59.

400 28 0
                                    

Дариъс се огледа. Спокойната мъгла на Небитието се беше отдръпнала, разкривайки бял мраморен двор. В средата проблясваха игривите струи на един фонтан, които улавяха разсеяната светлина и я връщаха под формата на безброй разноцветни искри. Пойни птички извиваха мелодични трели, сякаш едновременно го приветстваха и обявяваха пристигането му.

Значи това място наистина съществува, каза си той.

— Добър ден, Дариъс, син на Марклон.

Той падна на колене, без да се обръща, и сведе глава.

— Скрайб Върджин. Удостоявате ме с честта да ми дадете аудиенция.

Тя меко се засмя. Застана пред него, така че той виждаше долния край на черните й одежди. Светлината, която идваше изпод коприната, беше ярка като слънце.

— Дариъс, бих ли могла да ти откажа? За пръв път молиш за среща. — Той усети докосване по рамото и космите на тила му настръхнаха. — Изправи се. Искам да виждам лицето ти.

— Не ти ли харесва Небитието, принцепсе? — попита тя. — Искаш да те върна обратно?

— Смирено отправям такава молба, ако позволите. Изчаках да мине необходимия период. Искам да видя дъщеря си. Само веднъж. Ако позволите.

Скрайб Върджин отново се засмя.

— Трябва да призная, че се представяш по-добре от твоя крал. Умееш да говориш, за разлика от другия воин.

Последва пауза.

През това време той се замисли за братята. Колко много му липсваше Рот. Всички му липсваха. Но най-съкровеното му желание беше да види Бет.

— Тя е омъжена — каза рязко Скрайб Върджин. — Твоята дъщеря има за съпруг достоен мъж.

Той затвори очи, знаеше, че не бива да задава въпроси. Умираше да чуе какво ще му каже тя. Надяваше се, че неговата Елизабет ще бъде щастлива със съпруга, когото си е избрала.

Скрайб Върджин беше доволна, че той мълчи.

— Браво, не задаваш въпроси. Владееш се толкова добре. Заради добрите ти маниери, ще ти кажа това, което жадуваш да чуеш. Омъжена е за Рот, който ще се възкачи на трона. Дъщеря ти е кралица.

Дариъс сведе ниско глава, за да скрие вълнението и сълзите си. Защото Скрайб Върджин можеше да помисли, че проявява слабост.

Тъмна любов|| {[ЗАВЪРШЕНА]}Where stories live. Discover now