"Jungkook, kau ada plan nak pergi mana-mana tak harini?" Soal Hana yang dah pun bersiap untuk berjumpa Dr. Boo hari ini.
"Tak—"
"Hana."
Hana menoleh bila mendengar namanya dipanggil. Matanya membulat melihat Mingyu dah terpacak didepan rumahnya. Gyuha yang memegang tangan ibunya segera dilepaskan dan berlari kearah ayahnya.
Mingyu mendukung Gyuha sambil mencium pipinya.
"M-Mingyu. A-Apa kau buat kat sini?"
Mingyu memandang Hana semula.
"Saya nak bawa dia pergi jumpa doktor. Tak salah kan?"
"T-Tapi— k-ka—"
Ayat Hana terhenti bila Mingyu menghampirinya, dan mencium dahi Hana lembut, tidak lupa menjeling kearah Jungkook yang menggenggam erat buku limanya.
"Kita pergi sama-sama, nae?" Kata Mingyu lembut dan menarik tangan Hana. Hana yang seperti kena pukau hanya menurut, dan dia sempat menoleh kearah Jungkook buat kali terakhir.
Mian...
***
Taehyung keluar dari bilik dan disapa oleh Jimin yang melimpasinya, tanpa memandang atau menjeling pun kearahnya.
"C-Chim.."
Jimin tidak melayan, malah lari turun kebawah membuatkan Taehyung mengeluh. Taehyung berjalan perlahan menuju ketangga, dan duduk merenung disitu.
"T-Tae sayang Chim..."
Jimin yang tidak jauh dari situ, dapat mendengar jelas luahan Taehyung itu. Jimin menarik nafas dalam, menahan air matanya mengalir.
"C-Chim pun s-sayang Tae... T-Tapi hati C-Chim sakit..."
Kecik-kecik dah pandai main hati ececece~
***
Jungkook duduk mencangkung, merenung pokok bunga raya yang baginya pelik untuk ditenung, sambil melupakan perkara tadi dan mensibukkan dirinya memikir nasib si kembar itu.
"Aku tak tahu macam mana nak pujuk dorang tu. Haih susah—"
"Ahjussi Kook!"
Jungkook menoleh dan melihat Seokmin sedang melambai kearahnya. Jungkook berdengus ringan, bukan menyampah, cuma jengkel.
"Ahjussi buat ape tu??" Jerit Seokmin lagi membuatkan Jungkook roll-eyes di hadapan pokok bunga raya itu.
"Tengah berak. Tak nampak ke~??" Laung Jungkook menyampah tapi tak terlalu menunjuk.
"Ye ke? Tandas rosak eh?" Soal Seokmin lagi. Jungkook mula hilang sabar dan berjalan menuju kearah Seokmin. "Eh? Tak cebok ke?"
"Kau aku cepuk kang baru tahu! Logik ke aku berak kat situ?"
"Dah ahjussi cakap.."
Pehal la budak ni lurus bendul sangat...
"Dah! Lupakan yang tu. Ahjussi nak minta tolong sikit ni.."
"Apa dia ahjussi??"
Jungkook meraba lehernya sambil mengeluh.
"Kau tahu tak macam mana nak pujuk—"
"Chim dan Tae bergaduh eh?"
Jungkook memandang Seokmin pelik.
"Camne tahu?"
"Tadi pagi sunyi je. Memang sah le kembar tu bergaduh. Kan?"
Jungkook hanya merenung kosong kearah Seokmin yang dari tadi flip hair-
YOU ARE READING
[C] 𝙱𝙰𝙱𝚈𝚂𝙸𝚃𝚃𝙴𝚁 ; 🄹🄹🄺
FanfictionJeon Jungkook.. Ingin mengejar cita-cita menjadi seorang guru tadika.. Akhirnya menjadi pengasuh kepada dua kembar tak seiras dan seorang kanak-kanak bisu. Start: 2 Nov 2017 Pub: 19 Jan 2018 End: 15 April 2018