Disperarea de a fi - Ionela Albet

67 3 2
                                    

Titlul: Sugestiv, atrage atenția și mi se pare că se află în concordanță cu conținutul cărții.

Categorie: Poezie

Coperta: Îmi place poza pe care ai ales-o, dar din păcate nu mă atrage în mod deosebit, nu are acel ceva care strigă „CITEȘTE-MĂ". E ușor banală și nu cred că asta vrei să transmiți. Te sfătuiesc să pastrezi poza, să adaugi un efect, și să schimbi modul în care este scris titlul. Personal, aș alege să fac titlul în așa fel încat să pară scris de mană.

Descrierea: În goana nebună a lumii, o secundă de repaos mi-a fost de ajuns să transpun bucăți din suflet pe hârtie. Fâșii de mult uitate în colțurile minții mele apar, ca din neant, în câteva versuri presărate cu iubire. Așa că, cititori de pretutindeni, vă invit să pătrundeți în nebunia mea." Starnește curiozitatea, apreciez că te adresezi direct cititorului și-l inviți în viața ta, în mintea și inima ta. Modul acesta de exprimare mi se pare ca este un mare plus, totuși îți lipsește alineatul de la început, te sfătuiesc să-l pui. 

Ideea cărții: Nu există multe cărți care să se bazeze pe poezii, nu pe wattpad cel puțin. Avand acest lucru în minte, pot sa afirm că ideea este una originală. 

     Poeziile sunt destul de scurte la început, nu cred ca aveai foarte multă experiență atunci. Am observat că pe parcursul cărții ai început să ai versuri din ce în ce mai lungi, mai atractive și mai complexe. 

     Am observat, de asemenea, că versurile sunt moderne, actuale, nu au rimă, ritm sau măsura egală. Sincer, unele poezii mi s-au părut chiar fără sens („Contradicții";  „Artă-mă"), dar altele mi s-au părut chiar bune, aproape briliante, ba chiar am reușit să mă regasesc în cateva dintre ele („Răzbunare"; „Suflet").
     Mi-a plăcut faptul că am reușit cumva să pătrund oarecum în mintea ta, să empatizez cu tine, dacă asta ți-ai dorit de la bun început sper că ești fericită, ai reușit. 

     Greșeli gramaticale sau de tastare nu am sesizat, îți lipsesc anumite semne de punctuatie, dar nu e nimic grav, nu strică estetica. Apreciez că scrii cu diacritice, asta m-a ajutat să înțeleg mult mai bine și nu mi-a îngreunat cititul. Totuși, din punct de vedere vizual, aș prefera să ai fiecare vers nou cu majusculă. Nu este obligatoriu fiind o carte de poezii modernă, dar aceasta este părerea mea strict subiectivă.

Nota: 4/5

Plata: Follow permanent contului meu personal @DeyaMalik și trei voturi la cartea mea „Moștenirea". 

                                                                                                           -Ada-

Critici II |Finalizată|Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum