Chapter 4: Terserempak

589 80 50
                                    

Pagi.

Hari yang kebiasaannya indah dengan sinaran mataharinya yang menyengat. Tapi harini,

Mendung. Siap petir sambar menyambar lagi.

Duii time macam nilah, keadaan tak mengizinkan.

JEON JUNGKOOK!! JANGAN MERUNGUT!! KUATKAN SEMANGAT!! FIGHTING!!!

TADIKA, TARGET!!

Aku membaca setiap ayat yang menempel didinding bilik aku. Mataku landing disatu ayat yang...bukan aku punya.

✴CARI DUIT UNTUK KAWIN NANTI!!
ps: kawin nanti, jemput aku tau~

(-knj-)

Cehhh, sempat lagi. Tapi, betul juga. Kumpul duit, untuk kawin nanti. Huish sekarang hantaran bukan main banyak nombor kosong kat belakang. Heh, sape la nak aku ni kan~

Dah le perut buncit.

Tak sado.

Jelek pulak tu.

Gigi arnab lagi.

Kesian...

🍃

Keadaan hujan menyukarkan aku berjalan di kaki lima. Bukan sebab takut nanti pijak lopak air ke apa, sebab nanti ada je kereta jahannam lalu, pastu lalu lopak air di tepi kaki lima dan yang mangsa bukan sahaja lantai kaki lima tu, siap dengan orang yang lalu lalang diatasnya.

Cehh aku merungut macam perempuan.

Tapi takpe. Aku dah ready. Bukan setakat payung je aku guna, siap baju hujan dari atas kebawah siap menutupi aku. Jadi tak le risau mana.

"Ahhhhhhh~ TAK GUNA SIAL BHABI KAU BAS LAHANATT!!!"

Baru je aku cakap tadi. Kesian budak perempuan tu. Habis basah baju sekolah dia. Dah le warna putih. Balik jelah.

🍃

Ahh~ makin lebat hujan la pulak. Aku dah puas cari sekolah tadika mana lagi aku nak cari alaaa~

Aku rasa aku kena move on je kot.

Aku terpaksa memberhentikan langkahku akibat hujan yang amatlah dahsyat. Di bawah bangunan yang entah aku tak tahu, berteduh di bawah bumbung kecik tu. Mataku melilau la juga, entah kenapa. Mataku landing di satu papan tanda yang tertulis....

BIGHIT ENTERATAIMENT.??? JINJJAA???!!

Gosh aku tak tahu pulak aku berlindung dibawah BigHit. Rasa bangga sikit mula menyerang aku. Mula lah otak aku melayang bila aku melihat setiap MV BigHit di youtube dengan intronya bunyi 'poop''poop' siot gila BigHit tu. Tak sampai 24 jam viewers dah berpuluh juta. 48 jam? Dah beratus juta. Agaknya CEO BigHit ada rasuah ngan CEO Youtube tu kot.

Karut.

"Ah~ hujan lebat la pulak. Kereta rosak lagi alaa~ macam mana ni..." aku mendengar suara rungutan disebelah aku. Seorang yeoja berpakaian pejabat, style rambut bob cut memang padan dengannya.

Dan dengan keresahan dia tu,dia terus meredah hujan tu tapi di bahgian kanan jalan aku sempat melihat kereta meluncur laju kearahnya. Dengan kepantasan yang ada, aku sempat menarik lengannya dan dia hilang keseimbngannya lalu dia sempat memeluk erat tubuhku. Kereta itu laju meluncur, dan kalau la makcik sorang ni aku tak tarik, harini jugalah dia bakal ditanam nanti petang.

Lama makcik ni peluk aku. Amboi.

"Ehem hem~"

Makcik tu memandang aku walaupun muka aku dah separuh tertutup sbab hoodie baju hujan ni besar sangat. Alah agak-agak je.

"Oh? ARGHH BYUNTAEE!!"

WTF??

"Miss, tak sa-saya—"

"Byunatae!! Yah!! Ambik ni!! Hiyaaarghh!!!!"

Dan makcik tu berusaha memukul aku guna begnya. Tak cukup lagi, guna kasutnya. Ahh sial la.

"Yah AHJUMMA AISH JINJJA PEHAL KAU NEH HAH??!" bentak ku dan dengan panas baran yang ada dalam diri aku, aku buka hoodie aku nak tengok muka makcik depan aku ni. Tak kusangka, tak kuduga, orang yang bentak aku, pukul aku, rupanya...

Crush aku sendiri waktu aku kat sekolah menengah. Aish~

"Ha-Hana??"

"Jungkook??"

◆◆◆

[C] 𝙱𝙰𝙱𝚈𝚂𝙸𝚃𝚃𝙴𝚁 ; 🄹🄹🄺Where stories live. Discover now