Chapter 42: Kembali pt. 2

315 38 7
                                    

Jimin yang duduk disebelah eommanya, terpaku melihat persembahan Taehyung dan Yoonji diatas pentas.

Tipu lah dia tak jeles tengok persembahan tu.

"Eomma. Nak tanya boleh?" soal Jimin tiba-tiba membuatkan Hana memandangnya.

"Apa dia?"

"Uhm... antara Chim dan Tae, siapa hensem? Jujur tau! Taknak tipu.."

Hana memandang pelik bila mendengar soalan itu.

"Kenapa tanya? Chim nampak Tae lebih hensem dari Chim ke?"

"B-Bukan... cuma, Chim nak tahu je. Siapa hensem, Chim ke, Tae?"

Hana hanya senyum sambil mengusap kepala anaknya.

"Eomma taknak jawab."

"Hah? Waee??"

"Sebab kalau eomma cakap nanti Chim kata eomma ni, tipu.."

"Alaaa~ eomma cakap jelah. Pilih mana satu~"

Hana tidak boleh menolak dan terpaksa jujur.

"Bagi eomma, Tae lagi hensem."

Jimin membulat matanya, dan menyilang tangan didada.

"Tapi anak eomma Chim ni, comel. Tengok pipi ni... chubby~" usik Hana sambil menyucuk-nyucuk pipi chubby Jimin.

"Tapi, Chim tak hensem!"

"Tapi Tae tak comel, macam Chim. Chim comel, Yoonji pun suka tau!"

"Ah~ eomma!! Jangan lah buat Chim malu!!" jerit Jimin sambil menutup mukanya malu. Hana hanya tersengih, dan kembali memandang anaknya diatas pentas.

Semua penonton mula bersorak bila adegan cerita Snow White berada dipuncak klimaks.

"Saya, Putera Kim dari kerajaan Far Far Bangangtan Away, datang untuk berjumpa dengan tuan puteri..." kata Taehyung dengan kostum puteranya yang unik.

"Dia belum sedarkan diri, tuanku dan... kami risau mungkin dia dah mati meninggalkan kami semua.." kata manusia kenit itu dengan wajah sedihnya.

"Takpa. Saya hanya cuma melihatnya. Bolehkan?" kata Taehyung dengan nadanya yang meyakinkan itu. Tujuh manusia kenit itu semua membenarkan putera itu menemui Snow White Min yang terbaring lemah diatas katil.

Taehyung menghampiri Snow White Min dikatil. Taehyung merenung Snow White Min sambil tangannya mengelus pipi Yoonji.

Dan ini cukup buat Jimin jeles tahap beruk dia.

"Tuan Puteri Snow White Min, begitu cantik dengan kulit putih seputih salju, rambut hitam seperti kayu hitam dan bibir merah seperti bunga mawar merah..."

Jimin mula mengkepalkan tangannya bila mendengar luahan Taehyung itu.

"Tapi, sayang sekali tuan puteri dan meninggalkan cinta ini yang makin berputik melihat kecantikan mu.."

Yoonji yang baring diatas katil hanya mampu menahan geli bila mendengar luahan Taehyung itu.

"Mungkin ini pertemuan terakhir kita, dan saya harap, tuan puteri tidak melupakan kenangan kita berdua.." Taehyung mendekatkan mukanya  ke muka Yoonji dan mencium dahinya, seperti apa yang telah mereka rancang.

Jimin dibawah hanya mampu menjerit dalam hati, dan disaksikan oleh eommanya ditepi.

"Chim? Okay tak? Pehal berkipas-kipas ni?"

"Chim panas! Panas eomma! PAAANNAAAASSSS~!!!"

Hana hanya menggeleng kepalanya melihat perangai anaknya yang tiba-tiba itu.

[C] 𝙱𝙰𝙱𝚈𝚂𝙸𝚃𝚃𝙴𝚁 ; 🄹🄹🄺Where stories live. Discover now