"Ahjussi..." tegur Yoonji sambil tangannya membawa air teh. Jungkook hanya diam merenung siling diatas sofa dirumahnya.
"Nah, teh." ajak Yoonji sambil menghulurkan secawan teh limau. Jungkook mengambilnya dan diminum perlahan.
"Wow, Yoonji buat sendiri?"
"Yelah. Siapa lagi selain ahjussi dan aku kat sini." jawab Yoonji mendatar.
"Sedap tak? Gi oppa ajar Yoonji buat teh limau ni. Sorry la kalau tak manis atau terlebih masam.."
"Tak, Yoonji. Sedap. Sedap..." jawab Jungkook sambil mengeluh.
"Ahjussi okay tak? Sejak... tu..."
Jungkook bertambah mengeluh mengenangkan perkara tadi.
"Aku tak tahu lah Ji. Aku tak tahu kalau Hana maafkan aku ke tak." jawabnya lemah, sambil menghirup air teh itu.
"Ahjussi call lah dia." jawab Yoonji selamba.
"Kalau dia tak jawab?"
"Belum cuba belum tahu, ahjussi. Try ah.."
Jungkook mengangguk perlahan, dan kemudian mengeluarkan phonenya dipoket. Dia kemudian mendail Hana dan panggilannya disambut.
"Hell—"
"TOKKKIIIIIII~~~!!!!"
Jungkook menjauhkan telefonnya dari telinganya akibat bingit yang tetiba tu.
"Oh, h-hey.. Taehyu—"
"TOKKII!! Tae rindu tokkii~ Gyu rindu tokki~ Chim pun rindu tokkiii~"
"Oit! Aku tak cakap pun aku rindu dia tetan!!" Sahut Jimin yangtidak jauh dari mereka.
"Eleh. Tipu. Tadi kau cakap pasal ahjussi tadi."
"Aku cakap pasal perut ahjussi buncit je. Bukan aku kata rindu. Buduh."
Jungkook yang mendengar hanya mampu mengeluh. Dalam diam dia pun rindu dengan bakal anak-anaknya. Rindu dengar jeritan mereka, rindu dengan pelukan mereka. Rindu dengan nakal dorang...
Angau dah abe Kook kita. Pft.
"Okay, okay... ahjussi pun rin—"
"Ahjussi!! Ni Chim!!"
Jungkook mengangkat keningnya tiba-tiba.
"Haa yelah. Kenapa?"
"Uhm, Jijie ada tak? Nak cakap—"
Duhh budak ni aku nak cakap kat mak dia, dia pulak yang entah pape.. bisik hati Jungkook menyampah.
"Dia takde. Dia tidur. Dah, mana mak kau—"
"Alaaa ahjussi tipu!! Taknak kawan!!"
"Kau pegi ah tido sana bising jelah!" marah Taehyung disebalik telefon tu.
"Aaa~ aku nak dengar suara Jijiee!!"
"Makin gedik kau en? Dah! Tokki nak cakap kat eomma buduh!" Taehyung merampas telefon ditangan Jimin dan menjerit lagi. "Tokki!!"
Jungkook mengusap mukanya berkali-kali sambil mengetap gigi. "Hape?"
"Nak cakap kat eomma ke?"
"Ye. Mana mak kau?"
"Ada! Kejap eh~ MOMMMYYYYY~!!!" laung Taehyung disebalik telefon itu. Jungkook dapat mendengar bunyi dan yakin Hana sedang ingin bercakap dengannya.
YOU ARE READING
[C] 𝙱𝙰𝙱𝚈𝚂𝙸𝚃𝚃𝙴𝚁 ; 🄹🄹🄺
FanfictionJeon Jungkook.. Ingin mengejar cita-cita menjadi seorang guru tadika.. Akhirnya menjadi pengasuh kepada dua kembar tak seiras dan seorang kanak-kanak bisu. Start: 2 Nov 2017 Pub: 19 Jan 2018 End: 15 April 2018