Tidur Ixora terganggu apabila dapat merasakan sesuatu yang sedang melingkari pinggang nya denga erat. Ixora menoleh kebelakang untuk mengetahui siapa gerangan itu.
Ixora tersenyum. Mikhail? Sejak bila dia balik? Bukan dia pergi selama 2 bulan ke? Kejap nya? Kedengaran dengkuran halus daripada Mikhail membuatkan Ixora geram.
Dia mengambil kesempatan untuk meneroka wajah suami nya. Baru kena tinggalkan 3 minggu, dah rasa macam setahun kena tinggalkan. Bukan main rindunya Ixora terhadap Mikhail.
"Yasmin, wake up!" Suara lantang itu, membuatkan Ixora kembali sedar dalan dunia realiti nya. Ya Allah! Aku mengigau ke? Ish, teruk nya.
Ixora segera bangun daripada tidur nya. Kepala nya sedikit pening kerana pukul 2 pagi baru boleh tidur dengan lena. Perlahan-lahan dia membuka pintu bilik. Kelihatan Tengku Farisha dan seorang perempuan dalam lingkungan 30-an sedang berdiri di hadapan pintu bilik nya.
"Saya nak awak mandi, bersiap. Breakfast dulu. Nanti saya akan beritahu nanti. Cepat sana bersiap." Ixora yang masih blur pagi-pagi ni hanya mengikut saja apa yang dikatakan oleh Tengku Farisha.
Tengku Farisha memandang perempuan di sebelah nya. "Itu ke wife Mika?" Soal perempuan itu.
"Yes, macam mana? Pretty right?" Teka Tengku Farisha.
"She just cute, not pretty." Balas Perempuan itu.
"But, saya akan tukar dia comel kepada cantik. You want know it? Let's do it." Tengku Farisha nekad, dia akan menukar penampilan Ixora. Bukan dia tak suka dengan cara pemakaian Ixora, tapi ni adalah istana. Bukan dunia biasa-biasa. Mesti ada protokol nya.
💞💞💞💞💞
Mulut Ixora sedikit ternganga apabila melihat pusat membeli-belah. Wow! Tak sangka pusat membeli-belah ni milik kerabat Aarayan. Memiliki kekayaan yang tidak terhingga, terasa diri nya sangat rendah yang sangat berbeza dengan Mikhail.
"Jom! Kita ke sini dulu pilih baju." Ujar Tengku Farisha sambil menarik tangan Ixora.
Ixora hanya menurut. "Tapi saya ada baju dekat rumah. Kenapa nak kena beli pula." Soal Ixora.
Pertanyaan Ixora membuatkan Tengku Farisha menepuk dahinya. Harap je doktor, tapi tak tahu pasal fesyen.
Tanpa bersuara, Tengku Farisha terus mengambil beberapa helai dress lalu di berikan kepada Ixora.
"Now, try it. I want you look beautiful for you husband. Cepat lah." Tengku Farisha menolak Ixora masuk ke dalam fitting room.
Ixora menggaru kepala nya. Belum sempat dia mencuba dress tersebut. Handphone nya berdering. Jelas tertera nama Mikhail pada skrin. "Mika?"
Lambat-lambat dia mengangkat panggilan tersebut. "Hey Min. Min sihat?" Soal Mikhail. Suara lelaki itu seperti tidak berdaya.
"Min...min sihat? Awak?" Soal Ixora.
"Sihat. Abang cukup makan dekat sini."
"Bohong! Awak tipu saya. Saya tahu awak sakit." Suara tegas Ixora membuatkan Mikhail ketawa.
"Saya serius ni, awak boleh pula ketawa. Awak ingat saya main-main ke?"
Mikhail masih ketawa. Ixora terus mendiamkan diri sehingga Mikhail bersuara.
YOU ARE READING
The King Of Aarayan (Completed)
RomanceGenre : Romance, Action Published : Kehidupan Ixora Yasmin hanya biasa-biasa saja. Bukan seperti cerita-cerita di dalam novel mahu pun drama. Bukan lelaki kaya seperti di dalam cerita novel. Ixora Yasmin hidup bersendirian sejak sekolah menengah. T...