Chemistry is about love when two people being together because of connection between them just like proton and electronSEBAIK sahaja pelukan itu dileraikan, Mikael terus berpaling menghadap Airis. Mata berkelip-kelip memandang isterinya itu. Tiada reaksi.
" Sara minta maaf. I shouldn't do like that. As a wife, I'm supposed to support you, not provoke you. I'm sorry. Sara jadi isteri abang pun tak sampai sebulan tapi Sara..selalu sakitkan hati abang. Orang sebaik abang tak sepatutnya jadi suami kepada isteri sejahat Sara " air mata sekali lagi jatuh. Wajah itu tertunduk ke bawah. Tidak sanggup untuk melihat suaminya.
Mikael mengangkat wajah Airis dan senyuman diberikan. Bukan senyuman menawan, manis tetapi sekadar senyuman nipis. Mungkin masih terasa hati dengan Airis.
Mikael mengesat air mata itu dengan ibu jari.
" Sara, listen to me. I've decided my life to be through with you. Only you. I want you to be by my side. I want you to be my wife. I want you to be the mother of our children. I want to make love with you. Not others. So please, don't say like that anymore. I don't like it. Terima kasih juga sebab cuba untuk memahami abang "
Dahi Airis dikucup lembut. Lama kucupan itu sehingga memakan masa hampir 10 saat. Setelah itu Mikael memeluk Airis dan menggosok belakang badan Airis.
" Dah. Jangan nangis lagi. Abang tak suka tengok Sara nangis. Abang nak tengok Sara yang kuat "
Perlahan-lahan terukir sebuah senyuman pada wajah Airis. Pelukan dileraikan.
" Thanks abang "
" Welcome dear. Hah, abang baru teringat. Esok kita balik kampung abang tapi sebelum tu kena pergi ambik Aisha dulu "
Sebut sahaja nama Aisha, terus muka annoying ditayangkan. Airis ketawa kecil melihat wajah suaminya itu.
" Ok abang "
Pipi suaminya itu diusap.
" Sara... " meleret suara itu memanggil Airis. Airis melihat wajah itu.
Jarak antara mereka berdua dirapatkan oleh Mikael. Airis terus mengundur ke belakang. Air liur ditelan kesat. Mikael pula mara ke depan sehingga tubuh Airis terhenti tepat di hadapan dinding.
" I want you -- "
" No ! " tangan terus menutup muka sendiri.
Mikael mengalihkan tangan itu. Senyuman nakal terhias pada wajah.
" Don't worry sayang. I just want you to cook for me. Cook only. Nothing much " pipi Airis pula yang diusap.
Airis berbahang malu. Mikael pula tersengih melihat wajah malu-malu itu.
" Abang akan simpan dulu. Nanti dekat kampung, abang tunjuk. Ok sayang ? " rambut Airis dielus lembut.
Tunjuk ? Tunjuk apa ?
Airis masih tidak memahami kenyataan itu.
" Abang turun dulu. Get ready. Kita ke mall " Mikael menuju ke lif dan turun ke bawah.
Airis melepaskan nafas. Dari tadi nafasnya tersekat-sekat dek kerana aura Mikael yang menyeramkan itu.
*****
Mikael hanya diam. Dari tadi suara-suara Airis dan Aisha yang mengisi ruang dalam kereta itu. Kejap bercerita, kejap ketawa. Mikael tidak suka dengan kehadiran Aisha di situ. Sibuk je dia nak beromantik dengan isteri sendiri.
YOU ARE READING
Paradise Love
Romance| 1ST ROMANCE | • WINNER OF AMAZING BOOKS AWARDS 2018 • COMPLETED ✓ Affan Mikael ? Siapa yang tidak kenal dengan jejaka terhangat ini. Dia merupakan pewaris lelaki tunggal Patinson Hotel iaitu syarikat perhotelan yang telah lama didirikan sejak zam...