Capitol dedicat lui Moony691.
Bună și scuze pentru lungul timp în care a trebuit să aștepți. A fost o dezorganizare, fata care trebuia să îți facă critica a ieșit din grup, cererea a rămas în urmă, iar acum am luat-o eu. Nu am apucat încă să citesc tot, fiindcă ai scris mult și am vrut să termin astăzi, însă cred că din opt capitole pot scoate o părere destul de amplă.
Coperta: Ei bine, se potrivește bine cu atmosfera cărții și personajele. Singurul lucru pe care l-aș schimba este fontul, mi se pare că, peste roșul acela, încarcă foarte mult. Bine, nu sunt eu vreun grafician, chiar deloc, ci doar privesc ansamblul și parcă ar merge ceva puțin mai întunecat.
Titlul: Încă nu știu exact la cine se referă: la Ioana care află lucruri pe care un om nu ar trebui să le știe, ori la M. care intră în viața ei și i-o cam dă peste cap. Oricum ar fi, se potrivește pentru ambele, iar asta mi se pare foarte bine. Uite dovada că poți exprima foarte bine subiectul unei cărți printr-un cuvânt. Mi se pare că am mai văzut povești cu un titlu asemănător, însă nu sunt așa de multe încât să fie ceva de condamnat.
Descrierea: Am ce să comentez la ea? Doar dacă e vorba de laude. Mi se pare genială, cuprinzătoare și plină de mister, pe scurt, perfectă. M-ai făcut curioasă cu un paragraf, serios! Mi-am dat seama că o să critic, în sfârșit, o carte bună doar după ce am tras un ochi descrierii.
Punctuație, ortografie și estetică: Știi ce m-a bucurat și mai mult când am văzut că ideea e bună? Faptul că o scriai și corect. Nu am văzut greșeli gramaticale deloc, doar câteva scăpări în tastare. La punctuație stai chiar bine, în opt capitole cred c-am găsit două sau trei virgule nepuse, dar nu am vrut să îti caut nod în papură. Estetic, îmi place că ai folosit linia de dialog și că textul este despărțit în paragrafe. Alineatele îți mai aduc un plus, deși mi se par puțin cam mari. De câte spații sunt? Zece?
Povestea: Ideea este super! Am mai întâlnit cărți în care moartea era personificată, însă nu în acest mod, nu atât de diferit. Îmi place cadrul acțiunii, fiindcă de multă vreme nu mai văzusem o poveste în România, cu nume originare de aici, simple și drăguțe. Un alt lucru destul de original este conturul protagonistei: nu ai făcut-o o adolescentă blondă, cu ochii ca două safire și cu un corp de actriță porno. I-ai dat o slujbă pe care nu o întâlnesc foarte des le watt și subiectul cărții e super. Tind să cred că M. a avut mai multe motive ca să se întoarcă.
Ai reușit să dezvolți o acțiune armonioasă, evenimentele legându-se frumos, fără să pară grăbite sau să plictisească cititorul. Apreciez că am găsit o îndreptare uluitoare a clișeului cu vampirii, care să conțină toate elementele unei povești bune: o idee originală, reinterpretată, o manieră de a prezenta acțiunea astfel încât să te țină în priză și niște personaje misterioase, diferite unul de celălat, conturate fără cusur.
Nu am ce critica, sincer. Bat câmpii degeaba, lucrarea ta, după mine, merită doar laude! Se vede că ești o scriitoare talentată și care a muncit în acest hobby (asta dacă nu cumva ai și publicat).
Notă: 5 din 5
Teoretic, ar trebui să cerem o plată pentru critici, însă tu ai așteptat mult după noi, din cauza unei probleme. De aceea, nu voi considera îndeplinirea plății ceva obligatoriu, poți sau nu să îmi dai o părere la una dintre cărțile de pe profilul meu. Mult succes în continuare, meriți!
Nyx.