Capitol dedicat lui __dybydy.
Voi începe prin a-mi exprima bucuria pe care o simt fiindcă tu chiar te străduiești și ceri păreri. Îmi place că accepți orice critică și vrei să îndrepți unele lucruri, așa că nu are rost să mă lungesc.
Pe exterior, cel mai deranjant lucru este titlul. Nu fiindcă nu este bun, dar e în engleză, în timp ce lucrarea este scrisă în română. Știu că așa se poartă, dar schimbă-l, chiar e ciudat. Coperta e simplă și nu atrage deloc, ai putea cere la o carte specializată în acest lucru... te-ar ajuta, dacă nu o poți face singură. Descrierea nu e rea, însă mai poți adăuga două-trei lucruri ca să o faci incitantă. Dacă ai nevoie de sfaturi, să știi că îmi poți da mesaj în privat, mi-ar face plăcere să te ajut.
Trecând la interior, sunt câteva probleme, cele mai multe fiind la estetică și gramatică. Ai precizat că te-ai grăbit, dar o lucrare bună are nevoie de răbdare. Trebuie să recorectezi de măcar două ori ca să fii sigură. Cu graba nu vei ajunge nicăieri, deși te îndrepți încet încet spre originalitate. Din nou, așezarea în pagină lasă de dorit, din aceleași motive ca și până acum. La dialog să lași spațiu, e mai frumos. Uite un exemplu:
,, — Bună, mă bucur să te văd, zice el, zâmbind.
O ținea de funie pe Florica, bovina lui iubită și dătătoare de lapte. Vaca a făcut un semn din cap și l-a lovit cu un corn peste față, Marcel pierzându-și echilibrul.
— Și eu! răspunde băiatul, chicotind la vederea prietenului său căzut în balegă, iar apoi cei doi merg împreună să plimbe vaca. "
Dacă mai ai nelămuriri la capitolul acesta, mă poți întreba, sunt total deschisă la alte păreri.
Bun, iar acum să trecem la idee. Într-un capitol nu se pot întâmpla prea multe, dar ai făcut progrese. Desigur, subiecte polițiste găsești peste tot, pe wattpad și în cărțile propriu-zise, dar cu greu le încadrezi în clișeu, fiindcă acțiunea se poate schimba oricând.Am crezut că toată lucrarea se va învârti în jurul crimei prezentate, dar se pare că nu, a fost doar de umplutură, s-a rezolvat prea repede. Ai putea să modifici asta, sau nu, fiindcă acel polițist probabil că va rezolva destule. Totuși, ți-aș recomanda să nu pui prea multe, ci una, maxim două, care să fie construite și gândite complex, astfel încât să te lase mască. E greu să creezi un polițist perfect, mai ales dacă nu ai experiență în genul ăsta, dar eu te suștin cu tot dragul.
Mă bucur că ai renunțat la clasicele clișee și sper să te concentrezi pe ideea aceasta. De asemenea, dacă întâmpini probleme, te voi ajuta.
Nota: 2,80 din 5
Nota survine din greșelile gramaticale și de scriere peste care nu pot să trec. Dacă le corectezi și mai dezvolți puțin, ai putea ajunge lejer la un 3,30, sau chiar mai mult. În continuare, îți urez mult succes, fiindcă prin perseverență vei reuși!
Nyx.