Titlul: Aria, nu este original. Folosirea numelui personajului principal pentru titlu nu este original, am văzut n cazuri de acest gen.
Categoria: Dragoste și ficțiune adolescenți
Coperta: Ar trebui să scapi de acel „by Hope", în plus nici nu văd numele autorului pe copertă. Alt lucru deranjant este fontul folosit pentru titlu și modul în care titlul este așezat, personal nu-mi place.
Deși se putea mai bine, nu este o coperta chiar rea.
Descrierea: Dacă coperta nu a fost o problemă atât de mare, descrierea este cu siguranță.
„-Aria Brown a avut o copilarie nefericita si grea. A intampinat lucruri mult prea grele pentru orice copil la acea varsta frageda si anume, un divort.
-Peste 10 ani, decide sa se mute la tatal ei in Boston, unde incepe o noua facultate, chiar o noua viata. Acolo il intalneste pe Derek Crown, bad boy-ul scolii si cel mai atragator. Intre cei doi se infiripa o relatie de amor si ura care evolueaza pe masura ce acestia cresc."
De ce ai folosit acele cratime? De ce a trebuit să strici aspectul descrierii cu acele liniuțe folosite fără sens. Cred că ar trebui să le elimini definitiv. Nu văd diacritice, de ce nu folosești diacritice? Totuși scriem în română.
Descrierea este seacă și îmi pot da seama încă de la început că mă arunc să citesc un clișeu.„•"Dragoste si Ura" este o carte bazata pe relatia dintre doi tineri indragostiti si total opusi. Oare cum va evolua relatia lor si ce se va intampla? Vor ramane in continuare impreuna sau se vor desparti? Aflati citind cartea."
De ce nu folosești ghilimelele în limba română? În legătură cu acel „Aflati citind cartea" pot doar să zic că este o mare prostie. Crezi că astfel vei intriga vreun cititor? Îl vei face curios? Pe mine una doar mă enervează să văd așa ceva. Mă duce cu gândul la o carte de prost gust.
Să înțeleg că „Dragoste si Ura" este titlul seriei de cărți pe care ai de gând să o scrii? Cred că ar trebui să menționezi asta de la bun început: Dragoste si Ura este o carte bla bla bla, iar primul volum al seriei se numeste Aria (sau ceva în acest gen). Sau nu știu, spune: Aria, primul volum al seriei X. Cred că s-ar înțelege mai bine dacă ai spune așa.Ideea cărții: Clișeu. Am văzut n cărți care se învârt în jurul acestei idei. Normal că ea trebuie să aibă părinții divorțați și să plece la unul dintre ei, unde să înceapă o nouă viață. Merge la liceu/facultate și se îndrăgostește de ghici cine? Daaaa, al nostru băiat rău, dar al naibii de atrăgător.
Ai spus în descriere că tipa merge la facultate, că se mută la tatăl ei și că merge la facultate. Hmmm... În primul capitol totuși mi-ai dat de înțeles că ea are 17 ani, ce persoană de 17 ani merge la facultate? E vreuna d-aia deșteaptă rău de a sărit câteva clase?
Aparent personajul este mai clișeic decât credeam. Ce mișto că taică-tu e plin de bani mai nou și tu mergi la medicină pentru că de ce nu? Oh, ce simplă ar fi viața dacă ar fi așa cum o descrii tu și să nu mai zicem de faptul că dacă ar fi așa orice prost ar ajunge medic.
Nu înțeleg de unde această plăcere de a termina capitolul la jumătatea propoziției. Mai mult suspans era dacă chiar spuneai cine naiba apăruse în fața ei (capitolul 1). Mă simt de parcă aș citi o carte scrisă pe Facebook de un copil de nici 10 ani, acum pe bune. Suntem pe wattpad și vrem să citim cărți frumoase, de valoare, scrise bine.
Lipsesc alineatele, textul este greu de urmărit. Lipsesc și liniile de dialog, ele fiind înlocuite de cratimă. Dialogul în sine este plictisitor, replicile par să se afle la o mare distanță de realitate. Nu mai folosi „!!!", așa ceva nu se face. Poți să arăți exasperarea unui personaj numai spunând după replica sa „a spus ea nervoasă încercând să se abțină să nu-și smulgă câteva fire de păr."
Despre punctuație, ortografie nu mai spun nimic, mi se pare ca lasă de dorit. Greșeli gramaticale si de tastare am observat aproape la fiecaare pas. Exprimarea se situeaza și ea undeva la un nivel destul de jos.
Aș mai avea multe lucruri de spus, dar prefer să mă opresc aici pentru că sincer mă dor ochii. Am citit primul capitol și din al doilea așa în mare, dar chiar nu mai pot. Nu este una dintre cărțile despre care aș putea să spun că mă bucur că am aruncat un ochi peste și pe care le-aș citi în continuare.
Ai nevoie să editezi serios cartea asta, să aduci idei noi, să faci dialogul mai interactiv, să bagi mai multă descriere. Nu te mai arunca cu capul înainte în acțiune, lasă lucrurile să decurgă normal.
Nota: 1/5
Plata: Voturi pentru toate capitolele din cartea mea „Moștenirea" și un follow permanent contului meu personal @DeyaMalik. De asemenea doresc și o părere sinceră despre cartea mea „Fotografii".
-Ada-