Helen Mizuki POV
Di malam 8 Ogos, aku membuat persembahan piano di konsert yang dianjurkan oleh aku sendiri. Konsert itu bertujuan untuk kerja amal. Aku mengenakan harga tiket terendah untuk konsert ku. Jadi semua orang mampu memiliki tiket tersebut. Setelah empat persembahan diadakan, aku menjemput semua tetamu untuk menikmatikan makanan yang aku sediakan. "Persembahan kau tadi amat mengagumkan." Kata Jian Mo, sahabat ku.
"Tahniah dan terima kasih untuk kau kerana sudi menjemput aku dan isteri ku, Jian Mo." Ucap suami Jian Mo, Gu Bei Chen.
Aku tersenyum kepada mereka berdua. "Sama. Pengerusi Gu, terima kasih juga kerana kau sudi hadir ke majlis ini." Balasku. Aku kemudiannya memandang Jian Mo. "Aku minta diri dulu." Ujur ku kepada Jian Mo. Jian Mo mengangguk lalu pergi bersama suaminya.
Kemudian, aku bertemu dengan Regulas Yeti, sahabat aku dari Perancis. Dia juga merupakan salah seorang pemain piano seperti ku. "Congratulation, Helen. How are you?" Soalnya.
"I'm fine. How about you?"
"I'm fine too. Your concert really amazing. I like it." Pujinya.
Aku ketawa kecil. "Thank you. I hope you enjoy this dinner."
"Welcome." Selepas Regulas Yeti berkata begitu, aku pun pergi.
Aku berjalan keluar dari dewan di mana makanan disediakan. Aku duduk di atas kerusi piano sambil membaca helaian muzik. Di saat aku asyik membaca helaian muzik, seorang kanak-kanak lelaki datang kepada ku. Aku memandang kanak-kanak lelaki itu. "Cik Mizuki, boleh saya mainkan piano ini?" Pintanya. Aku ketawa kecil apabila kanak-kanak itu meminta untuk bermain piano di dalam dewan yang sudah tiada orang kerana semua orang sudah pergi dan bergembira di dewan makan sebelah.
"Kamu pandai bermain piano?" Soalku. Dia mengangguk. "Muzik apa yang kamu suka main?" Soalku lagi sambil menyusap pipinya.
Kanak-kanak lelaki itu duduk di sebelah ku. "Saya suka muzik Nocture No.9" Jawabnya sambil menekan kekunci piano. Aku tersenyum kepadanya.
"Itu pun muzik kesukaan saya. Tetapi hari ini saya ingin mendengar kamu memainkan piano untuk saya. Boleh kamu lakukannya?" Soalku. Kanak-kanak itu mengangguk. "Siapa nama kau?" Disebabkan perwatakan kanak-kanak itu amat menarik perhatian ku, aku ingin mengetahui namanya.
"Takimachi Rui." Apabila sebut Takimachi, aku terkaku seketika tetapi aku beranggap mungkin nama keluarganya sahaja sama dengan Ian. Namun, melihat wajahnya, aku mula teringat tentang bayi ku. Jikalau bayi itu hidup, usianya pasti sebaya dengan kanak-kanak bernama Rui. Malangnya, aku kehilangannya kerana kelemahan aku pada masa itu.
"Mainlah. Saya ingin mendengarnya." Kataku dengan wajah tersenyum sambil memegang bahunya. Takimachi Rui terus memainkan piano tersebut dengan muzik kesukaannya. Pertama kali aku mendengar dia bermain dengan piano, aku percaya yang kanak-kanak ini mempunyai bakat yang besar. Tambahan pula, cara dia main mengingatkan aku semasa aku masih lagi kecil. Sungguh merdu hasilnya.
Takimachi Ian POV
Aku mencari Rui di merata-rata tempat tetapi tidak ditemui. Aku amat takut jika anak ku hilang. "Bagaimana, Ian?" Soal Sara kepada ku. Aku menggelengkan kepala ku. Sara kelihatan cemas tetapi aku lebih cemas. Namun, perasaan cemas itu hilang apabila aku mendengar alunan muzik piano. Aku merasakan alunan muzik piano itu dimainkan oleh Rui. Tanpa aku berfikir panjang, aku terus berlari ke dewan sebelah. Aku ingin menjerit nama Rui, namun tekak ku tersekat apabila aku melihat Helen bersama Rui. Aku melihat Helen duduk di sebelah Rui yang sedang bermain piano. Reaksi wajah mereka sangat gembira. Bukan setakat itu. Mereka kelihatan seperti anak dan ibu.
Sara hadir di belakang ku lalu memegang bahu ku. "Biarkan mereka. Aku percaya Mio tidak akan apa-apakan Rui sebab dia ialah ibu Rui. Walaupun mereka tidak tahu hubungan antara mereka tetapi aku percaya yang Rui amat gembira menemui Mio. Begitu juga dengan Mio." Kata Sara kepada ku. Aku terdiam. Mata ku terus memandang mereka berdua yang sedang gembira bersama. Saat bahagia itu sepatutnya wujud jika Ryou tidak memisahkan aku dan Helen. Melihat mereka berdua, aku juga tidak tegar memisahkan mereka. Disebabkan itu, aku membiarkan dia.
Apabila Rui selesai bermain piano, dia menjerit "Papa!!!" lalu berlari ke arahku. Aku memeluknya dengan erat dan memberikannya kepada Sara. Sara tersenyum dan membawa Rui pergi. Helen masih berdiri di hadapan piano. Matanya memandang aku dengan pandangan sayu. Apabila aku menatap matanya, Helen berpaling ke tempat lain. Aku tahu yang dia pasti berasa gementar melihat aku setelah 10 tahun tidak berjumpa. Aku menghampiri Helen. Tangan ku memegang dagunya lalu mengucup bibir. Dia cuba menolak aku dengan kedua-dua belah tangannya tetapi aku memeluk pinggangnya membuatkan dia terpaksa menerima ciuman aku.
Helen menggenggam baju ku. "Kau masih tidak dapat melupakan aku." Bisik ku. Helen terdiam seketika. Kepalanya bersandar di bahu ku. Nafasnya pantas dan cuba untuk menyedut udara.
"Ian, kita tidak boleh berbuat begini." Bisiknya sambil bersandar di bahu ku.
"Apa yang tidak boleh? Kita masih lagi suami isteri." Bisikku. Helen terdiam. Aku tidak dapat menahan diri ku lalu mencium lehernya. "Tubuh kau masih mengingati aku." Kataku dengan nada menggoda.
Helen menolak aku perlahan-lahan. "Anak kau akan lihat kita begini." Bisik Helen. Aku melepaskan Helen selepas dia berkata begitu. Helen bersandar di piano. "Diri kita sudah tidak sama." Ayat Helen, aku sudah agak yang dia pasti fikir perkara bukan-bukan.
Aku meletakkan tangan ku di atas piano membuatkan Helen terperangkap di antara aku dan piano. "Aku menemui Rui di bawah pohon besar. Aku mengambilnya dan menjaganya sampai sekarang. Jangan salah faham. Aku tidak pernah curang kepada kau, Helen." Bisik ku sambil menyentuh belakang Helen. Tubuh dia amat lembut dan lemah seolah-olah menyerah kepada ku. Aku terus mengucup leher Helen. Sepuluh tahun aku tidak menemui isteri aku. Masa ini, aku masih menantikannya. Helen sudah tidak bermaya. Aku tahu yang dia tidak boleh menolak ku lagi. Kedua-dua belah tangan ku mengangkatnya lalu membawa dia keluar dari dewan melalui pintu belakang kerana aku takut jika wartawan melihat kami berdua. "Peluk aku jika kau tidak mahu wartawan lihat." Bisikku. Helen tidak berkata apa-apa lalu memelukku dengan erat. Aku membawa dia masuk ke dalam kereta dan kami berdua meninggalkan konsert itu.
"Ke mana kita hendak pergi?" Soal Helen. Aku tersenyum. Kemudian aku mencapai telefon dan menghubungi Sara.
"Tolong uruskan Majlis Helen serta Rui." Arah ku.
"Ian, apa sudah kau lakukan?" Soal Sara di dalam telefon.
"Malam ini aku tidak akan pulang ke rumah." Jawabku.
Sara mengeluh. "Baiklah." Nampaknya Sara faham maksud aku. Namun, Helen memegang tangan aku sebaik sahaja aku menamatkan panggilan aku dengan Sara.
"Ian, apa kau cuba lakukan?" Soal Helen. Aku berhenti di bahu jalan lalu mencium Helen sehingga dia tidak mampu bernafas. Tubuh Helen menjadi lemah dan tidak dapat berkata-kata.
"Izinkan aku sentuh kau malam ini." Bisik ku. Helen hanya mengangguk. Jari-jemariku menyentuh lehernya sampai ke dada serta perut. Tubuh Helen berasa hangat. Aku tahu yang dia memberi respon kepada tubuh ku. bibirku tersenyum lalu memandu kereta sehingga tiba di Imperial Hotel. Aku menyewa bilik di hotel itu.
Apabila kami tiba di bilik hotel, aku terus mencium Helen. Helen masih cuba untuk menolakku tetapi aku tidak membenarkan dia berbuat demikian. Aku terus cuba menggoda dia sehingga dia tidak boleh menolak ku lagi. Di dalam fikiran ku, dia masih isteri ku dan aku halal untuk menyentuhnya. Tubuh Helen semakin lemah. Apabila dia menjadi lemah begitu, aku membawanya ke katil. Aku menyentuh seluruh tubuhnya sepuas hati ku dan melakukan hubungan seperti suami isteri sehingga hari menjelang subuh.
YOU ARE READING
Kirai Demo Daisuki (Hate but I like you)
RomanceAkiyama Mio - anak angkat keluarga Akiyama. Hidupnya penuh dengan tekanan dan juga ketakutan dari abang angkatnya, Ryou. Namun, tiada siapa pun mengetahui tentang itu. Disebabkan itu, Mio selalu menghabiskan masanya di luar rumah berbanding berada d...