Chemistry is about love when two people being together because of connection between them just like proton and electronAIRIS terkedu. Dia ingatkan yang Clara hanya ingin berkahwin dengan Mikael sahaja dan dia sanggup untuk bermadu dengan Clara. Tetapi sebaliknya gadis itu turut mahu Mikael menceraikan dia.
" It will never happen "
Clara geram. Sekali lagi dia menarik rambut Airis tetapi kali ini lebih kuat daripada tadi. Wajah Clara ketika itu tidak ubah seperti seorang psiko yang sememangnya layak tinggal di Tanjung Rambutan.
" Tadi kau tanya..sekarang aku dah jawab dan sekarang kau cakap benda ni tak akan berlaku. Who said, huh ? I will make sure this will happen "
Rambut itu dilepaskan. Sebuah senyuman yang agak menakutkan pada riak wajah Clara membingungkan Airis.
Clara mengeluarkan telefon miliknya dari kocek seluar. Airis hanya memandang wajah itu. Dia tidak tahu benda apa yang ingin dilakukan oleh Clara.
" Hai sayang ! Miss me or.... miss this woman ? " telefon ditunjukkan ke arah Airis. Airis terkejut. Mikael.
" Abang "
" Sayang "
Clara menarik kembali telefonnya. Menyampah apabila melihat drama jejak kasih suami isteri itu.
" Clara ! Kau jangan buat benda gila. Kau lepaskan isteri aku. Kau nak duit, aku boleh bagi. Tapi kau lepaskan Airis ! " ujar Mikael melalui video call yang dibuat oleh Clara sebentar tadi.
" I tak nak duit you, sayang. I only want you. Your love "
" Please stop all this nonsense, Clara. Aku tak akan --- "
" No ! You kena kahwin dengan I ! "
tengking Clara. Clara bangun dan mengambil botol kecil di atas meja yang berada di hadapannya itu.Clara kembali duduk di hadapan Airis.
" You nampak botol apa ni ? This is an acid, sayang. Kalau I simbah sikit dekat muka wife you pun ok kan, sayang ? Tak ada lah you suka dia. You suka dia pun sebab rupa paras dia je kan ? " soalan itu dituju khas buat Mikael.
Airis ketakutan. Dia hanya berdiam diri. Tidak berani untuk mengeluarkan sebarang kata-kata. Risau juga bakal memakan diri.
" Clara ! " jerit Mikael.
" Please Clara, I'm begging you. Stop all of this. Jangan sentuh Airis. Please Clara " rayu Mikael. Melihat pada riak wajah Clara itu, dia boleh nampak yang kata-kata Clara itu tidak boleh dibawa main.
" I can but... marry me and divorce her. Simple sayang "
" No ! "
" Okay then " penutup botol asid yang bersaiz agak kecil itu dibuka.
" Tolong jangan buat saya macam ni " air mata jatuh berjuraian di pipi. Walaupun Mikael tidak dapat melihat wajah isterinya itu, tetapi dia tahu yang Airis sedang menangis sekarang ini.
" Aku..aku akan kahwin dengan kau "
Terhenti perbuatan Clara ketika itu. Airis juga terkedu.
" Really sayang ? " soal Clara tidak percaya bercampur dengan perasaan excited.
Mikael hanya diam.
" Kau dengar kan perempuan ? Dia akan kahwin dengan aku..dan kau ! Dia akan ceraikan kau " pipi Airis ditampar perlahan.
YOU ARE READING
Paradise Love
Romance| 1ST ROMANCE | • WINNER OF AMAZING BOOKS AWARDS 2018 • COMPLETED ✓ Affan Mikael ? Siapa yang tidak kenal dengan jejaka terhangat ini. Dia merupakan pewaris lelaki tunggal Patinson Hotel iaitu syarikat perhotelan yang telah lama didirikan sejak zam...