untuk diam membatu disitu.
"Tadi, aku dengar macam panggil nama kau lah! Tokki kau ke panggil?" Soal Seokmin membuatkan Jimin dan Taehyung saling berpandangan.
"E-Entah. Jiran hujung lorong ni kot~ ke, mak kau?" Soal Jimin gugup.
"Dey, mak aku kalau jerit bukan macam tarzan. Ke, mak kau Jihoon?"
"Kau pekak eh? Dah jelas suara lelaki, kau kata mak aku pehal?" Marah Jihoon, jelingannya tak lekang kearah Jimin. Masih berdendam le tu.
"Ye tak ye. Bapak kau ke, panggil..."
"Bapak aku pergi kerja, setan!"
Seokmin hanya mencebik mendengar luahan Jihoon. Tidak lama kemudian, mereka terdengar bunyi pintu terkuak kasar, dan semua menoleh ke satu arah yang sama...
Dimana Jungkook berdiri didekat pintu itu.
"JIMIINNNN!!!!! TAAEEEHYUNGGGG!!!!!" Jerit Jungkook sekali lagi. Matanya melilau mencari kelibat Jimin dan Taehyung dan akhirnya, matanya tertancap pada Seokmin yang merenungnya, kat tepi pagar.
"Pe tengok tengok??" Marah Jungkook membuatkan Seokmin menelan liur.
"T-Tak... T-Takde pape.." Katanya gugup dan duduk mencangkung dihadapan Jimin dan Taehyung yang dah pun menyorok dibalik pagar konkrit itu.
"Itu ke tokki kamu? Eii~ seramnyee!!"
"Sshhh~ jangan bagitau kitorang kat—"
"Nak CARI KEMBAR LAHANAT TU KE?? NI HAAA~ DORANG ADA KAT SINI!!" Jerit Jihoon sambil menuding jari kebawah, menandakan si kembar sedang duduk menyorok disebalik pagar konkrit itu.
"Oi! Pehal kau bagitau hah??!" Bisik Jimin sambil marah. Jihoon hnya senyum sinis bila melihat Jungkook dah pun berada di pagar itu.
"Oi!"
Suara garau dan dalam dan amat dikenali itu membuatkan Jimin dan Taehyung segera mendongak dan melihat muka Jungkook yang masih dengan lakaran indah dan menyakitkan.
"Alamak! Lari Taaeeeee~!!" Jerit Jimin lalu lari menarik tangan Taehyung masuk dalam rumah Seokmin.
"Wui wui rumah aku— aduh.."
"Oi budak!"
Seokmin menoleh kearah Jungkook.
"Y-Ye, t-tokki??"
Jungkook merenung budak tu dengan senyuman manis.
"Boleh tolong ahjussi tak?"
Seokmin menoleh kearah Jihoon yang kaku membatu, kemudian memandang Jungkook balik.
"Err, ye?"
Jungkook senyum lagi. "Tolong kejar toyol dua orang tu. Kalau tak, ahjussi tak bagi hadiah.."
"Hadiah?" Mata Seokmin membulat bila mendengar hadiah. Jungkook mengangguk sambil senyum. "Orait! Tunggu haaa~"
Dan dia pun lari mendapatkan Jimin dan Taehyung dan sempat terpijak istana pasir milik Wonwoo, sekali lagi.
"Arghh tak guna kau kuda!!"
🍃
Jimin, Taehyung, Seokmin, Wonwoo dan Jihoon sedang berada di rumah Jimin dan Tae, dengan misi membersihkan muka Jeon Jungkook dari karya seni itu.
YOU ARE READING
[C] 𝙱𝙰𝙱𝚈𝚂𝙸𝚃𝚃𝙴𝚁 ; 🄹🄹🄺
FanfictionJeon Jungkook.. Ingin mengejar cita-cita menjadi seorang guru tadika.. Akhirnya menjadi pengasuh kepada dua kembar tak seiras dan seorang kanak-kanak bisu. Start: 2 Nov 2017 Pub: 19 Jan 2018 End: 15 April 2018