Chapter ni panjang. 1500+ words ;—; mohon tabah bila baca //lari + menyorok//
➖➖➖
Jungkook masuk kedalam rumah, dan menutup pintu dibelakangnya. Dia mengeluh ringan dan melirik jam didinding.
"Dah pukul 10. Apa aku nak buat?"
Jungkook merebahkan badannya diatas sofa sambil memejam erat matanya. Tidak lama kemudian, dia terdengar bunyi barang jatuh dari atas.
Jungkook membuka matanya, terkejut bila mendengar bunyi jatuh itu. Dalam fikirannya dia hanya fikir satu benda.
Pencuri.
Lantas di ambil payung yang diletak disudut pintu rumah dan perlahan-lahan dia berjalan, mengelak dari ada suara berbunyi. Dia perlahan naik tingkat atas, dan dia dapat melihat satu susuk tubuh sedang tunduk-tunduk mengambil barang yang jatuh. Tanpa buang masa, dia terus menyerang 'pencuri' itu guna payung itu, dengan menghentak payung itu dikepalanya.
"Ack!"
Jungkook terkejut bila mendengar suara mengerang itu, perempuan.
Pencuri itu rebah kelantai, akibat pukulan yang dahsyat dari Jungkook. Lantas dia periksa pencuri itu dan matanya terkejut bila dia melihat muka pencuri itu.
"H-Hana??!"
Ah matilah aku dah bunuh bakal bini aku argh jangan lah kau mati jaNGAN LAH MATI WOII!!!
🍃
Jungkook merenung Hana diatas katilnya. Dia mula berfikir macam-macam hingga buatkan dia rasa sesuatu yang jahat bagi dirinya.
Aku ni, perosak rumah tangga orang ke? Tapi aku takut, kalau aku kehilangan dia..
Status Hana janda, maksudnya aku boleh lamar dia nanti. Dan bukan sebab aku pun Hana dan Mingyu cerai... Kan?
Jungkook tidak henti merenung Hana yang masih terlelap itu. Satu senyuman teukir diwajahnya melihat wajah Hana yang tenang. Di selak rambutnya, menampakkan sepenuhnya wajah Hana. Fikirannya melayang entah kemana, hingga muncul sesuatu yang hampir membuatkan dia..... Ghairah?
"Tak.. Tak... Tak Jungkook! Pabo." Bisik Jungkook sambil menghempap kepalanya guna kusyen. Dia menserabutkan rambutnya dan menghentak kepalanya didinding.
Tak, jangan Jeon Jungkook! Kau bukan jenis orang macam tu!
"U-uh? A-Apa kau buat tu?"
Tindakan Jungkook menghentak kepalanya didinding, terhenti bila mendengar suara Hana yang serak. Dia menoleh dan melihat Hana masih baring sambil memandangnya.
"T-Tak... Tak de.. K-Kau okay?" Soal Jungkook gugup. Hana perlahan-lahan bangun dan Jungkook segera membantunya dan menyandarnya di katil itu.
"Okay, cuma sakit sikit.." Bisik Hana sambil memegang kepalanya. Rasa bersalah mula menyerang dalam diri Jungkook.
"S-Sorry, Hana. A-Aku tak s-sengaja nak p-pukul kau. A-Aku tak t-tahu yang—" Ayat Jungkook terhenti bila Hana meletakkan jari telunjuknya dibibir Jungkook.
"Sshh~ takpe, Jungkook. Aku faham, kau cuma nak berhati-hati. Salah aku juga sebab tiba-tiba ada kat sini, tak bagitau.." Kata Hana sambil senyum. Jungkook turut senyum, dan masing-masing hanyut dengan renungan.
"H-Hana.."
"Ye, Jungkook?"
Jungkook mengeluh ringan sambil menggaru kepalanya.
YOU ARE READING
[C] 𝙱𝙰𝙱𝚈𝚂𝙸𝚃𝚃𝙴𝚁 ; 🄹🄹🄺
FanfictionJeon Jungkook.. Ingin mengejar cita-cita menjadi seorang guru tadika.. Akhirnya menjadi pengasuh kepada dua kembar tak seiras dan seorang kanak-kanak bisu. Start: 2 Nov 2017 Pub: 19 Jan 2018 End: 15 April 2018