Hampir 3 jam Mikhail masih tidak dapat sedarkan diri daripada pengsan. Agak risau juga kerana suhu badan Mikhail tidak turun-turun.
Kain pada dahi Mikhail sering silih berganti apabila sudah pun kering. Namun, paling membimbangkan Ixora adalah Nenda asyik menanyakan kepada nya tentang Mikhail.
"Awak! Please wake up. Saya risau." Rayu Ixora. Tangan Mikhail diraih lalu di cium lama.
Ixora memandang Mikhail lama. Dalam masa ni, dia perlu menjaga Mikhail dengan berhati-hati. Perkara ni tidak boleh berulang dalam masa terdekat kerana bimbang akan memberi kesan kepada otak sekiranya suhu badan Mikhail naik secara mendadak.
"I need warm." Rengek Mikhail. Namun mata nya masih terpejam.
Ixora melepaskan tangan Mikhail. Dia mendekatkan wajah nya dengan wajah Mikhail. "No, awak dah cukup panas. Suhu awak tak turun lagi ni." Bisik Ixora.
"I need you." Perkataan yang cukup membuatkan Ixora tersentak.
"I'm here." Bisik Ixora pada telinga Mikhail.
Hati nya sedikit lega apabila Mikhail memberikan tindak balas yang positif. "No, I want hug you." Rengek lagi Mikhail.
Ixora sempat ketawa. Dalam sakit-sakit, sempat juga dia nak beromantik. Tak kena dengan penyakit nya lah. Ixora mencium pipi kiri dan hidung mancung Mikhail.
"Sorry, I can't. Awak kena sembuh dulu baru boleh peluk saya." Bisik Ixora lalu tersenyum. Dia cuba menyembunyikan tawa nya. Siapa suruh sakit, kan dah tak boleh peluk.
Secara spontan tangan Mikhail merangkul pinggang Ixora. Dengan sekelip mata nya Ixora sudah berada dalam dakapan Mikhail.
Mikhail membuka mata nya dengan senyuman sinis. "Now, I'm okey. So, boleh lah aku peluk." Pelukan nya di eratkan lagi.
Ixora diam kaku dalam pelukan Mikhail. Rasa nak sorokkan saja wajah nya saat ini kerana dia ingin mengenakan Mikhail. Dia sendiri yang termakan umpan sendiri. Tak guna!
"Thanks..." ucap Mikhail.
"For what?"
"Caring about me." Hati nya sedikit bahagia apabila Ixora masih mengambil berat tentang nya. Sekurang-kurang nya rancangan dia berjaya walaupun kesakitan masih lagi terasa pada bahagian peparu.
Ixora tersenyum nipis. Jantung berdegup pantas secara spontan apabila Mikhail mencium ubun-ubun rambut Ixora. Lama.
"I think you should take a shower because this morning you do not have a shower yet." Ixora meleraikan pelukan mereka. Dia cuba menyembunyikan rasa malu nya.Mikhail diam dan masih tidak berganjak. "Tak nak." Itu saja jawapan yang diberikan kepada Mikhail.
Ixora mendengus. Eee! Degil betul lah, susah sangat ke nak mandi. "Awak, mana boleh. Awak kena jaga kebersihan awak, kalau tak penyakit awak akan melarat." Bebel Ixora.
Mikhail tetap diam. "Sebab kau dah tahu penyakit aku kan? Sebab tu lah kau caring betul dan rasa simpati terhadap aku. I'm right?" Kedengaran suara sinis dilemparkan oleh Mikhail.
Ixora memutarkan bola mata nya. Dah... merajuk pula. Like a child, Mikhail ni. Nak tak nak dia terpaksa melayan kerenah Mikhail.
"Jom, saya mandi kan awak." Ixora menarik lengan Mikhail untuk bangun.
Senyuman terukir pada bibir Mikhail. Ixora pula yang meluat. "Kalau saya mandi kan, laju je." Ixora membulatkan mata nya.
"Siapa yang tak nak bila wife yang mandi kan, right?" Mikhail mengenyitkan mata nya.
Ixora membuat muka menyampah. "Pervert!" Balas Ixora.
"Pervert dengan Min je." Bisik Mikhail.
Ixora berjalan tanpa mengendahkan kata-kata romantik daripada suami nya. Tak cair lah kali ni. Suka sangat ambik kesempatan. Kalau perempuan lain, sudah pasti akan termakan dengan kata-kata Mikhail ni. Baru tengok Mikhail, dah ulat bulu satu badan.
YOU ARE READING
The King Of Aarayan (Completed)
RomansaGenre : Romance, Action Published : Kehidupan Ixora Yasmin hanya biasa-biasa saja. Bukan seperti cerita-cerita di dalam novel mahu pun drama. Bukan lelaki kaya seperti di dalam cerita novel. Ixora Yasmin hidup bersendirian sejak sekolah menengah. T...