Chemistry is about love when two people being together because of connection between them just like proton and electronMALAM yang indah tanpa gangguan manusia. Airis sedang baring di atas katil sambil membaca novel. Tiba - tiba dia menutup novel. Dia baru teringat satu perkara. Ya ! Dia belum memberitahu kawan - kawannya yang dia telah pulang ke Malaysia. Tiada siapa antara mereka yang tahu. Nasib baik part novel itu mengingatkan dia. Part yang menunjukkan scene antara heroin dan kawan - kawannya.
Airis segera mengambil iPhone 7 di atas meja tepi katil. Dia membuka group whatsapp ' wondergirls ' yang menjadi medium perbualan antara dia dan kawan - kawannya iaitu Hani dan Dyan.
WONDERGIRLS
Haluuu ! Miss beauty in da house 💓
Dyan is online. Typing.
Dyan
Cehh ! Perasan betul minah gedik ni 😪Mana Hani ni ? Dating dengan pakwe ke ? 🤔 Online la..aku nak cakap satu benda ni 🎈
Dyan
Ntah la minah gedik sekor lagi tu pegi mana 😪 Makan kot..Kalau dia tak online, aku tak nak cakap. Tunggu dulu 😝
Dyan
Weh Hani ! Online weh !! Airis ni nak cakap SATU benda ni. Online weh !!Setelah itu, Hani berada dalam talian.
Hani
Korang mengumpat aku ka ? Aku dah ada ni...kau nak cakap apa Airis ?Dyan
Kitaorg tak mengumpat eh.. Kau pergi mana Hani ? Makan la tuHani
Bijak ✔✅Aku nak cakap yang aku....
Sengaja Airis menaip sebegitu.
Hani
Aku apa babe ?Dyan
Aku ?Aku dah ada kat Malaysia !!!!
Dyan
Seriously ?!!! 😱😱 Bila kau balik weh ?!!Hani
Haah..bila balik ?Semalam
Hani
Asal tak cakap ? Boleh la kitaorg jemput kau, kan Dee ?Dyan
Betul³Lupa 😬😂
Dyan
Kau mmg !Hani
Airis si pelupa 😛Perbualan mereka berterusan hingga lewat malam. Well, girls chatting ! Novel yang Airis baca tadi sudah lama ditutup. Tidak tercapai hasratnya untuk menghabiskan novel malam itu.
KEESOKANNYA Airis pergi ke Alamanda untuk berjumpa dengan kawan - kawannya. Dia berjanji untuk berjumpa di sana ketika perbualan mereka semalam. Kereta di parking. NY Steak Shack merupakan tempat perjumpaan mereka. Kata Hani semalam dia craving pasta. Makan je kerja minah tu. Badan macam tu je. Tak gemuk - gemuk pun. Metabolisme tinggi la katakan.
YOU ARE READING
Paradise Love
Romance| 1ST ROMANCE | • WINNER OF AMAZING BOOKS AWARDS 2018 • COMPLETED ✓ Affan Mikael ? Siapa yang tidak kenal dengan jejaka terhangat ini. Dia merupakan pewaris lelaki tunggal Patinson Hotel iaitu syarikat perhotelan yang telah lama didirikan sejak zam...