O să încep cu coperta. Este în regulă, mă duce puțin cu gândul la cărțile alea pe care le au mamele noastre în vitrina din sufrageria casei părintești, dar e în concordanță cu conținutul, scrisul e lizibil și imaginea e aleasă bine. Ce poți avea de obiectat la o copertă, până la urmă? Ține de gusturi.
Titlul îmi place. Îmi aduce nițel aminte de Zevaco și se potrivește bine temei cărții. Îmi place și că e un titlu cuprinzător, nu e o carte despre o bicicletă portocalie cu titlul „Bicicleta Portocalie". Mi-ar fi plăcut să existe diacritice și în titlu.
Descrierea cărții e mai bună decât foarte multe „cărți" de pe Wattpad –nu te simți flatată. Îmi place faptul că e amplă, corectă din punct de vedere gramatical și așezată frumos în pagină. Mulți nu dau atenția aceasta descrierii. Dai detalii, dar fără a spune prea multe, amplificând astfel dorința de a citi. Prezinți fugitiv câteva dintre personaje, iar asocierile acelea (Regele Toamnei, Regina Verii ș.a.m.d) mi se par foarte interesante.
„Pasiunea ce se naște între ei este doar scânteia unei flăcări devastatoare" . Frumoasă asta.
Conținutul este pe măsura așteptărilor. Ai împărțit textul în paragrafe, însă am observat că lipsesc cu desăvârșire alineatele. Arată destul de neprofesionist fără ele și e păcat să nu fie și redactarea pe măsura operei propriu-zise. Am observat că prologul e același cu descrierea. Mai bine ai scurta descrierea și ai lăsa prologul așa cum este. E destul de ciudat să scrii același lucru de două ori, consecutiv. Ai pus distribuție. OK. Îmi plac lucrările cu distribuție, chiar dacă uneori îmi impun să îmi imaginez personajul cum vrea autorul, nu cum vreau eu. Dar e bine că ai pus distribuție, mai ales că ai știut cum să o alegi. Foarte drăguță acea hartă, o idee interesantă și inspirată, la J.R.R Tolkien și în Biblie am mai regăsit așa ceva.
În următoarele capitole am observat că apar alineate, deci nu ai avea niciun motiv să nu le pui și în prolog. Vocabularul tău este amplu, frazele elaborate și dialogul este animat de descrieri. Greșeli gramaticale nu mă așteptam să întâlnesc, nici nu s-a întâmplat. Lungimea capitolelor e potrivită.
Ca o privire de ansamblu, cartea e scrisă de cineva care se situează cel puțin la nivelul meu, deci nu știu în câtă măsură sunt să o critic, chiar nu prea am ce să-i reproșez, decât dacă judec totul foarte aprig. Dar bănuiesc că ai dorit o simplă părere, sunt convinsă că ești conștientă de valoarea și talentul tău. Felicitări și mă bucur că prima lucrare căreia „i-am făcut critică" a fost aceasta.
4.99/5
*Ca (răs)plată e suficient un follow la @Hamartia și poate îți place ceva din ce scriu.
-Flavia